וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל דוקאביב 2016: שלל בכורות מסקרנות בתחרות הבינלאומית

18.4.2016 / 15:00

פסטיבל דוקאביב חשף היום את הסרטים שיוצגו במסגרת הבינלאומית שלו, וכרגיל לא איכזב: גם השנה יציג תפריט גדוש בכל טוב

יח"צ - חד פעמי

לאחר פרסום שמות המשתתפים בתחרות המקומית שלו, הכריזו היום מנהלי פסטיבל דוקאביב על הסרטים הבינלאומיים שיוצגו בפסטיבל, וכמיטב המסורת של חגיגת הקולנוע המצליחה, גם הפעם מדובר בתפריט עשיר ואיכותי.

בין השאר, יוצגו בו בהקרנת בכורה מקומית כמה מן הסרטים המדוברים בזירת הדוקו העולמית בחודשים האחרונים, ובראשם "אש על המים" המדובר על ההגירה לאירופה, שזכה לפני כמה חודשים בדב הזהב, הפרס הראשי של התחרות הרשמית בפסטיבל ברלין (בה מתחרים בעיקר סרטים עלילתיים כמובן).

עוד יוצגו כמה סרטי דוקו ביוגרפיים מסקרנים, ובהם סרטיהם של אלכס גיבני על סטיב ג'ובס, של נוח באומבך על הבמאי בריאן דה פלמה ושל אונדי טימונר על ראסל ברנד. הבמאית תגיע לתל אביב, ולרגל בואה יוצג גם סרטה הקלאסי "Dig".

אורחת נוספת תהיה עלמה הראל, הבמאית הישראלית המוערכת שפועלת בארצות הברית, והיא תציג בדוקאביב את סרטה החדש, "LoveTrue" שזה עתה הוקרן בפסטיבל טרייבקה וזכה בו לביקורות נלהבות. בכורה נוספת של במאי ישראלי הפועל גם בניכר תהיה "בין גדרות" של אבי מוגרבי, המתעד סדנת תיאטרון של מבקשי מקלט הכלואים בחומות.

The Reflektor Tapes: הטריילר

כמדי שנה, אחת המסגרות המעניינות בפסטיבל תהיה סרטי הדוקו המוזיקליים. כך, נוכל לראות לראשונה בארץ כמה יצירות מסקרנות, ובהן "The Reflektor Tapes" הניסיוניי על ארקייד פייר; "Janis: Little Girl Blue" הקונבנציונלי יותר על ג'ניס ג'ופלין; ו"ג'ונון" של פול תומאס אנדרסון, על הפרויקט המוזיקלי בו השתתפו ג'וני גרינווד מ"רדיוהד", שי בן צור וההרכב ההודי "ראג'סטן אקספרס"

הפסטיבל ייפתח ב-19.5 בהקרנת "החולמים מבבילון", סרטו של רומון שומנוב בהפקתו של דורון צברי, העוקב אחר חברי להקת ברייקדאנס מאשדוד. הוא יימשך עד ה-28.5 ונוסף לסינמטק תל אביב, הוא יתקיים בשלל מתחמי הקרנה נוספים ברחבי העיר, ובהם המרכז הקהילתי הערבי-יהודי ביפו, שכונת התקווה, גינת לוינסקי ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully