וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וואלה, הבנתי: מה שלא ידעתם על מוזיקה ישראלית

12.5.2016 / 20:18

האלבום העברי הראשון יצא בשנת 1934, אייל גולן זכה בתואר "זמר השנה" לראשונה בשנת 1998 והשיר המושמע בשנה שעברה היה "טרמינל 3". ריכזנו עבורכם כמה דברים שכל ישראלי צריך לדעת

כתיבה ובימוי: הילה קובו, עריכת וידאו: ניר חן , עיצוב גרפי: אביחי ברוך

המוזיקה הישראלית עברה תמורות ושינויים רבים מאז ימיהם של משה וילנסקי ושושנה דמארי ועד יוסי גיספן ואייל גולן. השיר הציוני "אם אשכחך" היה אחד השירים העבריים הראשונים שהוקלטו בסוף המאה ה-19, אבל מיסוד אמיתי של התעשייה המקומית היה בשנות ה-30 וה-40 של המאה העשרים, בימיהם של מלחינים כמו מרדכי זעירא ויהודה שרת ומשוררים כמו אלכסנדר פן ואברהם שלונסקי. בשנת 1934 יצא האלבום העברי הראשון, של יוסף גולנד, "דודה הגידי לנו כן" ובשנת 1936 הוקם אקו"ם, בית למלחינים, כותבים ומעבדים ישראלים שתפקידו לגבות תמלוגים עבור השימוש בשירים שלהם. במרוצת השנים הוקמו חברות תקליטים, הטכנולוגיות והפלטפורמות הלכו והתפתחו.

אלה רק הנתונים הראשונים המעניינים על המוזיקה הישראלית. כי אתם יודעים, הסיפור שלה לא קרוב להסתיים. הפסקול הישראלי ממשיך להתפתח בכל יום שעובר. רגע, הפרט הכי מעניין היום, לדעתנו הלא אובייקטיבית בכלל, הוא שבאקו"ם רשומות 174 יצירות עם המילה וואלה, 27 מהן ישראליות, 147 לועזיות.

וואלה.

  • עוד באותו נושא:
  • אקו"ם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully