וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלוקת משפטית סביב "גולדי חזיות": המחזאית תובעת את שותפיה

17.4.2016 / 19:24

המחזאית והמפיקה מיכל אקרמן שכתבה את המחזמר הזוכה ב"חג המחזמר" לשנת 2015 תובעת את המוזיקאי והתמלילן שעבדו עליו כמו גם את המנהל האמנותי של האירוע כולו בגין הפרת זכויות יוצרים

חג המחזמר. מערכת וואלה! NEWS
חני נחמיאס ל"גולדי חזיות"/מערכת וואלה! NEWS

המחזאית והמפיקה מיכל אקרמן הגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה בסכום של 600,000 ש"ח נגד במאי התיאטרון ומנהל תחרות "חג המחזמר" אורי פסטר, המוזיקאי אביב קורן והתמלילן עמיחי רובינשטיין, שלטענתה הפרו את זכויות להם היא זכאית ככותבת המחזמר "גולדי חזיות".

לדבריה של אקרמן, המיוצגת על ידי עו"ד גלי אופינסקי ממשרד עורכי הדין ליפא מאיר ושות', היא נושלה באופן בוטה וסולקה על ידי הנתבעים מעבודתה כמחזאית לקראת העלאתו של המחזמר "גולדי חזיות" בכיכובה של חני נחמיאס אשר קטף את המקום הראשון בתחרות "חג המחזמר" בדצמבר האחרון. לטענתה לא ניתן לה קרדיט הולם בגין עבודתה, ובניגוד להתחייבויותיהם המפורשות של הנתבעים שלא לעשות שימוש ביצירותיה מבלי לשתפה בתגמולים ובהכנסות כמו גם ביוקרה והרווחים שצמחו מהם.

אורי פסטר, אסף הרץ. רפי דלויה
אורי פסטר סירב להגיב לדברים/רפי דלויה

בכתב התביעה מתואר כיצד אחד השחקנים עמית אפשטיין העלה את רעיון המחזה ופנה לאקרמן בבקשה שתכתוב מחזה בשם "אויש שולה", בהשראת סיפורה של סבתו שולה שעלתה ארצה ופתחה חנות חזיות. אפשטיין גיבש צוות שלם לצורכי כתיבת המחזמר ובו היו חברים מלכתחילה קורן, רובינשטיין ומחזאי אחר. לאחר שהפרויקט לא התרומם אקרמן עורבה ובהמשך אפשטיין פרש.

אקרמן המשיכה בעבודתה ופיתחה את הסיפור והדמויות על ניצולת השואה גולדי המבקשת למצוא את אחיה האובד ומקימה חנות חזיות דווקא בשכונה דתית בירושלים, שם היא נרדפת על ידי משטרת הצניעות. ביוני 2015, לפי כתב התביעה, ביקש המנהל האמנותי אורי פסטר לערוך תיקונים במחזמר והחל לפנות לקורן מבלי לדבר עם אקרמן ולהעביר שינוייים בניגוד לרצונה.

בכתב התביעה אף מובא ציטוט מתוך דוא"ל בין עמיחי רובינשטיין התמלילן ומיכל אקרמן לפיו פסטר מסרב לפנות אליה ישירות ולשתפה בהערותיו. "אני משוכנע שאם תבחרי להעיר לו על זה (גם אם בעדינות) זה יוביל לפיצוץ" כתב אז רובינשטיין. בינואר האחרון פנתה אקרמן בכתב למנהלי התיאטראות הרפרטואריים הגדולים בהם הבימה, הקאמרי תיאטרון באר שבע ועוד והתריעה מפניהם שלא יעשו שימוש בחומריה ולא יציגו את המחזמר. עוד נטען בכתב התביעה, כי במעשיהם ובמחדליהם גרמו הנתבעים לאקרמן לנזקי ממון ועוגמת נפש וכן התעשרו שלא כדין על חשבונה.

נוסף לפיצויים מבקשת התובעת צו מניעה קבוע שיאסור על הנתבעים ו/או על מי מטעמם או הפועל בשמם לעשות כל שימוש ביצירה או בחלק ממנה.

אורי פסטר סירב להגיב על הדברים בטענה שלא נחשף לכתב התביעה ואמר שככל הידוע לו, הנתבע היחיד בפרשה הוא אביב קורן.

אביב קורן סירב להתייחס לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully