וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מגדלור למיליוני נשים בעולם": רונית אלקבץ הובאה למנוחות

20.4.2016 / 11:22

מאות הגיעו לסינמטק תל אביב לחלוק כבוד לשחקנית רונית אלקבץ שהלכה לעולמה לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. לאחר מכן נערכה הלוויתה בבית העלמין בקריית שאול

הלוויתה של רונית אלקבץ/צלם: עידו שחם

seperator

השחקנית והבמאית רונית אלקבץ הובאה למנוחות בבית העלמין בקריית שאול בנוכחות בני משפחה, חברים ואנשים מן הישוב שהגיעו לחלוק לה כבוד אחרון. בעלה אבנר ישר ספד לה: "אשתי אהובתי רונית. 6 שנים בדיוק חלפו מאז דיברנו לראשונה בטלפון... 2186 ימים. זמן קצר ואינסופי, זמן בו קטפת אותי והנפת את חיי אל האהבה, אל האור והרוח, אל היצירה, אל התשוקה שבכל דבר, אל הסקרנות, החקר והדיוק... תמיד העסיק אותך מצבו של האדם. אדם הוא אדם בכל מקום ויותר מכל אישה היא אישה בכל מקום. מערך כישורייך האדיר ויכולתך להגיע ישירות פנימה אל נפש כל אדם הפכו אותך לדמות עולמית חוצת גבולות, הגדרות ומוסכמות. החופש הפנימי שלך כאדם ויוצר ובעיקר כאישה. עצמאותך, יושרך ואומץ לבך הפכו אותך למופת, למגדלור למיליוני נשים בעולם. היי שלום אהובתי. נוחי על משכבך בשלום ובאהבה".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הלוויה רונית אלקבץ. מגד גוזני
הכניסה לבית העלמין/מגד גוזני
משה ודאנה איבגי בהלווית רונית אלקבץ. מגד גוזני
משה ודאנה איבגי בבית העלמין/מגד גוזני
אבנר ישר בהלווית רונית אלקבץ. מגד גוזני
אבנר ישר, בעלה של אלקבץ, נושא דברים בבית העלמין/מגד גוזני
הלוויה רונית אלקבץ. מגד גוזני
קברה של אלקבץ/מגד גוזני

ארונה של אלקבץ הוצב הבוקר (רביעי) בסינמטק תל אביב על מנת לאפשר לאוהביה לחלוק לה כבוד. "זה דבר שהוא נורא קשה לעיכול. זאת מכה כזאת שאי אפשר להכיל אותה. היא היתה נדירה, תופעה שלא היתה כמוה. אני לא רואה באופק מישהו שמכיל כל כך הרבה יכולות ויופי", אמרה גילה אלמגור לוואלה! תרבות. "לא היתה שחקנית כזו. יוצרת עם אג'נדה חברתית ופמיניסטית. עם כל הנחישות והמוסריות שניתן לצפות מיוצר". כתריאל שחורי, מנהל קרן הקולנוע הישראלי, ספד: "אי אפשר לדבר על קולנוע בשנות ה-2000 בלי רונית. היא ייצגה את העוצמה ואת הנחישות להתמודד עם סיפורים שהם בלב ההוויה הישראלית. האהבה הגדולה אליה באה לידי ביטוי גם בעולם. היא תחסר לנו מאוד. יהי זכרה ברוך".

ששון גבאי ספד לה מעל הבמה: "רונית יקרה, כוכב בשמי הלילה יהלום שחור בלתי מעובד מבטן האדמה. אורחת בכוכב שלנו... רונית לא עברה בחיים האלה, היא כתבה את דרמת חייה, הפיקה אותה והופיעה בתפקיד הראשי... ברגעי אופוריה ואושר שחלקנו יחד, פגשנו שחקנים אבל חוויתי מה זה זוהר רק עם רונית. כשרונית היתה ליד, ידעתי שאני בחברת כוכבים...". הבמאית וחברתה הטובה של אלקבץ, קרן ידעיה, הוסיפה: "רונית, שינית אותנו לנצח נתת קול לשותקים ולמושתקים. צעקת בשם כולנו צעקה שאי אפשר יהיה להשתיקה. תישארי איתנו פה לתמיד גם אחרי שלא נהיה פה בעצם. אהובה שלנו, את ההשראה שלנו. המוזה שלנו".

שלומי אלקבץ בטקס האשכבה של רונית אלקבץ. מגד גוזני
שלומי אלקבץ, אחיה של רונית אלקבץ, רוכן מעל ארונה/מגד גוזני
רועי אסף ואלון גרבוז. מגד גוזני
רועי אסף ואלון גרבוז לצד ארונה של אלקבץ/מגד גוזני
ששון גבאי בטקס האשכבה לרונית אלקבץ. מגד גוזני
ששון גבאי בטקס האשכבה/מגד גוזני
יעל אבקסיס בטקס האשכבה לרונית אלקבץ. מגד גוזני
יעל אבקסיס בטקס האשכבה/מגד גוזני

אלקבץ, מהיוצרות הגדולות בתחום הקולנוע, הטלוויזיה והתיאטרון בישראל, הלכה לעולמה אחרי מאבק ממושך במחלת הסרטן. אלקבץ היא שיאנית הזכיות בפרס אופיר לשחקנית (תואר אותו היא חולקת עם דאנה איבגי וענת וקסמן) ולכך הוסיפה עוד 8 מועמדויות כבמאית ותסריטאית. בשנת 2015 נבחרה לכהן בחבר השופטים של שבוע הקולנוע הבינלאומי של פסטיבל קאן.

(עדכון אחרון: 15:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully