וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל קאן 2016: קן לואץ' זכה בדקל הזהב

אבנר שביט, קאן

22.5.2016 / 21:36

"אני, דניאל בלייק" של קן לואץ' הוא הזוכה הגדול של פסטיבל קאן 2016, בתומו של טקס מעורר מחלוקת, שרבים מן המנצחים בו התקבלו בשריקות בוז אצל העיתונאים בריביירה. פרס השחקן הלך לשהאב חוסייני האיראני על עבודתו ב"The Salesman"

יח"צ - חד פעמי

(בסרטון: טריילר של "אני, דניאל בלייק")

seperator

לאחר שבוע וחצי, הגיע הערב (ראשון) לסיומו פסטיבל קאן, בטקס חלוקת הפרסים של התחרות הרשמית. רשימת הזוכים היתה מלאת הפתעות: חבר השופטים בראשותו של הבמאי ג'ורג' מילר ("מקס הזועם") התעלם מרוב הסרטים שהתחבבו על המבקרים במהלך החגיגה הקולנועית בריביירה, וביכר לפרגן דווקא לכמה מאלה שעוררו אצלם תגובות מעורבות. כתוצאה מכך, הנוכחים בחדר העיתונות שרקו בוז פעם אחר פעם במהלך הכרזת הזוכים.

את דקל הזהב, העיטור היוקרתי בפסטיבל ומן החשובים בעולם הקולנוע, בחר חבר השופטים להעניק ל"אני, דניאל בלייק" דרמה חברתית של קן לואץ', שקיבלה בסך הכל ביקורות טובות אבל לא היתה בצמרת טבלאות הכוכבים. זהו הדקל השני בקריירה של הבמאי הבריטי המגויס, כעשור לאחר "כשהרוח נושבת" פרי עטו. הקולנוען הוותיק (79) עלה על הבמה בהתרגשות רבה, וקיבל את הפרס מידיו של מל גיבסון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אני דניאל בלייק.
הזוכה המאושר. "אני, דניאל בלייק"

פרס הגרנד פרי, השני בחשיבותו, ניתן לילד הפלא הקוויבקי (בן 27) קסבייה דולן, על "זה רק סוף העולם", אחד מן הסרטים הכי שנואים על המבקרים מבין אלה שהוקרנו השנה בקאן.

בפרס חבר השופטים, השלישי בחשיבותו, התכבד "דבש אמריקאי" של אנדריאה ארנולד, סרט שנוי במחלוקת גם הוא.

את פרס הבימוי חלקו שניים – כריסטיאן מונג'יו הרומני על
"Graduation" אהוב הביקורות, שזכייתו התקבלה בעין יפה, ואוליבייה אסיאס על "Personal Shopper" המושמץ.

קאן 2016. טריסטן פווינגס, GettyImages
כמעט הלכו מכות, אבל בסוף קיבלו הכרעה. חבר השופטים של התחרות הרשמית של פסטיבל קאן הערב בריביירה/GettyImages, טריסטן פווינגס

את פרס השחקנית קטפה ג'קלין ג'וזה מהסרט הפיליפיני "MA ROSA" זכייה שהתקבלה בקריאות הפתעה, תדהמה, גיחוך ובוז בחדר העיתונות בקאן. פרס השחקן הלך לשהאב חוסייני על עבודתו ב"The Salesman" של הקולנוען הפרסי המהולל אשגר פרהדי (זוכה האוסקר על "פרידה"), שזכה מצדו בפרס התסריט. שניהם הקדישו את נאומי הניצחון שלהם לעם האיראני.

בצד הזוכים המאושרים הללו, סרטים מדוברים רבים נותרו בידיים ריקות, ובראשם "טוני ארדמן" הגרמני, חביב המבקרים בפסטיבל, שככל הנראה סבל מן האלמנטים הקומיים שבו, מה שאף פעם לא עוזר לך בדרך לפסלונים, וכן מהעובדה שלפי הדיווחים, ג'ורג' מילר לא אהב אותו. גם "פטרסון" המצוין של ג'ים ג'רמוש בכיכובו של אדם דרייבר ו"Elle" המדובר של פול ורהובן בכיכובה של איזבל הופר נאלצו להסתפק במחמאות התקשורת ותו לא.

נוסף לג'ורג' מילר, בחבר השופטים ישבו גם, בין השאר, קירסטן דאנסט, ונסה פאראדי, דונלד סאת'רלנד ולסלו נמש, במאי "הבן של שאול". לפי דברים שכמה מהם אמרו לתקשורת, הדיונים השנה היו ארוכים ונסערים מתמיד, ולקח זמן רב עד שהצליחו להגיע לעמק השווה.

ובאשר לקולנוע הישראלי, הערב לא הוכרז שום דבר שהיה רלוונטי לו, אבל עוד לפניו, במהלך סוף השבוע, זכו שניים מנציגיו בשני פרסים שאינם מאלה המוכרזים בטקס של התחרות הרשמית: "אנה" של אור סיני מסם שפיגל הוכתר כסרט הסטודנטים הטוב ביותר, ו"שבוע ויום" של אסף פולונסקי, שהוקרן במסגרת הצד "שבוע המבקרים", קיבל מענק מיוחד לקידום הפצתו המסחרית בצרפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully