וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל קאן 2016 ייצא הערב לדרכו

אבנר שביט, קאן

11.5.2016 / 9:21

"קפה סוסייטי" של וודי אלן יוציא לדרך את אירוע הקולנוע הגדול בעולם. סידורי האבטחה בו חסרי תקדים, וכך גם ההיסטריה, אבל זה לא מונע מן הביתן הישראלי לקום בגאון

יח"צ - חד פעמי

(בסרטון: הטריילר של "קפה סוסייטי" של וודי אלן, סרט הפתיחה של פסטיבל קאן 2016)

seperator

המהדורה ה-69 של פסטיבל קאן, שתצא לדרכה הערב (רביעי) לא תהיה דומה לקודמותיה. אירועי השנה האחרונה באירופה בכלל ובצרפת בפרט נותנים בה כמובן את אותותיה, ומובילים לסידורי ביטחון חסרי תקדים.

כיאה לחגיגת הקולנוע הגדולה והיוקרתית בעולם, הפסטיבל תמיד היה אירוע מוגן למדי, אך השנה נוספו עוד מאות אנשי ביטחון, חלקם סמויים וחלקם במדים, וכן שלל תקנות, חלקן דרקוניות: למשל, לפי שמועות שהסתובבו אתמול, הרי כי בשל שיקולי האבטחה, בחלק מן המתחמים אסור יהיה לצאת לשירותים במהלך ההקרנות, ומי שלגמו בטעות מיץ אננס לפני בכורת סרט הונגרי של שלוש שעות וחצי ייאלצו לסבול בשקט.

סנונית ראשונה לאנדרלמוסיה שכל זה עלול ליצור אפשר היה לקבל כבר אתמול (שלישי), היום לפני פתיחתו הרשמית של הפסטיבל שבו אנשי התעשייה והעיתונאים מרחבי האולם מתחילים למלא את הריבייריה ועסוקים בהכנות לקראת תחילת האירוע. במהלך הצהריים, מסיבות לא ברורות, נדרשו כל מי שנמצאו בתוך בניין הפאלה, המתחם המרכזי שלו, "לפנות את המקום בלי פאניקה". האם זה נגרם בשל חפץ חשוד? תקלה טכנית? אולי היה מדובר בכלל בניסוי מערכות? הדבר היחיד שברור הוא כי מעולם לא נרשמה תכונה כזו בריביירה.

נותר רק לקוות כי ההיסטריה לא תמנע מבאי הפסטיבל ליהנות משלל הסרטים שיוצגו בו בהקרנת בכורה עולמית. הראשון שבהם, הערב, יהיה סרט הפתיחה, "קפה סוסייטי", קומדיה תקופית של וודי אלן בכיכובם של קריסטן סטיוארט וג'סי אייזנברג. הקולנוען הוותיק טוען שזו אחת מעבודתיו הטובות אי פעם, והלילה נגלה אם הוא צודק.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
פסטיבל קאן 2016. רויטרס
ההכנות האחרונות, רגע לפני פתיחת פסטיבל קאן/רויטרס

הסרט המדובר מוקרן מחוץ לתחרות הרשמית, ש-21 המתחרים בה יוקרנו במשך השבוע וחצי הקרובים, עד טקס חלוקת הפרסים בראשון, 22 במאי. לפי האינטואיציה שלי ולחשושים שאני שומע, שני הפייבוריטים כרגע לפרס הראשי, דקל הזהב, הם "דבש אמריקאי", דרמת ההתבגרות של אנדריאה ארנולד הבריטית; וכן "Graduation" של כריסטיאן מונג'יו הרומני, מי שכבר זכה בעבר בעיטור היוקרתי, הודות ל"ארבעה חודשים, שלושה שבועות ויומיים".

ואם במקום לראות סרטים רומניים, יעדיף מישהו בריביירה לציין את יום העצמאות, הוא יוכל לעשות זאת בביתן הקולנוע הישראלי מיוזמתו של משרד התרבות, שפועל השנה בקאן לראשונה אי פעם, וזאת לאחר השקעה גדולה ומחלוקת גדולה לא פחות. המלעיזים נגדו טענו בין השאר כי איש לא יגיע אליו כי המיקום שלו נידח, אך שיטוט קצר בחוף אמש גילה כי הוא ממוקם דווקא בנקודת ציון מרכזית ביותר.

מחר (חמישי), יום העצמאות, יוקרן גם הראשון מבין שלל הסרטים הישראלים שיוצגו השנה בקאן, "עניינים אישיים" דובר הערבית של מאהא חאג', יוצרת ביכורים תושבת נצרת. ואם לחזור לנקודת ההתחלה, הנקודה הישראלית הבולטת ביותר באירוע, עליה כתבו בימים האחרונים שוב ושוב בתקשורת הצרפתית והעולמית, היא אסטרטגיית האבטחה – באופן לא מפתיע, מי שגיבש אותה הוא ניצן נוריאל, לשעבר ראש המטה ללוחמה בטרור, שמנהלי האירוע גייסו אותו כדי לסייע להם להתמודד עם האיומים החדשים. הלוואי שהכל יעבור בשלום, ושבסוף יעריכו אותנו בריביירה לא רק בגלל הניסיון הביטחוני, אלא גם בשל איכות הקולנוע שלנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully