וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורום מוסדות התרבות עתר לבג"ץ: "משרד התרבות מנסה לשנות את החוקים של חלוקת הכספים"

17.4.2016 / 16:00

לאחר פניות חוזרות ונשנות למשרד בעניין תקציב 2015, החליטו בפורום לפנות לבג"ץ. "אנחנו טוענים שבמשרד התרבות לא פועלים כפי שהם צריכים ומנסים לקצר את הדרך"

צלם: עידו שחם | עריכה: מתן חדד | כתבת: טלי קיים

(בסרטון: נאומה של מירי רגב בוועידת התרבות של "הארץ")

seperator

פורום מוסדות התרבות בישראל עתר היום (ראשון) לבג"ץ נגד משרד התרבות בטענה כי לא המוסדות לא קיבלו את כספי התקציב שהובטחו להם בשנת 2015. בנוסף קובלים המוסדות כי שרת התרבות מירי רגב מבקשת להחיל תיקונים עתידיים בנוגע לקריטריונים לקבלת הכסף, אך רוצה להחיל אותם כבר על התקציב בשנה הקרובה.

"בחודש ינואר ועדת התמיכות והמשרד צריכים לדון בבקשות לקבלת תמיכה של המוסדות", מסביר איתר גורביץ', יו"ר פורום מוסדות התרבות, "ו-1 למרץ הם צריכים להוציא הודעה לכל המוסדות שיקבלו תמיכה השנה. התהליך הזה עדיין לא
התקיים.

"אנחנו גם מתייחסים לתבחינים או מה שהיא (שרת התרבות מירי רגב, ט"ק) קוראת 'תיקוני רגב'. היא רוצה להפעיל אותם החל מינואר השנה, ואנחנו אומרים שזה בניגוד לחוק. התבחינים עדיין לא אושרו בכלל. נכון להיום עדיין לא נגמר התהליך".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איתמר גורביץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורביץ' ממשיך ומסביר את הבעייתיות של מהלך זה מבחינת המוסדות, שלא ניתן להם זמן מספק להתאים את עצמם לקריטריונים החדשים. "אם בדצמבר האחרון הגישו את הבקשות הם התייחסו לפעילות של המוסד מאוקטובר 2014 עד ספטמבר 2015, ואז בדצמבר מגישים ל-2016. כלומר את הבקשות ל-2016 הגישו בדצמבר 2015, והתייחסו לפעילות שהתקיימה עוד קודם. כך שאם היו רוצים לעשות את זה כמו שצריך, היו צריכים להודיע שהשינוי יהיה ב-2018, כדי שהמוסדות יוכלו להיערך בהתאם".

לפני העתירה ניסיתם לפנות למשרד עצמו?

בוודאי. כל הזמן אנחנו מול המשרד בדיאלוג ונענינו שהוא פועל כראוי. אנחנו טוענים שהם לא פועלים כראוי כיוון שהתהליך הוא בדרך כלל ארוך מאוד. הם ניסו לקצר את הדרך כך ששינויי רגב ייכנסו לתוקף כבר השנה. יש בעיה קשה עם זה".

לדברי גורביץ' גורמים במשרד התרבות טרם יצרו קשר עם פורום מוסדות התרבות בעקבות העתירה. יצויין שעתירה זו ממשיכה את מאבקם של היוצרים העצמאיים, שאמנם זכו לקבל את כספי התמיכה לשנת 2015 אך חוששים מפגיעה במוסדות הפרינג' כתוצאה מתבחיני התמיכה החדשים. "הנושאים שהפורום מתייחס אליהם הם נושאי רוחב. אנחנו לא נגענו בשום תקנה מסויים כי ברור לנו שגם בתוך המוסדות עצמם יש חילוקי דעות. אנחנו מתעסקים רק בנושאים רוחביים שנוגעים לכולם". מאשר גורביץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully