וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיי מדף 75: הספר שמזמין אתכם להפשיט את ג'סטין ביבר ולקשקש עליו

4.5.2016 / 0:00

סרט חדש על פי ספרו של סטיבן קינג משחרר הצצה ראשונה, אישה מפלורידה הפכה קיר שלם בביתה לרפליקה של העמוד הפותח של "הארי פוטר", איור מקורי מאת הסופר של "הנסיך הקטן" יוצע למכירה ועוד חדשות ספרות

מהספרים למסך: סרט חדש על פי ספרו של סטיבן קינג וסדרות טלוויזיה על פי "גבעת ווטרשיפ" ו-"סיפורה של שפחה"

ערוץ הטלוויזיה הבריטי BBC 1 חבר לנטפליקס ויחד הם יפיקו מיני-סדרה על פי הספר "גבעת ווטרשיפ" מאת ריצ'רד אדמס. לפי הדיווח בגרדיאן, סדרת האנימציה החדשה תתמקד בדמויות הנשיות שהופיעו בספר. עוד דווח כי לתפקידי הדיבוב השונים לוהקו שחקנים ידועים כמו ג'ון בויגה, בן קינגסלי, ג'יימס מק'אבוי, ג'מה ארטרטון, אוליביה קולמן, אן-מארי דאף וניקולאס הולט.

גם ספרה עטור השבחים של מרגרט אטווד, "סיפורה של שפחה", יהפוך בשנה הבאה לסדרת טלוויזיה בת 10 פרקים בהפקת MGM ו- Hulu. מגזין ההוליווד ריפוטר דיווח השבוע כי לתפקיד הראשי לוהקה השחקנית אליזבת מוס ("מד מן").

אל המסך הגדול יגיע בקרוב (8 ביולי) העיבוד הקולנועי לספר "סלולרי" של סטיבן קינג, בכיכובם של ג'ון קיוזאק וסמואל ל. ג'קסון (במקביל עובדת חברת וורנר על עיבוד קולנועי לסרט IT"" על פי ספרו של קינג). צפו בטריילר החדש.

תסריט שכתבה ג'יי קיי רולינג יראה אור כספר

הוצאת סכולסטיק הודיעה כי תוציא לאור את התסריט שכתבה ג'יי קיי רולינג לסרט "חיות הפלא והיכן ניתן למצוא אותן". מיד עם ההודעה לעיתונות על ההוצאה לאור העתידית של הספר, זינקו ההזמנות המוקדמות שלו באתר אמזון והציבו אותו בין 50 רבי המכר בקטגוריית ספרי ילדים.

בשנת 2001 ראה אור הספר "חיות הפלא והיכן למצוא אותן" כסדרת בת של ספרי הארי פוטר. זהו למעשה אחד מספרי הלימוד של התלמידים בבית הספר הוגוורטס (ספר המתמחה בזואולוגיה) והוא נכתב כביכול בידי ניוט סלמנדרה. הסרט, שייצא לאקרנים ב-18 בנובמבר, מתרחש בשנת 1926, כשסלמנדרה (מגולם ע"י אדי רדמיין) מגיע לניו יורק לאחר שטייל בעולם במטרה לאתר יצורי פלא שונים, ושם הוא נתקל בכמה גורמים שעלולים להשפיע לרעה, הן על עולם הקוסמים והן על עולם ה-No-Maj (הגירסה האמריקאית למוגלגים).

התסריט שכתבה רולינג ייצא לאור בכריכה קשה ב-19 בנובמבר, יום לאחר יציאת הסרט לאקרנים.

דמויות ממחזות של שייקספיר יופיעו על גבי סדרת מטבעות בבריטניה

חברת המטבעות הבריטית (The Royal Mint)הודיעה השבוע כי תוציא בקרוב סדרת מטבעות בשווי 2 פאונד לציון 400 שנה למותו של וויליאם שייקספיר. במסגרת הסדרה יושקו שלושה סוגי מטבעות שעל גביהם יוטבעו דמויות מהקומדיות, הטרגדיות והמחזות ההיסטוריים של שייקספיר.

מלבד שייקספיר, גם המלכה אליזבת תזכה למטבע בדמותה לכבוד יום הולדתה ה-90.

אישה מפלורידה ציירה על קיר שלם בביתה את העמוד הפותח של הארי פוטר

מרדית' מקארדל, עורכת דין לשעבר וסופרת מתחילה, החליטה להקדיש קיר שלם בביתה לעמוד הפותח של הספר הראשון בסדרת ספרי הארי פוטר. על מנת לבצע את הפרוייקט, מקארדל שאלה מקרן מבית ספר יסודי באזור מגוריה, הקרינה על הקיר את העמוד הראשון של הארי פוטר, העתיקה את האותיות בעיפרון ולאחר מכן מילאה כל אות בצבע שחור. כשסיימה, העלתה תמונה של הקיר החדש לחשבון הטוויטר שלה וכתבה "אז ציירתי את העמוד הראשון של הארי פוטר על הקיר שלי כי אני חנונית גדולה".

איור מקורי של הנסיך הקטן שצייר אנטואן סנט אכזופרי יוצע למכירה פומבית

אנטואן סנט אכזופרי כתב ואייר את "הנסיך הקטן" בשנת 1942, כשהוא ואשתו קונסואלו חיו בלונג איילנד. אולם בעקבות מותו של סנט אכזופרי בהתרסקות מטוס בשנת 1944, חזרה קונסואלו לצרפת ולקחה איתה את האיורים המקוריים של הנסיך הקטן.

בסוף החודש, 74 שנים לאחר שצויר, יוצע לראשונה למכירה אחד האיורים המקוריים של סנט אכזפורי – איור בצבעי מים שלקוח מעמוד 87 של הספר המקורי. על פי הגרדיאן, מארגני המכירה מצפים למכור את האיור (הנושא גם את חתימתו של סנט אכזפורי) בסכום של 50-60 אלף יורו.

ספר יצירה חדש יאפשר לכם לצבוע ולהלביש את ג'סטין ביבר

ספר חדש בשם Seeing is Beliebing — The Justin Bieber Activity Book"" יאפשר למעריציו של ג'סטין ביבר לצבוע איורים בדמותו, לחבר נקודות שיוצרות את פרצופו, למצוא הבדלים בין שתי תמונות שלו, לגזור בגדים ולהלביש אותו ועוד שלל פעילויות הנהוגות בספרי יצירה לילדים. בעבר ראו אור ספרי יצירה דומים סביב דמויותיהם של קניה ווסט והראפר דרייק.

הספר, שיצא לאור בהוצאת Sugoi Books, מכיל 32 עמודים ונמכר ב-7 פאונד (כ-38 ש"ח).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרינס תרם בסתר 12 אלף דולר להצלת ספריה שעמדה להיסגר

בעקבות מותו של פרינס, התפרסם השבוע לראשונה כי בשנת 2001 החליט הזמר לתרום 12 אלף דולר להצלת ספריה בעיר לואיוויל, קנטאקי.

ספריית ווסטרן בראנץ' בלואיוויל נפתחה כבר בשנת 1905, והייתה הספרייה הראשונה בארה"ב ששירתה אפרו-אמריקאים בלבד; גם עובדי הספרייה היו כולם אפרו-אמריקאים. אולם כמעט מאה שנה מאוחר יותר, בשנת 2001, הספרייה נקלעה לקשיים כלכליים ועמדה בפני סגירה. כשפרינס שמע על הקשיים הללו, הוא החליט לתרום 12 אלף דולר להצלתה, אך ביקש שהתרומה תישאר אנונימית. בשבוע שעבר, עם היוודע מותו של פרינס, כמה מאנשי הספרייה החליטו לפרסם ברשתות החברתיות את המידע על אותה תרומה. "הוא לא רצה שאנשים ידעו מזה", הסביר אחד מעובדי הספריה לשעבר בעמוד הפייסבוק שלו, "הוא רק רצה לעשות את הדבר הנכון מבלי לעורר רעש וצלצולים".

עוד באותו נושא

חיי מדף 72: האינטרנט התגייסה לטובת ילדה שאיבדה את ספריה

לכתבה המלאה

כתבי היד היהודים החשובים ביותר בעולם יעלו לרשת בעקבות שיתוף פעולה בין הספריות הלאומיות של ישראל וצרפת

הספרייה הלאומית של ישראל והספרייה הלאומית של צרפת (BNF) חתמו לאחרונה על הסכם שיתוף פעולה הכולל דיגיטציה והנגשה של כ-1,400 כתבי יד עבריים, חלקם נדירים וחשובים, הנמצאים באוסף הספרייה הצרפתית.

בין כתבי היד שנמצאים בספרייה הלאומית הצרפתית ישנם עשרות ספרי תנ"ך עתיקים מאשכנז וצרפת החל מהמאה ה-16 וכן ספרות יהודית העוסקת בפילוסופיה, קבלה ומדעי הטבע. כמה מכתבי היד היהודים המצויים בספרייה הצרפתית עשירים באיורים ומשמשים כמקורות ידע חשובים במיוחד ע"י חוקרי מדעי היהדות ואמנות היהודית, ביניהם אפשר למצוא הגדה מאוירת שנכתבה בכרתים בשנת 1583, תנ"ך פרפיניאן משנת 1299 ותנ"ך ליסבון מן המאה החמש עשרה.

"בפעם הראשונה יוכל מספר רב של חוקרים, סטודנטים ואנשים צמאי דעת ללמוד על אותם כתבי יד חשובים וליהנות מהתוכן העשיר שלהם", אמר מנהל הספרייה הלאומית, אורן ויינברג, בטקס החתימה על שיתוף הפעולה.

חדשות בשורה:

* מחר (חמישי) ייערך בבית אבי חי בירושלים ערב לכבוד יצירתו של אהרן אפלפלד, שיעסוק במתח וההפריה ההדדית שבין סיפור לחיים ביצירות "סיפור חיים" (כתר, 1999) ו"אבי ואמי" (כנרת זמורה-ביתן, 2013). מרצה: בלהה בן-אליהו, מכון כרם בירושלים, מכללת דוד ילין. יום חמישי, 5/5, 20:00, המלך ג'ורג' 44, ירושלים. הכניסה חופשית.

* ב-7 במאי ייערך בחנות הספרים "הנסיך הקטן" ערב של הוצאת "כהל" שיעסוק ביוצרים ישראלים בניו יורק. משתתפים: רובי נמדר, מתן חרמוני, יובל ליבליך, אבנר לוינסון, גלעד מלצר ויובל יבנה. יום שבת, 7/5, 20:30, קינג ג'ורג' 19, תל אביב. הכניסה חופשית.

* ב-8 במאי ייערך בתיאטרון הקאמרי הערב "דליה רביקוביץ – בעקבות השירים הגנוזים", בהנחיית הילה להב, לציון עשור לפטירתה של רביקוביץ ולרגל פרסום אחד-עשר משיריה הגנוזים בכתב העת "הו!". משתתפים: יעל דיין, יצחק לבני, עמרי לבנת, קובי מידן, רבקה מיכאלי, דורי מנור, שחר מריו מרדכי, אגי משעול, נעם פרתום, עידו קליר, אורלי קסטל בלום, רונה קינן, ערן וייץ ודורי מנור. במופע ישולבו קטעים מתוך ההצגה "אחת מסוגה", יצירה על פי שירי משוררות, שהועלתה בבית הספר לאמנויות הבמה של מכללת סמינר הקיבוצים, בבימויה של דניאלה מיכאלי עם מוסיקה של רויטל מוניטה. יום ראשון, 8/5, 21:00, שד' שאול המלך 19, תל אביב. מחיר כרטיס: 80-120 ש"ח.

* ב-8 במאי ייערך בחנות "תולעת ספרים" ערב השקה לספר "המכתב" מאת אורנה ראובן ויאיר אלדן (הוצאת כתר). משתתפים: ד"ר יערה שחורי, ד"ר גבריאל בוקובזה, גדית אוריין, מעיין וייסברג, שרון פרידמן, שירלי יובל-יאיר ורון מגריל. יום ראשון, 8/5, 19:30, מזא"ה 7, תל אביב. הכניסה חופשית.

* ב-9 במאי ייערך בבית הסופר ערב השקה לספר "זוג עגילים" מאת אלי רוה. משתתפים: צביקה ניר, מאיר עוזיאל, יוסף כהן אלרן, ניר טנא, אבנר צדוק וד"ר לאה צבעוני. יום שני, 9/5, 19:30, קפלן 6, תל אביב. הכניסה חופשית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully