וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל קאן 2016: סרט ישראלי קצר ב"השבועיים של הבמאים"

19.4.2016 / 13:18

ההכרזה על המשתתפים במסגרת "שבועיים של הבמאים" בקאן החלה במחווה לזכרה של רונית אלקבץ, והמשיכה בהכרזה על הכללתו של הסרט הישראלי הקצר "הבת של הכלה"

לאחר ההכרזה על מרבית המשתתפים השנה בפסטיבל קאן, הושלמה היום התמונה עם הכרזת שמות המתחרים ב"השבועיים של הבמאים", מסגרת הצד היוקרתית של הפסטיבל, בה הוצגו בשנים האחרונות סרטים בסרט הגודל של "ילדות פרא" ו"וויפלאש", למשל.

גם "גט", של רונית אלקבץ, הוצג בו בהצלחה רבה, ומסיבת העיתונאים שהתקיימה היום (שלישי) בפריז החלה במחווה לזכרה של הקולנוענית הישראלית.

חוץ מדברים לזכרה של אלקבץ עליה השלום, מנהלי המסגרת הודיעו גם כי בשל הידוק סידורי האבטחה בריביירה, נאלצו להפחית את כמות הסרטים המתחרים. אחד הקורבנות של כך התגלה כקולנוע הישראלי: אף סרט מקומי באורך מלא לא ישתתף השנה ב"שבועיים של הבמאים". עם זאת, תהיה שם נציגות ישראלית בדמות סרט קצר, "הבת של הכלה", שתמנה פרץ כתבה אותו ומשחקת בו, ותמר רודוי ביימה.

לדברי השתיים, "גיבורת הסרט חיה בשגרה אפלולית ומנותקת שמשתבשת כאשר היא נאלצת לעבור מסע של התכסות, ביום חתונתה של אמה. דיילת יופי שהיא פוגשת בדרך עוזרת לה להתכונן לתפקידה בדיוקן המשפחתי, וגם מעניקה לה מקום לחזור בו אל עצמה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנציגות הישראלית היחידה ב"שבועיים של הבמאים". מתוך "הבת של הכלה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בין הסרטים הארוכים, אין אמנם כאלה תוצרת הארץ, אבל יש לא מעט שמות מעניינים: למשל, "Dog Eat Dog" של פול שרדר, מי שכתב את "נהג מונית" בין השאר; "נרודה" של הבמאי הצ'יליאני המצוין פבלו לרין ("לא"), העוקב אחר אפיזודה בחייו של המשורר בשמו הוא נקרא; "סיכון", הדוקו החדש של לורה פואטרס, מי שביימה את "סיטיזןפור" על אדוארד סנודן, והפעם עוסקת בג'וליאן אסאנג'; ו"Endless Poetry" של במאי הפולחן האגדי אלחנדרו חודורבסקי.

הצטרפות "הבת של הכלה" מעלה לשישה את מספר הנציגים המקומיים בקאן השנה, יחד עם שני סרטים קצרים נוספים, "מיומנו של צלם חתונות" של נדב לפיד ו"אנה" של אור סיני, ושלושה סרטים ארוכים - "מעבר להרים ולגבעות" של ערן קולירין, "עניינים אישיים" של מהא חאג' ו"שבוע ויום" של אסף פולונסקי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully