וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל: המלצות צפייה

10.5.2016 / 0:00

ערוצי הטלוויזיה בשידורים מיוחדים לכבוד יום הזיכרון, כולל טקסי יום הזיכרון הערב (שלישי), סרטים לזכר הנופלים, החייל שנפגע קשות בראשו ובכל זאת הצליח לחיות, הפלוגה שאיבדה כמחצית מאנשיה ועוד

יח"צ - חד פעמי

שלישי, ערב יום הזיכרון

בערוץ 1 ב-15:30, עד הקצה.
המסע לזכרו של עמרי קורן ז"ל מתחיל בחיפושית פולקסוואגן הצהובה הישנה והאהובה שלו שעמדה על יד ביתו בקיבוץ שניר מזה 15 שנה. אמן המחזור רונן וסרמן, משתתף גם הוא במסע הזה. רונן התוודע לסיפורו של עמרי, התחבר אליו, והחליט להנציח אותו בדרך יוצאת דופן. רונן ביקש מהמשפחה את ה"חיפושית" הישנה כדי להפוך אותה לפריט עיצוב מיוחד. רוני דלומי מלווה את סיפורו של עומרי העובר בתחנות חיים שונות , דרך גלגולה של ה"חיפושית", שזיכרונות חייו שזורים בה.

בערוץ 1 ב-18:00, סתיו שלא חלף.
קרוב ל 30 שנה חלפו מאז נהרג יואב סקל בפעולה לילית של סיירת גולני בדרום לבנון. ארן ריילינגר, חברו לצוות, יוצא כעת לפגוש את חבריו מהסיירת, ומראיין אותם אודות אותו לילה קשה, על הזכרונות המלווים אותם מתקופת שירותם בסיירת והיכן הם היום. ביניהם שני קיבוצניקים שחזרו בתשובה ומפקד הצוות שחי כבר שנים בסין.

בערוץ 1 ב-21:00, מי באש, מי בחרב.
משדר מיוחד בהפקת מחלקת התעודה. אמיר מימוני, לוחם שב"כ, נהרג על גבול רצועת עזה בעת פעילות מבצעית מאש כוחותינו. הדר כהן, לוחמת מג"ב, נהרגה בשער שכם מתקיפת דוקר פלשתיני וישי רוסלס מפקד מחלקה בגדוד הנחל החרדי נהרג בתאונת אימונים בבסיס צאלים.

בערוץ 2 ב-21:00, שרים בכיכר.
כמדי שנה מתקיים טקס "שירים בכיכר" בכיכר רבין, בהפקת המחלקה למופעים של עיריית תל?אביב-יפו. במסגרת האירוע שהפך למסורת יוצגו קטעי וידאו עם סיפורי הנופלים המסופרים מפיהם של בני משפחה וקרובים, לצד שירים מפי אמנים. מנחה: ליאור אשכנזי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנשה בן חיים ז"ל, "בן חיים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בערוץ 1 ב-22:00, שירים לזכרם.
ערב שירים לזכרם של נופלי מערכות ישראל וחללי פעולות האיבה בשידור מרחבת הכנסת. האירוע מתקיים ביוזמת ומופק במשותף על ידי הכנסת, אגף משפחות והנצחה במשרד הביטחון, והאגף לנפגעי פעולות האיבה במוסד לביטוח לאומי, הגופים הפועלים במשך השנה למען החללים ובני משפחותיהם. עם שירי מימון, נינט טייב, הראל סקעת, עידן רפאל חביב, שי אברמסון - החזן הראשי, עוזיה צדוק, להקות צבאיות.

בערוץ 20 ב-22:00, בן חיים.
סיפורו של מנשה בן חיים, אשר נפצע אנושות בקרב לשחרור מוצב בודפשט פציעת ראש אשר גדעה את מסלול חייו. חבריו של בן חיים ליחידה משחזרים את הקרב הקשה בו ספגו אבידות רבות, מספרים את סיפור הגבורה בשדה הקרב, הניסיון להציל את בן חיים שחשבו תחילה למת, ובהמשך יחד עם מכריו ובני משפחתו מספרים על המלחמה האמיתית בשיקום חייו. בגיל 20, מוצא עצמו בן חיים משותק בחצי גוף, ללא יכולת לדבר, לקרוא או לכתוב ובכוחות אדירים של אמונה הוא לומד לתפקד. כנגד כל הסיכויים ולאחר שהרופאים לא האמינו שישרוד, מנשה בן חיים חיי חיים מלאים, חוזר לדבר, ללכת וללמוד תורה. הוא מתחתן ומאמץ שתי בנות. מלווה בחברים מהיחידה ומהילדות, נצמד לעקרונותיו ואמונתו שרק הלכו והתחזקו ככל שמצבו הלך והחמיר. הסרט בבימויו של יואב שוהם משרטט בקווים עדינים ורגישים את הפאזל של חייו ונותן תמונה מלאה על תהליך הפציעה והשיקום.

בערוץ ההיסטוריה ב-20:00, רביבים, יפתח - קיבוצים מעצבי גבול.
סיפור עלייתם לקרקע של הקיבוצים רביבים ויפתח. כביטוי של תרומת ההתיישבות הקיבוצית לעיצוב גבולות הארץ בשנות המאבק על הקמת המדינה, וכן כחלק מאסטרטגיית "הפרחת השממה" בנגב ובגליל. בסרט קטעי ארכיון נדירים לצד עדויות מרגשות של ותיקי הקיבוצים המספרים בין השאר על הקרבות הקשים בהם נטלו חלק במלחמת העצמאות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"רביבים, יפתח - קיבוצים מעצבי גבול"/מערכת וואלה!, צילום מסך

רביעי, יום הזיכרון

בערוץ 1 ב-16:30, קווים מקבילים.
דרמה העוסקת באורית, אלמנת מלחמה שנישאה בשנית, ובנתה משפחה חדשה, חמה ואוהבת. בכל זאת היא מתקשה להיפרד בחלומותיה ובמחשבותיה מתומר, בעלה הראשון שנפל בקרב. דמותו מופיעה לפניה באירועים שונים בחיי המשפחה, בעיקר בימים שלפני האזכרה. הפגישות הדמיוניות בין אורית לתומר מעכירות את יחסיה עם ילדיה ועם בעלה, ולבסוף אורית מבינה שכדי להציל את חיי המשפחה חייב תומר לשחרר אותה. האם תצליח לפרום את הקשר עם בעלה הראשון ולהשתחרר? האם הקמת משפחה חדשה יכולה להחליש את הכאב?

בערוץ 1 ב-18:25, ריקוד המתים והחיים.
פלחה"ן נחל היתה פלוגה חדשה בצה"ל בתחילת שנות התשעים. שישים החיילים שהוצבו במוצב דלעת בדרום לבנון, לא תיארו לעצמם כי תוך שמונה חודשים חצי מהם לא יהיו בחיים. חמשת החיילים הראשונים נהרגו בתקרית קטלנית מול כוח של החיזבאללה. כעבור שבעה חודשים נהרגו רבים מהם באסון המסוקים. עשרים שנה אחרי כן נפגשים חיילי היחידה שנותרו ומדברים בפעם הראשונה על התקופה שהותירה אותם מדממים עד היום. נקודת המבט של ההורים השכולים והלוחמים, יוצרת רשומון על מלחמת לבנון השנויה במחלוקת.

ב-yes דוקו ב-19:30, הטקס.
בגיל 80 יוצא אלוף-משנה דוד רוקני, המפקד המיתולוגי של טקס יום העצמאות, לפקד על הטקס שישנה את חייו. הכל מתחיל כשורה, כפי שהיה במשך 30 השנה שבהם פיקד בעוז על הטקס, קצת אחרי שבוטלו סופית המצעדים הצבאיים של יום העצמאות: אודישנים קפדניים לחיילים שיאיישו את רחבת הר-הרצל ויבנו בגופם סמלים מרהיבים; שרטוטים מדויקים של המבנים האנושיים שייבנו השנה (הנושא שנבחר: "מים: מקור החיים"); התמודדות עם הבירוקרטיה הצה"לית והמחסור התקציבי; אימונים מפרכים עם החיילים. אלא שאז, שבוע לפני הטקס, מתרחש האירוע שישנה את חייו: במהלך החזרות האחרונות מתמוטט ברחבה מתקן תאורה גדול. סג"מ הילה בצלאלי נהרגת במקום. היא נכנסת לסטטיסטיקה של חללי צה"ל בדיוק על הרחבה אליה נשואות העיניים במוצאי יום הזיכרון. רוקני, מתלבט אם לקבל את ההחלטה הקשה לו מכל ולקיים את הטקס למרות הכל.

בערוץ ההיסטוריה ב-22:00, סבנה.
סרט הדוקו-דרמה שהיה מועמד בקטגוריית סרט הדוקו הטוב ביותר בטקס פרסי אופיר, מציג זוויות חדשות לסיפור חטיפת מטוס חברת התעופה הבלגית "סבנה", כולל אלו של חוטפי המטוס, חברי ארגון "ספטמבר השחור". הסרט משלב בין קטעי ארכיון מהתקופה, שחזורים דרמטיים וראיונות עכשוויים, לרבות עם ראשי הממשלה בהווה ובעבר, בנימין נתניהו, אהוד ברק ושמעון פרס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ריקוד המתים והחיים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully