וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיבוד חדש וגאה ל"העלמה יוליה" יעלה בתיאטרון הסמטה

31.5.2016 / 17:25

128 שנים אחרי פרסומה, זוכה הקלאסיקה הספרותית "העלמה יוליה" לעיבוד חדש ומפתיע במיוחד בתיאטרון הסמטה. ההצגה "הלילה הקצר ביותר בשנה" מגוללת משולש אוהבים המשלב בתוכו מלחמת מעמדות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שבוע הגאווה שבפתח מביא עימו בשורה חדשה-ישנה לעולם התיאטרון."תיאטרון הסמטה" יעלה בקרוב על בימותיו עיבוד חדש וגאה לקאלסיקה הספרותית של אוגוסט סטרינדברג "העלמה יוליה", 128 שנים לאחר פרסומו.

המחזה "הלילה הקצר ביותר בשנה" הוא עיבוד חדש לקלאסיקה "העלמה יוליה" ולמחזה המקורי שנכתב בהשראתה בשנת 1888. העיבוד המודרני מתמקד בנושאים הקשורים למעמדות חברתיים, אהבה-תאווה ומאבק בין המינים, שהצליח לעורר הדים ולשבור טאבו. הגרסה החדשה משמרת את מהלכי העלילה אך מקבלת תפנית מגדרית חדשה ומסקרנת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הלילה הקצר ביותר בשנה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

העלילה המקורית מתרחשת בסוף המאה התשע עשרה ומספרת על יחסים בין גברת צעירה למשרת. בעיבוד הנוכחי מערכת היחסים מציגה שלושה אנשים הנלחמים לשמור על מקומם ולשפר את מעמדם - גבר, אישה ואדון צעיר, שמגלה שהוא "לא פה ולא שם". המחזה מציג מאבק בין המינים ומאבק בין מעמדות אך גם מספר על מאבקו של היחיד ו"השונה" להיחלץ מהמוסכמות הכפויות עליו, והבחירה שלו לחיות את חייו כפי שהוא רוצה ובוחר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

את המחזה עיבד ותירגם איש התיאטרון עידו ריקלין ("חלום ליל קיץ" ו"מחלת נעורים") ועל הבימוי הופקד הבמאי הצעיר והמבטיח אבישי בן גל, בוגר בית הספר הגבוה לאומנות "בית צבי" ו"אוניברסיטת אסקס", שמאחוריו עבודה ב"פסטיגל". את אנסמבל השחקנים מרכיבים בוגרי "בית צבי" השחקן והכוראוגרף שחר פרץ ( "אוויטה" ,"האריסטוקרטים") לירון ויגדור ("אוויטה", "משיח") ונדיר אלדר ("פליישר") ,כאשר על עיצוב התלבושות אחראי המעצב הצעיר והמבטיח מעוז דהאן.

ההצגה הראשונה תתקיים ב-7 ביוני בתיאטרון "הסמטה" ותרוץ במהלך חודש יוני .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully