וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירוויזיון 2016: אוקראינה ניצחה, חובי סטאר במקום ה-14

יניב דורנבוש, שטוקהולם

14.5.2016 / 22:39

אוקראינה זכתה באירוויזיון עם השיר "1944". השופטים אהבו את ישראל ודירגו אותה במקום השמיני אולם הצופים באירופה העניקו לחובי סטאר רק 11 נק' וגרמו לו להידרדר אל המקום ה-14 בסוף הערב

צילום מסך

זהו, בתום משדר ארוך וגדוש בשירים ובדוז פואה, הוכתרה המנצחת של אירוויזיון 2016: אוקראינה אותה ייצגה ג'מלה עם השיר "1944". לאחר הזכייה הצהירה ג'מלה כי היא מקווה שכל האנשים בעולם ייהנו משלום. במקום השני סיימה אוסטרליה ואילו רוסיה הסתפקה במקום השלישי. במקום האחרון התברגה גרמניה שקיבלה 11 נק' בלבד. ישראל סיימה במקום ה-14 עם 135 נק'. השנה, לראשונה בהיסטוריה, הוצגו תוצאות השופטים בנפרד מהצבעת הצופים. לאחר הצבעת השופטים בה זכתה אוסטרליה, ניצבה ישראל במקום ה-8 עם 124 נק'. "מרגישים נפלא. קיבלנו 12 נקודות מגרמניה. ישראל לא קיבלה 12 נקודות באירוויזיון מאז שנת 2005. תודה לכולם על התמיכה. אנחנו מאושרים. מזל טוב לאוקראינה", נמסר מהצוות שמלווה את חובי סטאר. יש לציין כי 12 הנקודות שהוענקו מגרמניה הוענקו ע"י חבר השופטים בלבד ולא ע"י הצופים בגרמניה, שכן כאמור, ישראל קיבלה מהצופים ב-41 מדינות רק 11 נקודות.

זהו הנצחון השני של אוקראינה בתחרות. השיר שייצג את אוקראינה נקרא "1944" והוא עוסק בגירוש הטטרים של חצי האי קרים על ידי סטאלין. ג'מלה, הזמרת המבצעת, אחראית על מילות השיר. בפעם הראשונה נשמעה מעל בימת האירוויזיון השפה הטטרית המדוברת בקרים.

הגמר נפתח עם שירה של בלגיה ולאחר השיר האיטלקי, הגיע תורם של ישראל וחובי סטאר. בסוף הופעתו של חובי סטאר, בתום מפל זיקוקין מרהיב, זכה הזמר לתשואות רבות מהקהל והגיב באמירת "חלומות אכן מתגשמים". "המעמד הזה של להגיע לגמר האירוויזיון אינו מובן מאליו", אמר היום (שבת) לוואלה! תרבות לאחר החזרה הגנרלית השלישית והאחרונה, שעות בודדות לפני המופע המכריע. "עבדנו מאוד מאוד קשה - אני וכל הצוות והאנשים שנמצאים איתי כאן בכל הזמן הזה שעבדנו על האירוויזיון. אני באמת לא מאמין שהגענו למצב הזה, ההתרגשות בשמיים. חצי הגמר היה משהו שקיווינו לעבור ואחרי שעברנו מה שנותר זה רק לתת את ההופעה הכי מדהימה ומהממת שיכולה להיות, כי היום זו אשכרה הפעם האחרונה שעולים על במת האירוויזיון של 2016".

מופע הפסקת האמצע כלל הופעה מרשימה של ג'סטין טימברלייק שהציג את שירו החדש "Can't Stop The Feeling". אך ההצגה נגנבה ממנו בשיר הקומי "אהבה אהבה שלום שלום" שביצעו המנחים פייטרה מדה ומונס זלמרלוב. בשיר הוצגה הנוסחה המנצחת לכאורה עבור שירי אירוויזיון והוא כלל בדיחות רבות על קלישאות התחרות.

האירוויזיון ה-61 נערך, כאמור, בשטוקהולם בעקבות זכייתו של מונס זלמרלוב בשנה שעברה עם השיר "Heroes". את ישראל ייצג נדב גדג' לאחר שזכה בעונה השנייה של "הכוכב הבא". לאחר שכל השירים המתמודדים בתחרות נחשפו, סוכנויות ההימורים הציבו בראש הדירוגים את השירים של רוסיה וצרפת אולם בשבוע החזרות זינקו אוסטרליה ואוקראינה לקדמת הטבלה גם כן.

(עדכון אחרון: 15 במאי, 1:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully