וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה באוקראינה: האם השיר שזכה באירוויזיון 2016 ייפסל?

18.5.2016 / 23:10

נצחונה של ג'מלה האוקראינית באירוויזיון 2016 עומד בסכנה לאחר שבשעות האחרונות נטען שעברה על כללי התחרות כשביצעה את השיר המנצח כבר בשנה שעברה

צילום מסך

ארבעה ימים לאחר שאוקראינה הדהימה את אירופה וניצחה באירוויזיון 2016, זכייתה עומדת למבחן. חובבי אירוויזיון טוענים כי ג'מלה, הזמרת שייצגה את אוקראינה בתחרות, עברה על כללי התחרות כשביצעה לכאורה את השיר המנצח "1944" במאי 2015, כשלושה חודשים לפני הזמן שמותר לבצע שירים שמשתתפים בתחרות.

לפי כללי אירוויזיון 2016, היה אסור לשחרר מסחרית שירים שמשתתפים בתחרות לפני ה-1 בספטמבר ובמידה והועלה לרשתות החברתיות ביצוע של שיר שמשתתף בתחרות, על רשות השידור של המדינה המבצעת ליידע את המפקח על התחרות והוא זה שיחליט אם השיר כשיר להתמודדות. נכון לשעה זו, לא ידוע האם אוקראינה יידעה את המפקח על האירוויזיון על הופעתה של ג'מלה במאי 2015. חובבי אירוויזיון טענו מוקדם יותר השבוע כי יש לפסול את זכייתה של אוקראינה גם בשל הקונטקסט הפוליטי של השיר שעוסק בגירוש הטטרים של חצי האי קרים על ידי סטאלין.

ג'מלה הגיבה לטענות נגדה וכתבה בתגובה בפייסבוק לאחד הגולשים כי מדובר בגרסה ישנה של השיר וכי הוא לא בוצע בהופעה אלא בחזרה. במידה ונצחונה של אוקראינה ייפסל יהיה הדבר תקדים שכן בכל 61 שנות התחרות, אף שיר מנצח לא נפסל. אוסטרליה, שהגיעה למקום השני, תוכרז כמנצחת והאירוויזיון ייערך בשנה הבאה במדינה אירופאית בשיתוף פעולה עם אוסטרליה.

גרסת 2015:

וגרסת 2016:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully