וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל קאן 2016: סרטיהם של אסף פולונסקי ונדב לפיד יוצגו ב"שבוע המבקרים"

18.4.2016 / 13:34

"שבוע ויום", סרטו הראשון של אסף פולונסקי, בכיכובו של שי אביבי, התקבל למסגרת "שבוע המבקרים" בפסטיבל קאן. גם סרט חדש באורך 40 דקות של נדב לפיד יהיה שם

לאחר שמנהלי פסטיבל קאן הכריזו ביום חמישי האחרון על המשתתפים במסגרת התחרויות המרכזיות שלו, פורסמה היום (שני) בצרפת רשימת המתחרים ב"שבוע המבקרים", מסגרת צד של האירוע היוקרתי, המיועדת בדרך כלל לסרטים מאתגרים ואמנותיים יותר ו/או כאלה של יוצרי ביכורים.

בין המתחרים, גם שם ישראלי: "שבוע ויום" של אסף פולונסקי, מי שיצר בעבר כמה סרטים קצרים מצוינים, ובהם "ריצ'רץ" למשל. זהו סרטו העלילתי הארוך הראשון, ומככבים בו שי אביבי, יבגניה דודניה ואחרים, והם מציגים בפנינו את סיפורו של אדם המתקשה להתמודד עם מות בנו, ולמרות הבטחתו לרעייתו כי ינסה לחזור לשגרה בתום השבעה, הוא יוצא דווקא למסע לא שגרתי בכלל.

בהצגתו את הסרט, אמר המנהל האמנותי של המסגרת, שארל טסון, כי "פולונסקי מצליח לתאר את המסע הזה באופן עדין ולא שיפוטי, לעתים רך ולעתים מצחיק".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
בריביירה מאמינים בהם. שי אביבי ותומר קפון מתוך "שבוע ויום"/מערכת וואלה, צילום מסך

פולונסקי יפגוש ב"שבוע המבקרים" ישראלי נוסף: נדב לפיד, שסרטו "הגננת" הוקרן בהצלחה בקאן לפני שנתיים, והפעם יישב בחבר השופטים של המסגרת. כמו כן, התברר היום כי הוא יציג בה מחוץ לתחרות את עבודתו החדשה, "מיומנו של צלם חתונות" - סרט באורך של ארבעים דקות, השואב את השראתו מן הימים בהם הוא עצמו התפרנס מצילום טקסי נישואים. משתתפים: אוהד קנולר, נעמה פרייס, דן שפירא, יעקב דניאל זאדה ואלינה לוי.

הצטרפות סרטיהם של פולונסקי ולפיד מעלה לחמישה את מספר הנציגים המקומיים בקאן השנה, יחד עם "מעבר להרים ולגבעות" של ערן קולירין ו"עניינים אישיים" של מהא חאג', שני סרטים ארוכים שיוצגו במסגרת הצד "מבט מסוים", ו"אנה" הקצר של אור סיני, שיוקרן במסגרת תחרות סרטי הסטודנטים. מחר יוכרזו שמות המשתתפים ב"שבועיים של הבמאים", מסגרת צד נוספת ואחרונה של הפסטיבל, ולפי ההערכות גם בה תהיה נציגות ישראלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully