וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רן שריג עוזב את מכללת ספיר: "אם התלמידים מצביעים לביבי, הם מפגרים"

31.5.2016 / 18:07

שריג, שלימד בשנים האחרונות במכללת ספיר, טוען שמספר הנרשמים ירד בחצי מאז מבצע "צוק איתן". ראש לימודי התסריטאות במכללת ספיר בתגובה: "על מה הוא מדבר?"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מצייץ בעצב. רן שריג/מערכת וואלה!, צילום מסך

התסריטאי והיוצר רן שריג ("רמזור") הודיע היום (שלישי) בטוויטר שהוא עוזב את התוכנית ללימודי תסריטאות במכללת ספיר בשל מצבה העגום.

"מאז צוק איתן מספר הנרשמים לקולנוע וטלוויזיה בספיר ירד לחצי", כתב שריג. "הורים לא משלמים שכ"ל כדי לחשוש מטילים. אהבתי את הנסיעה השבועית לדרום. תודה ביבי".

"לא סגרו את לימודי התסריטאות, אבל מצמצמים שם", אמר שריג לוואלה! תרבות. "יש גבול לכמה שאני יכול ללכת אחרי חזון הנגב ובן גוריון. אני התאהבתי בדרום. דורון צברי שכנע אותי ללכת ללמד שם ואמר לי 'תראה, אתה תתאהב בזה'. פעם בשבוע הייתי יוצא מתל אביב, מדלת אמותיי, עם סיפורים של סטודנטים בני 20 שמספרים שאמא לקחה את החדר שלהם בזמן שהם נסעו לקוסטה ריקה וזו הדרמה הגדולה של החיים שלהם. כשאתה בא לספיר אתה שומע דרמות אחרות לגמרי. התאהבתי בזה. יכולתי להרוויח הרבה יותר כסף פה בתל אביב או בבתי ספר אחרים. אבל לאור המצב שם זה לא משתלם לי יותר להמשיך ובעצם אני נאלץ לעזוב".

מכללת ספיר. שי מכלוף
מכללת ספיר בשדרות/שי מכלוף

"לא קיצצו אותי. להיפך, יכולתי להמשיך", ממשיך שריג ומדגים את טענותיו בהתייחס לפסטיבל קולנוע דרום שייערך בשדרות בפעם ה-15 בשבוע הבא. "אבל אני גם מלמד וגם חונך תסריטאים ותסתכלי בקולנוע דרום השנה. יש כולה 3 פיילוטים של מחלקת טלוויזיה. בשנה שעברה לדעתי היו 7. השנה יש רק 3 ואת כולם אני חונך. עצוב לי. צייצתי מתוך עצב כי בדיוק הייתי בספיר. ויצאתי משם. אני הולך ללמד בתל אביב ולקבל פי שלושה אולי פי ארבעה יותר כסף. לדרום אני לא אסע. ותודה רבה ביבי. שהשאיר את שדרות ככה. כל הכבוד לביבי וכל הכבוד לתושבי הפריפריה המפגרים שימשיכו להצביע לו".

תושבי הפריפריה המפגרים הם התלמידים שלך בעצם.
לא בהכרח. זה לא בהכרח שהם מפגרים. אבל אה.. את יודעת מה? לא לוקח את מה שאמרתי (בחזרה) אם הם מצביעים לו הם מפגרים. זה מה שרציתי להגיד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
seperator

יעל הדיה, ראש לימודי התסריטאות במכללת ספיר קיבלה את דבריו של שריג בהפתעה. "אין לי מושג על מה הוא מדבר. מה הקשר לקסאמים? קסאמים הם המציאות של ספיר כבר שנים. מה הוא רוצה להגיד בזה תכלס?

"תמיד יש צמצומים", מסבירה הדיה, "הם קשורים מן הסתם להתייעלות. במסגרת השינויים צומצמו שעותיו של רן שריג מסיבות שלא קשורות לכלום. הוא עשה את שיקוליו שלו אם להמשיך ואני מכבדת את ההחלטה שלו".

יצויין שבמסגרת הכתבה נשאלו כמה מרצים נוספים בתוכנית ביניהם אורי ויסברוד ("זגורי אימפריה", "איש חשוב מאוד") ואורי סיון ("קלרה הקדושה", "בטיפול") אם הם מוצאים ממש בטענות וחשבו לעזוב ואלה הגיבו בשלילה, ציינו שלא הרגישו בשום שינוי בגודל הכיתות והודיעו שבכוונתם להמשיך וללמד בחוג.

ממכללת ספיר נמסר בתגובה: "מדי שנה מבצעת המכללה שינויים בתכניות הלימודים והסגל כדי להתאימן לחידושים ולצרכים המשתנים. בהתאם לכך, לקראת השנה הבאה, החליט בית הספר לאמנות הקול והמסך לצמצם את שעות ההוראה של מר שריג בנסיבות שונות. בנוגע לשנה הבאה - ביה"ס נמצא בתנופת פיתוח. נכון להיום מסתמנת עליה של 15% בהרשמה. השנה חלה עליה של 50% בפרוייקטי הגמר שהוגשו, נפתח מסלול חדש של תנועה ומחול למסך, ונמשכים שיתופי פעולה בינלאומיים עם בתי ספר בצ'כיה, גרמניה ופולין וכמובן, פסטיבל קולנוע דרום ייפתח בשבוע הקרוב בהשתתפות אלפי מבקרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully