וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ג'נקשן 48" זכה בפרס הסרט הבינלאומי הטוב ביותר בפסטיבל טרייבקה

22.4.2016 / 6:49

הסרט שמבוסס על סיפור חייו של הראפר הערבי-ישראל זכה לשבחים רבים מחבר השופטים של הפסטיבל היוקרתי. לפני חודשיים זכה הסרט גם בפרס בחירת הקהל בפסטיבל ברלין. אלוני הקדיש את הפרס לרונית אלקבץ וג'וליאנו מר

יח"צ - חד פעמי

פסטיבל הקולנוע של טרייבקה ננעל אמש (חמישי) בניו יורק עם הישג מרשים לסרט הישראלי "ג'נקשן 48", שזכה בפרס הסרט הבינלאומי הטוב ביותר. סרטו של אודי אלוני זכה לשבחים רבים מחבר השופטים שכינו אותו "פנומנלי, יוצא דופן ועוצמתי. סרט שמציג פרספקטיבה ומחשבה בסיפור על הרצון להיות שונה ולהמשיך לחיות יחד". הסרט מגולל את סיפורם של מנאר וקארים, שני זמרים צעירים שמנסים לפלס את דרכם ולפתח את מערכת היחסים ביניהם בתוך החיים הקשים של לוד, אחת מתחנות הסמים המרכזיות בישראל.

אלוני הקדיש את הפרס לרונית אלקבץ אותה הגדיר כשחקנית יהודיה-ערביה, ולג'וליאנו מר. שניהם עוררו בו השראה. מעבר לכך, מעבר לכך אמר אלוני שהוא נשאל לעתים קרובות אם זה סרט פלסטיני או ישראלי. תשובתו היא שזה סרט ממקום שעוד לא נוסד, מקום שהיום מלא גזענות, אבל יום אחד תהיה בו מדינה אחת משתי גדות הירדן - מדינה לאומית בה כולם שווים ויוצרים יחדיו.

לפני חודשיים זכה הסרט בפרס בחירת הקהל בפסטיבל ברלין, שם הוצג במסגרת "פנורמה" היוקרתית. "ג'נקשן 48" מבוסס על סיפור חייו של הראפר הערבי-ישראל תאמר נפאר, שגם מככב בתפקיד הראשי בסרט. הסרט הבינלאומי זהטוב ביותר נכלל ברשימת הקטגוריות המובילות בפסטיבל טרייבקה, שסך הכספים המחולק לזוכים בהם עומד על 155 אלף דולר. הפרס לסרט הבינלאומי נאמד ב-20 אלף דולר.

במהלך פסטיבל ברלין עורר אלוני סערה בישראל, לאחר שקטע מדבריו בפני באי הפסטיבל הוקרן ב"המגזין" עם אושרת קוטלר בערוץ 10. בדבריו טען בנה של חברת הכנסת ושרת החינוך שולמית אלוני ז"ל כי על גרמניה להפסיק למכור צוללות לממשלת ישראל הפשיסטית. בהמשך הזכיר את שביתת הרעב של העיתונאי הפלסטיני מוחמד אלקיק, שהוחזק בישראל במעצר מנהלי.

  • עוד באותו נושא:
  • ג'נקשן 48

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully