וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעבר לאופק - Upfronts 2016: רשת NBC

NBC הפכה לרשת יציבה ושמרנית, כלומר משעממת. בניסיון לשמור את כוחה - המקום השני בקרב כל הרשתות - היא לא עושה שינויים מפליגים בלוח בעונת הסתיו הקרובה, ובכל זאת יש לה כמה דברים מעניינים בקנה. פרויקט מיוחד לסקירת העונה החדשה, חלק ראשון

יח"צ - חד פעמי

כמו מדי שנה אנחנו סוקרים בפירוט את Upfronts, שורת האירועים שבמסגרתם מציגות רשתות הברודקאסט בארה"ב (NBC, FOX, ABC, CBS וה-CW) את מרכולתן. כתמיד NBC היא הראשונה לעשות זאת, ואתמול (שני) בפני המפרסמים הציגה לוח שממחיש את היציבות שלה. רק שלוש סדרות חדשות יצטרפו אל לוח השידורים של הרשת בסתיו הקרוב, תריסר נוספות שהוזמנו ימתינו על המדף עד לשעת כושר, כלומר מתישהו בחורף/אביב של 2017.

הסיבה ליציבות הזו - שלא לומר השעמום הזה - נובעת משורת סדרות נוסחה שעושות את העבודה, כמו "הרשימה השחורה", "Blindspot" וסדרות "Chicago" של דיק וולף, יוצר "חוק וסדר" הממחיש שוב את כוחו ליצור עבור הרשת זיכיון משגשג. עד כה הוא הניב ב-2013 את "Chicago Fire" על כבאי העיר, ולנוכח ההצלחה הגיעו בזה אחר זה "Chicago P.D" ב-2014 על השוטרים, "Chicago MD" על אנשי הרפואה, ובעונה הבאה תתווסף אליהן "Chicago Justice" על המשפטנים. כל הז'אנרים הטלוויזיוניים הקלאסיים תחת מטריה מצליחה אחת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד המדוברים של העונה. "This Is Us"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבל יותר מכל אלה נסמכת NBC על "The Voice", המשודרת פעמיים בשבוע ועדיין מהווה הצלחה גדולה שמספקת פלטפורמה עבור הרשת להשיק אחריה סדרות חדשות. "Blindspot" הרוויחה מזה בעונה הקודמת והפכה להצלחה נאה, הפעם אלה יהיו "Timeless" ביום שני ו-"This Is Us" ביום שלישי. הראשונה היא מותחן מסע בזמן שיצרו ביחד שני שמות גדולים ומבטיחים, יוצר "המגן" שון ראיין ויוצר "על טבעי", אריק קריפקי. האחרון אחראי גם לדרמה הפוסט-אפוקליפטית "רבולושן", ששודרה ב-NBC החל מ-2012 ואיכלסה גם היא את המשבצת שאחרי "דה וויס", הועברה בעונה השנייה שלה לימי רביעי ושם גוועה עד שבוטלה ב-2014. זהו בדיוק אותו מסלול שעוברת כעת "Blindspot", שיוצריה ו-NBC בוודאי מקווים לגורל שמח יותר.

הסדרה השנייה שתיהנה ממקפצת "דה וויס" היא "This Is Us", אחת הבולטות בעונה הנוכחית. התיאור המעורפל שלה לא משקף את זה (פירוט של כל הסדרות החדשות - למטה), אבל מדובר באחד הפיילוטים המדוברים של עונת הפיתוח האחרונה - וראייטי דיווחו כבר בתחילת מאי כי אנשי תעשייה שצפו בפרק העידו שהוא נראה יפהפה.

הסדרה החדשה השלישית והאחרונה שמגיעה בסתיו הקרוב היא הקומדיה המסקרנת "The Good Place" שיצר מייק שור ("מחלקת גנים ונוף", "ברוקלין תשע תשע") ובכיכובם של קריסטן בל ("ורוניקה מארס", "בית השקרים") וטד דנסון ("חופשי על הבר", "פארגו"), שחוזר אל כור מחצבתו, הקומדיות של ימי חמישי ב-NBC. למעשה, אחרי שנתיים שבהן הרשת לא שידרה קומדיות בימי חמישי - שבעבר היה האכסניה הנוצצת ועתירת הרייטינג לקלאסיקות כמו "משפחת קוסבי", "סיינפלד", "חברים" ורבות אחרות - היא מקדישה הפעם שעה לסיטקומים. "The Good Place" תשודך לעונה השנייה של "Superstore" החביבה.

עוד באותו נושא

רואים רחוק - Upfronts 2015: רשת NBC

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בחזרה לקומדיות של יום חמישי. "The Good Place"/מערכת וואלה!, צילום מסך

למעשה, "סופרסטור" היא אחד משני הסיטקומים היחידים ששרדו ב-NBC. השנייה היא "The Carmichael Show" חביבת המבקרים המפתיעה וגורפת הבאזז, שאחרי משא ומתן מתיש של הרשת עם אולפני FOX שמפיקים אותה, הוזמנה ממנה עונה שלישית בת 13 פרקים (שתגיע כאמור רק במידסיזן). בכך היא הפכה לקומדיה הוותיקה ביותר של NBC, מה שקצת מטורף, ובעיקר מעיד על סדר העדיפויות של הרשת שבעבר היתה המקום שאליו הלכו כל הקומדיות הכי חמות.

NBC מסכמת את עונת 2015/16 במקום השני מקרב כל הרשתות, שזה יופי, אבל היא גם הרשת היחידה שאף אחת מהסדרות המתוסרטות שלה לא מביאה את הצופים אל המסך בזמן אמת. אין לה אירועים טלוויזיוניים, כאלה שמוכרחים לצפות בהן בזמן אמת, ולא במהלך הימים שאחרי כן בממיר המקליט או באתר שלה. כרגע זה לא פוגע בה בסיכום הכללי - אם כי כמו כל רשתות הברודקאסט גם היא סובלת מירידה נוספת במספר הצופים הצעירים (גילאי 18-34) - אבל העמידה שלה במקום עלולה לפגוע בה לטווח הארוך. אם יש משהו שאפשר לבנות עליו זה שהשחיקה הזו בצופים הצעירים תימשך גם בעונה הבאה.

פרומו Timeless, NBC.
מסעות בזמן. "Timeless"

תכף יגיע פירוט כל הסדרות המתוסרטות החדשות ב-NBC. אבל לפני כן, אלה שממשיכות ואלה שנפלו בדרך.

ממשיכות הלאה

גוונים של כחול
גרים
הרשימה השחורה
חוק וסדר: מדור מיוחד
Blindspot
Chicago Fire
Chicago Med
Chicago PD
Superstore
The Voice

אינן עמנו עוד

גיבורים: התחייה
Best Time Ever with Neil Patrick Harris
Crowded
Game of Silence
Heartbeat
The Mysteries of Laura
The Player
Telenovela
Undateable

הדרמות

Taken

מי יכול לומר 'לא' לעוד מנה הגונה של ליאם ניסן קורע לאנשים את הצורה אחרי שחטפו קרוב משפחה שלו? התשובה היא "כולנו" כמובן, אבל זה לא שב-NBC באמת שואלים. קלייב סטנדן (הוויקינגים") ייכנס לנעליו של ניסן בעיבוד הטלוויזיוני לסדרת סרטי הפעולה. אלכס קארי ("הומלנד") כתב את התסריט לסדרה שתתמקד בסיפור המקור של בראיין מילס והאופן שבו השיג את סט היכולות הייחודי והאלים במיוחד שלו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Taken/מערכת וואלה!, צילום מסך

Midnight, Texas

אחרי ההצלחה הגדולה של HBO בעיבוד סדרת הספרים "תעלומת הערפדים הדרומיים" ל"דם אמיתי", הופכת סדרת ספרים מצליחה נוספת מאת שרלין האריס לדרמת מסתורין. יוצריה של "Midnight, Texas" מכנים אותה כמפגש בין "טווין פיקס" ל"דם אמיתי". העלילה עוסקת בעיירה נידחת בטקסס, שבה חיים אלה לצד אלה בני אדם, ערפדים, מכשפות, אנשי זאב ומלאכים. מערכות היחסים המתוחות בין הגזעים ובינם לבין עצמם מייצרים מקום מפחיד ומרתק עבור אורחים מבחוץ שנקלעים אליו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Midnight, Texas/מערכת וואלה!, צילום מסך

Timeless

אחד הפיילוטים המדוברים של עונת הטלוויזיה הקרובה שייך לשון ריאן ("המגן") ואריק קריפקי ("על טבעי"), העוסק בשלושה גיבורים שחוזרים אחורה בזמן כדי להיאבק בנבל רב עוצמה. כל זאת כדי למנוע ממנו לשנות את ההיסטוריה האנושית ולעצב מחדש את העתיד כפי שאנחנו מכירים אותו. אביגיל ספנסר ("התיקון") וגוראן ויסניץ' ("אי אר") מככבים. בכלל, נראה שמסעות בזמן עומדים להיות הנושא החם בחודשים הקרובים בטלוויזיה, כשגם ABC ו-FOX מחזיקות בסדרות שעוסקות בנושא.

Blacklist: Redemption

ככה, בגדול, עובדת היום עבודת בניית הליין אפ ברשתות הגדולות: משהו עובד? בואו נעשה עוד מאותו דבר. משהו ירד? בואו נחכה שלוש שנים ונעלה אותו שוב בקטע נוסטלגי. קאט ל"הרשימה השחורה" המצליחה, שהפכה לאחד העוגנים החשובים של NBC, וכעת זוכה גם לסדרת ספין אוף חדשה. הסדרה בכיכובם של פמקה ג'נסן (סוזן הרגרייב) וריאן אגולד (טום קין), מתמקדת בארגון חשאי בשם "Grey Matters" העוסק בפעילות מסוכנת ובפתרון בעיות שהממשל חושש לטפל בהם. היחסים בין השניים צפוים להיות דומים לאלו של רד ואליזבת קין בסדרה המקורית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Blacklist: Redemption/מערכת וואלה!, צילום מסך

This Is Us

ובפינת התסריט הפסאודו מתחכם/איכותי נמצאת הדרמה הקומית החדשה של תסריטאי הסרט החמוד "טיפש, מטורף, מאוהב", דן פוגלמן, שהפיילוט שלו היה אחד המדוברים במהלך חודשי הפיתוח. הסדרה בכיכובם של מנדי מור ומילו ונטימילייה ("בנות גילמור") תעסוק בחבורה של אנשים שדרכיהם מצטלבות וסיפוריהם נוגעים אלה באלה.

Emerald City

ניסיון מסקרן לייצר גרסה מודרנית ל"קוסם מארץ עוץ". דורותי גייל בת ה-20 וכלבה הנאמן נקלעים לסופה שמובילה אותם לעולם נסתר ומכושף, שבו מתקיים קרב אימתני על שליטה וכוח. וינסנט ד'אונופריו ("פארק היורה", "דרדוויל") ייכנס לנעליו של הקוסם. את הפיילוט ביים טרסם סינג' ההודי, שחתום על "The Fall", אחת מיצירות הפנטזיה הקולנועיות הגדולות והלא מוערכות של זמננו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Emerald City/מערכת וואלה!, צילום מסך

Chicago Justice

התוספת הטרייה לאימפריית "Chicago", שכללה עד היום את "Chicago Fire", "Chicago P.D" ו-"Chicago MD". במוקד עומדת חבורת התובעים והחוקרים הנמרצת של התובע הכללי בעיר, שנאלצת להתמודד על בסיס קבוע עם פוליטיקאים מפוקפקים, שערוריות והצורך ההו-כה-אמריקאי לשמור על הצדק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Chicago Justice/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקומדיות

Great News

מבוסס על סיפור חייה של טרייסי וויגפילד, התסריטאית זוכה האמי של "רוק 30". העלילה מתמקדת במפיקה של רשת כבלים, שחייה נכנסים לסחרור כשאמה השתלטנית מתקבלת לעבודה באותו המקום כמתמחה. ואם זה נשמע כמו "המשרד" פוגשת את "רוק 30", אולי זה כי ככה נראה הפיץ' של וויגפילד, החתומה על הסדרה כמפיקה לצדה של טינה פיי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Great News/מערכת וואלה!, צילום מסך

Marlon

גם הסיטקום החדש השני של NBC שואב השראה מסיפור חייו של קומיקאי, הפעם מדובר במרלון ווייאנס ("מת לצעוק", "רקוויאם לחלום"). במוקד העלילה ניצב אב מסור (בגילומו של ווייאנס) המחויב לגידול ילדיו ומנסה לגרום להם לשרוד את הקשר בינו ובין גרושתו. גם אחיו של ווייאנס, דיימון, צפוי לככב השנה על המסך הקטן בתפקיד ראשי בעיבוד הטלוויזיוני של "נשק קטלני" ברשת FOX.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Marlon/מערכת וואלה!, צילום מסך

The Good Place

מייקל שור, תסריטאי "המשרד", יוצר "מחלקת גנים ונוף" ואחד מהמוחות הקומיים הגדולים של התקופה בטלוויזיה האמריקאית, יצר את הקומדיה בכיכובה של קריסטן בל ("ורוניקה מארס", "בית השקרים") וטד דנסון ("פארגו"). במוקד הסדרה עומדת אישה מניו ג'רזי המתגלגלת אל החיים שאחרי, ושם היא מתוודעת לעובדה שהיא אינה אדם טוב. בעזרתו של מדריך במקום היא מנסה לשנות זאת.

Powerless

הקומדיה הראשונה שמתרחשת בעולם המורחב של DC קומיקס (שמתפתח כמעט בלעדית ברשת CW), עם קונספט שנע על הגבול הדק שבין הגאוני ל-WTF. אמילי (ונסה האדג'נס) היא סוכנת ביטוח צעירה ונמרצת שמתמחה בטיפול בזירות אסון, שנוצרו לאחר שגיבורי העל סיימו את קרבות הענק שלהם. וכן, זה אומר שאנחנו יכולים לצפות שלפחות חלק מהם יגיעו להופעות אורח בסדרה הזאת, כדי להסתדר על נזקי צד שלישי. שם הסדרה מרמז על כך שלא תמיד חייבים כוחות כדי להיות גיבורים. גם דני פודי ("קומיוניטי") ואלן טודיק ("פיירפליי") כאן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Powerless/מערכת וואלה!, צילום מסך

Trial & Error

הגיע הזמן שמישהו ינצל את טרנד הפשע האמיתי כדי לעשות קצת קטעים. העלילה של "Trial & Error" מתמקדת בג'וש סגל (ניקולס ד'אגוסטו, "הסקס של מאסטרס"), עורך דין צעיר שיוצא לעמוד בראש התיק הגדול הראשון שלו בעיירה דרומית קטנה. סגל נבחר לייצג פרופסור אקסצנטרי לספרות (ג'ון ליתגו) החשוד ברצח אשתו האהובה. עבודתו של סגל הופכת קשה אף יותר כשהוא פוגש את צוות המשפטנים המקומי והמוזר שאיתו יצטרך לשתף פעולה, וכשהוא מבין שהלקוח שלו לא מסוגל להפסיק להתנהג באופן שגורם לו להיראות חשוד עוד יותר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Trial & Error/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • nbc

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully