וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום עסל יום בסל. היום בסל: "פוליאקובים" היא אכזבה

27.5.2016 / 1:49

סדרת הדוקו-ריאליטי החדשה של יעל פוליאקוב מנסה לשלב בין "הכל דבש" ל"משפחת קרדשיאן", אבל התוצאה מלאכותית, משעממת ומתישה אפילו בלי השוואה לסדרות אחרות

צלמים זמניים מורשים

קצת קשה להבין למי מיועדת "פוליאקובים" סדרת הדוקו-ריאליטי הקומית החדשה של HOT, ששני פרקי הפתיחה שלה שודרו אתמול (חמישי). מצד אחד ניתן היה להניח שתהווה מתנה של ממש לאוהבי "הכל דבש", כותב שורות אלה בכללם. הסדרה הקומית שיצרה יעל פוליאקוב עלתה בערוץ 2 בדיוק תשע שנים לפני "פוליאקובים", תיארה באופן מצחיק וחכם את חייה של המשפחה, כולל פולי בתפקיד עצמו, זכתה על כך בשלל פרסי האקדמיה הישראלית לטלוויזיה, כולל לסדרה הקומית הטובה ביותר, אבל בוטלה אחרי שתי עונות קצרות. מצד שני, צמד הפרקים הראשונים של "פוליאקובים" מבהיר בפירוש מהו מקור ההשראה שלה: "משפחת קרדשיאן", שעלתה אף היא לשידור ב-2007 ורצה עד היום בהצלחה; בפרק הראשון של הסדרה החדשה מתארחת מיה דגן ותוהה אם הסדרה החדשה אמורה להיות סוג של "קרדשיאן", ובפרק השני יעל משווה את עצמה לאם המשפחה קריס קרדשיאן ומחקה אותה.

בפועל "פוליאקובים" נראית כמו יצור כלאיים משובש, מלאכותי וקצת פאתטי של שתי הסדרות הללו. במרכז עומדת יעל, שיצרה גם את הסדרה החדשה (הפעם יחד עם יונתן קוניאק ואילן עבודי) ולכאורה כופה את המצלמות על משפחתה - בעלה אלעד, שני אחיה איתמר ואריאל, ואמה שוש. באופן עקבי יעל ממצבת את עצמה כאישה בלתי נסבלת המרוכזת אך ורק בעצמה (בעלה אף אומר את זה במפורש בפרק הראשון), נרקיסיסטית, בזבזנית ומתישה, שבערך אחת לשלושה משפטים משתמשת באינטונציה מעושה ולעגנית העולה בקנה אחד עם תכליתה של "פוליאקובים" כולה.

פוליאקובים. אוהד רמנו, מערכת וואלה! NEWS
לא מתמסרת לטראש. "פוליאקובים"/מערכת וואלה! NEWS, אוהד רמנו

גם "בהכל דבש" יעל היתה כזאת, זה חלק מהקסם ומהאופי, המודעות העצמית. אבל נדמה שמצד אחד הירידה אל מתחמי הטראש והיתלות באילנות נמוכים הורידו גם את "פוליאקובים" מדרגה, ומצד שני היא לא מסוגלת להתמסר לטראש באופן כיפי ומנחם, כי לשם כך תיאלץ לוותר על המודעות העצמית ועל הקריצה המתמדת. כל פרק נפתח בהבהרה שבוודאי אמורה להיות דאחקה, "כל קשר בין הדמויות וההתרחשויות המתוארות בסדרה לבין המציאות מקרי בהחלט", אלא שהתוצאה באמת נראית כמו משהו מעושה ולא מציאותי. לא 'דוקו-ריאליטי קומי' כמו שמכנה אותה הקומוניקט של HOT, אלא מוקומנטרי - גם ככה ז'אנר מאוס ונדוש - שעשוי לא מספיק טוב.

לא מספיק טוב כי השחקנים אינם שחקנים. בגלל שהפסקול מורכב מקטעי סאונד ליצניים מביכים שמזכירים את ה"בוינג" כשמישהו מפספס את הכיסא ונופל או את ה"ווווווש" כשמישהו מחליק על בננה. מפני שהסיטואציות בסדרה מטופשות, שקופות, בוטות, מומחזות למראה ולא מצחיקות (כולם רבים עם יעל על כך שהיא מקבלת כסף והם לא! ההפקה חושבת להביא שחקן במקום אריאל! יעל לא מוכנה לקבל את היונדאי שההפקה נתנה לה! אסור שאלעד יגלה שיעל שכרה את רכב היוקרה ולא קיבלה אותו בהשאלה, למרות שהוא בהכרח יגלה כי כל זה מצולם!). כך שאם חשבנו ש"פוליאקובים" תפגין את אותם עונג ורעננות של "הכל דבש" רק במסגרת ז'אנר אחר, קיבלנו למעשה יצירת פסאודו-ריאליטי לא מעניינת שבאופן אירוני נראית הרבה פחות אותנטית מאשר הסדרה המתוסרטת, ותכל'ס לא מספיק טובה גם בלי השוואה לסדרות אחרות.


"פוליאקובים" משודרת ב-HOT3 בימי חמישי ב-20:15 ובחינם ב-VOD.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully