וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה בראש העין: להחרים הופעת דניאל אסייג בשל שיר שלגלג על תימנים

שיבוצו של דניאל אסייג, בנו של שלום אסייג, כמנחה בערב יום העצמאות בחגיגות בראש העין, מעורר סערה בעקבות שירו שמלגלג על תימנים ומציג אותם כקמצנים. חבר מועצת עיריית ראש העין: "אם התימנים קמצנים, למה הוא בא להופיע אצלם?"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דניאל אסייג/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחאה בראש העין נגד שיבוצו של דניאל אסייג, בנו של שלום אסייג, כמנחה בערב יום העצמאות, בעקבות שיר שלו שמלגלג על תימנים. סערה התעוררה בעיר לאחר סרטון שהעלה אסייג ליוטיוב, בו נשמעת מנגינת השיר "מתנות קטנות" של רמי קליינשטיין עם שינוי המילים הבא: "יש לי חבר, תימני משני צדדים, הוא כל כך קמצן, הקמצנות אצלם זה קודש", "על שלושה שקלים הוא יריב איתך גם חודש", "מתנות קטנות, הוא תמיד קונה רק מתנות קטנות, מחנות של יד שניה ועם פתק החלפה", "זה ממש כבר לא נעים, שהוא קונה רק מבצעים".

הסרטון העלה את חמתו של סגן ראש עיריית ראש העין לשעבר וחבר מועצת העיר כיום, רזיאל אחרק, שהפיץ אתמול (שני) את המכתב הבא: "אתמול נודע לי כי מי שינחה את ערב יום העצמאות הוא ה'סטנדפיסט' דניאל אסייג, בנו של שלום אסייג. אותו אסייג לקח את השיר מתנות קטנות ושינה את המילים על תימנים קמצנים. זה לא עוד בדיחה על עדה כזו או אחרת. אסייג ממש טרח וניגן לו שיר שלם, בכובד ראש, ברצינות יתרה, על כמה התימנים הקמצנים, בלי צחוק, בלי בדיחות. ולא כחלק מסט של בדיחות על עדות, שלטעמי מזמן עבר לו מהעולם. בדרך זו אנו מנציחים את הבדלנות, הפילוג ושינאת חינם. אותו אסייג, לאחר שינחה את הערב יפיק מחזה / הצגה על התימנים ועד כמה 'הם קמצנים'. ואולי גם סרט.... מי יודע".

"ואנחנו, בהנהגת העיר, נותנים במה להעמקת הסטיגמה שנדבקת בעדה שלמה שלא בצדק", הוסיף אחרק, "בעיר שיותר מכל מזוהה עם עליית תימן הגדולה והמפוארת. אני מנסה לדמיין מה היה קורה אילו משה סיני, ראש העירייה הקודם, היה מנסה להעמיד את אסייג כמנחה ערב יום העצמאות. תושבי השכונה הוותיקה המהווה כחצי מתושבי העיר, היו עושים לו שיימינג ו/או לינץ תקשורתי ואישי, על היותו האשכנזי שצוחק על עדת תימן. לא ראיתי שאותו אסייג חיבר מילים לשירים בני עדות אחרות. לא ראיתי אמן אחר שעשה זאת. לטעמי זוהי חציה של קו אדום. כחבר מועצה אני אמנע מלהגיע לחגיגות יום העצמאות בהנחייתו של אסייג. מקווה שגם אתם".

אחרק, המשמש גם כיו"ר תאגידי המים והביוב בישראל ויו"ר דירקטוריון תאגיד "עין אפק בע"מ", מוסיף בשיחה עם וואלה! תרבות: "הומור הוא דבר חשוב, אבל צריך להפסיק עם הומור עדות, הילדים שלנו נולדים לתוך סטיגמות", אומר לוואלה! תרבות רזיאל. "זה לא רק סט של בדיחות על התנהלויות של עדות. יושב כאן אדם שקורא לעצמו אמן, שערק מצה"ל, התחתן בגיל 19 והתגרש בגיל 20 עם ילד, ומנסה להתקדם על ידי הכפשה של עדה שלמה. זה ממש קומם אותי. למה הדבר דומה? הדבר דומה למצב שבו מישהו כותב שיר פוגעני על המשפחה שלך, ואחר כך אתה מזמין אותו לחתונה של הבן שלך כזמר אורח. זה הזוי לגמרי. אם התימנים קמצנים, למה הוא בא להופיע אצלם? ביקשתי להזמין ישיבת מועצה בנושא הזה, מקווה שחברי המועצה יענו לבקשה. לדעתי זה עבר את גבול הטעם הטוב".

דניאל אסייג מסר בתגובה: "דבר ראשון לא ערקתי מצה"ל ושירתתי בתור סטנדאפיסט צבאי, הופעתי לחיילים בכל הארץ.
דבר שני - אני מפרסם שירים מצחיקים בפייסבןק באופן קבוע, אחד השירים היה על תימנים, השיר היה בהומור (כל החברים התימנים שלי, שחר חסון, אמירם טובים, צוחקים על עצמם שהם קמצנים). כשהעליתי את השיר לפייסבוק קיבלתי כמה פניות מתימנים שנעלבו, נעניתי לבקשה והורדתי אותו. מסתבר שלמרות שהורדתי אותו יש כאלה שהספיקו לשמור אותו והוא רץ בווצאפ. מאז המון תימנים שפגשו אותי השמיעו לי את זה מהטלפון שלהם, תוך כדי שהם צוחקים ומפרגנים.אני מתנצל בפני מי שנפגע, מדובר בהומור נטו".

מעיריית ראש העין נמסר בתגובה: "עיריית ראש העין חתמה הסכם עם דניאל אסייג להנחיית ערב יום העצמאות לפני כארבעה חודשים. העירייה אינה מחרימה אמנים בשל קטעי הומור שהם מעלים במופעים שלהם, גם אם אינם מוצלחים לטעמנו. ראש העין היא עיר תרבותית שמכבדת ומקבלת אמנים גם אם אמירותיהם לא נעימות לכל אוזן. אנחנו מזמינים את כל תושבי העיר והאזור להגיע לחגוג עמנו במופע המרכזי באמפיתיאטרון העירוני שבו יופיעו האמנים גליקריה וסטטיק ובן אל תבורי, להקות מחול והרכבים מוזיקליים מקומיים".

(עדכון אחרון: 17:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully