וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנהל האמנותי של פסטיבל דוקאביב: "החרם על ישראל מתגבר משנה לשנה"

17.5.2016 / 15:14

בריאיון לאולפן וואלה! NEWS מספר סיני אבט על המגמות העכשוויות בבחירת נושאי הסרטים התיעודיים ועל המחיר האישי שמשלמים יוצרי הז'אנר. על הדוכן הישראלי בקאן הוא אומר "הוא יכול היה להיות יותר עדכני"

מערכת וואלה!

"החרם על ישראל מתגבר משנה לשנה", אומר סיני אבט, המנהל האמנותי של פסטיבל דוקאביב בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. בתשובה לשאלה האם הוא רואה כתוצאה מחרם זה קושי בשנים האחרונות להביא סרטים דוקומנטריים בינלאומיים לפסטיבל, אמר: "זה מאוד שולי, בינתיים. היו שתי תגובות שהיו קשורות לחרם. בינתיים אין לזה ביטוי מעשי. כן יש רוח דברים. יש מגזר מסוים של אנשים עם מודעות פוליטית בעולם שלא ששים אולי לבוא לישראל".

בריאיון מספר אבט גם מהן המגמות העכשיוויות בבחירת נושאי הסרטים התיעודיים. "הסרטים האלה עוסקים בחומרי המציאות, אז מה שקורה במציאות משתקף בהם. בדוקאביב השנה הנושא המרכזי שלנו הוא אי סדר עולמי", אומר אבט. "ובאמת אנחנו רואים הרבה סרטים שעוסקים בבעיות הפליטים, במלחמות האזרחים, בהתפרקות המבנים הכלכליים המוכרים לנו. זה משתקף באופן מאוד בולט בסרטים. אני חושב שבארץ היתה תקופה שהסרטים עסקו הרבה מאוד בשאלות של הכיבוש, ובשנים האחרונות זה פחת".

אבט אומר עוד כי "סרטים דוקומנטריים זאת פרנסה מאוד קשה. מפיקים ויוצרים של סרטים דוקומנטריים ושים את זה במחוייבות מאוד גדולה ומשלמים על זה מחירים אישיים לפעמים. זה לא מאוד כלכלי. אם רוצים לעשות כסף כדאי ללכת לתחום אחר"; הוא מסביר את ההצלחה של סרטים דוקומנטריים בארץ בשנים האחרונות; מספר איזה סרט בפסטיבל הוא "היוצא מן הכלל שמעיד על הכלל" בגלל הסמיכות הקרובה של יציאתו לאירוע שאותו הוא מתאר; ואגב הופעתה המתוקשרת של שרת התרבות בפסטיבל קאן הוא אומר בעוקצנות "יש סיפורים על הביתן עצמו שהוא היה יכול אולי להיות יותר עדכני". צפו בריאיון המלא.

seperator

פסטיבל דוקאביב ייפתח ביום חמישי הקרוב, 19 במאי, יימשך עשרה ימים בסינמטק תל אביב וב-12 אתרים נוספים ברחבי העיר, ויכלול יותר מ-100 סרטים דוקומנטריים מהארץ ומהעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully