וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משמיעים יותר מוזיקה מזרחית ממה שמאזינים לגלגלצ רוצים"

31.5.2016 / 17:00

מנהלי גלגלצ בעבר ובהווה, דודו טסה, פיטר רוט וגורמים בולטים נוספים בתעשיית המוזיקה, השתתפו היום בפאנל בנושא הפלייליסט בפסטיבל "שובר מסך". מנהלת גלגלצ לשעבר, דלית עופר: "כדאי שמירי רגב תלמד מה היא מוזיקה מזרחית, או שלא תתערב"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הרעיון בגלגלצ הוא שאין גטאות". נדב רביד/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנהל גלגלצ נדב רביד התייחס היום (שלישי) בהרחבה לנושא הפלייליסט, שהפך בחודשים האחרונים לנושא בוער בעקבות ניסיונה של שרת התרבות מירי רגב לכפות השמעה נרחבת יותר של מוזיקה מזרחית.

"הרעיון בגלגלצ הוא שאין גטאות, אתה לוקח את הכל ומערבב", אמר רביד במהלך פאנל 'למה לי פלייליסט עכשיו' שנערך במסגרת פסטיבל התקשורת והטלוויזיה 'שובר מסך' במכללה האקדמית עמק יזרעאל. "ההגדרה של מה זה שיר מזרחי משתנה. ליאור נרקיס, למשל, הוציא ממש לאחרונה שיר דיסקו. אנחנו חיים במדינה שנמצאת בין אירופה לבין אפריקה לבין המזרח התיכון, והדברים האלה מתערבבים בעבודה של כולם. אני חושב שמביאים יותר מוזיקה מזרחית ממה שהאנשים שמאזינים לגלגל"צ רוצים, ורואים את זה בסקרים שאנחנו עושים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ההתערבות של רגב היא קו פרשת מים". דלית עופר/מערכת וואלה!, צילום מסך

דלית עופר, מי ששימשה במשך שמונה שנים בתפקיד מנהלת התחנה הצבאית, טענה כי אינה מקבלת את העובדה כי כוונותיה של רגב כנות בנושא. "נושא הפלייליסט הוא שיח עיתונאי. וכמו שלא יעלה על הדעת שפוליטיקאי יתערב בענייני מערכת עיתון... כמו שלא יעלה על הדעת שיישב מישהו ויאזן את רזי ברקאי, כך זה לא יכול להיות גם אצלנו.

ההתערבות הזאת היא בעיניי קו פרשת מים מאוד דרמטי בתולדות גלי צה"ל ובתולדות העיתונות. מירי רגב שיחקה אותה, זה התפקיד שלה: לנסות ולהעלות סוגיות. אבל להפוך את גלגלצ לתחנה שהיא נגד מזרחים? זה לא נראה לי... אני הייתי רוצה לשמוע את מירי רגב מגדירה פעם מה זאת מוזיקה מזרחית כי את ההגדרה הזאת לא קיבלתי מעולם. אם זה לא תפקידה שלא תתערב, או שתלמד את הנושא".

עופר טענה כי בחינת שירים צריכה להיעשות על פי הצליל. "אם השיר נשמע אוריינטלי, אז הוא שיר מזרחי. הבחינה לא צריכה להיות מאיזה מוצא הזמר או איזה יחצ"ן עומד מאחוריו, אלא מה יש בשיר". לטענתה התסכול שהשמיעו אמנים שיצאו נגד מדיניות התחנה נובעת דווקא מחוסר יכולתם להשפיע בקלות על חברי המערכת. "שיטת המאמי (מאמי, תעשה לי טובה ותשמיע את השיר) לא עובדת בגלגלצ. בגלל שיש מערכת אי אפשר להשפיע על אדם בודד. מכאן מגיע התסכול של אמנים ויחצ"נים. הם צריכים להשפיע על מערכת שפועלת על עיקרון של רוב קולות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
דודו טסה, "יא אם אל עבאיה". דייב שחר
הדרך ללא הפלייליסט קשה הרבה יותר. דודו טסה/דייב שחר

הזמרים דודו טסה ופיטר רוט, שנכחו אף הם בפאנל, הסכימו לקביעה כי אין לאפשר לפוליטיקאים להתערב בשיקול תחנות מוזיקה. עם זאת הודה טסה כי הדרך המהירה ביותר לקדם שיר או אלבום חדש היא באמצעות הפלייליסט. "כמוזיקאי הימים האלה שבהם נקבע אם שיר עבר או לא הם מתוחים מאוד. אם זה לא נכנס אני כועס ומרגיש שלא אוהבים אותי, וכשזה כן אני מרגיש להפך. בגלל שמדובר בתחנה המואזנת בישראל הכל נהיה מהיר יותר. היו לי שירים כמו 'לולה' שפרצו אחרי 6-7 שנים, רק משום שהם לא נכנסו לפלייליסט. שיר טוב בסופו של דבר ימצא את הדרך שלו, אבל הדרך של הפלייליסט קצרה ופשוטה יותר".

  • עוד באותו נושא:
  • גלגלצ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully