וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שם משתמש" תגרום לכם לרצות לנפץ את המכשיר הסלולרי

3.6.2016 / 0:00

ערוץ 10 ממשיך לשדר תוכניות אולפן זולות להפקה בהגשת גיל ריבה ומשגר למסך את "שם משתמש", תוכנית כל כך גרועה שאף אפליקציה לא תוכל למחוק מהזכרון

צילום מסך

כמעט שנה לאחר שהחל לשדר ברישיון, ערוץ 10 משגר למסך את "שם משתמש", אולי הקש שישבור את גב הגמל ויגרום לאנשים לתהות אם בכלל ערוץ 10 צריך לייצר תוכניות שאינן קשורות למחלקת החדשות שלו. "שם משתמש" היא תוכנית ראיונות נוספת בהגשת גיל ריבה. הפעם, לפי ההודעה לעיתונות, ריבה סוקר "את עולמו הווירטואלי של המרואיין באופן מעניין, קליל וחדשני. דרך עולמו הווירטואלי של המרואיין ייצא גיל ריבה לנושאי השיחה - כך למשל ממספר החברים בפייסבוק יפתח שיחה על חברות". כן, אתם קוראים נכון. ולא, זהו לא ספין-אוף ל"פוטו ריבה", שבמסגרתה כל אורח התבקש לבחור תמונות מאינסטגרם שמייצגות עבורו נושאים שונים.

האורחת הראשונה של ריבה היתה אילנית לוי, בחורה סימפטית לכל הדעות שכבר התראיינה לריבה לפחות פעמיים בעבר. ריבה אף מתייחס לכך על רקע כתוביות הסיום. פעם הוא שואל את לוי על חבריה בזמן שהיא יושבת על כורסה, פעם הוא שואל את לוי על חבריה בזמן שהיא יושבת על ספה. לכל תוכנית תמה משלה ובכלל, מיחזור זה ממש באופנה בימינו.

ומילא מיחזור, זוהי הבעיה הפחות חמורה של "שם משתמש". הבעיה החמורה ביותר של "שם משתמש" היא שהיא תוכנית כל כך גרועה שאף אפליקציה לא תוכל למחוק אותה מהזכרון. על רקע מוזיקה מהירה והיסטרית, יורה ריבה שאלות בלי הפסקה. לוי האומללה בקושי מספיקה לנשום. הכל תזזיתי, הכל חסר סבלנות. צופים חדי אוזן אפילו יבחינו בהתנשפויות של לוי אבל ריבה לא מרפה. הוא מטווח את לוי לגבי תמונת הרקע שלה במכשיר הסלולרי, פולט "איזה מהממים" על ילדיה של לוי וממשיך הלאה עם "מה שומר המסך שלך?". אחר כך הוא בודק איזו אפליקציה לוי תציל אם מכשירה ימות (ומתעלם מכך שכל הנתונים מגובים על עננים בימינו) ובודק אם לוי זוכרת מספרי טלפון בעל פה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפעם היא על הספה. אילנית לוי/מערכת וואלה!, צילום מסך
אפשר להניח ש"שם משתמש" מתכתבת היטב עם המודל הרזה שלפיו עובדים בערוץ 10, מודל ששם דגש על אקטואליה, דוקו ובידור זול להפקה. "שם משתמש" דורשת רק אולפן ובאופן אירוני, את רשימת החברים שאפשר למצוא במכשיר הסלולרי של גיל ריבה

זה, אם תהיתם, לא רגע השפל הגדול של "שם משתמש", שכאמור, משתמשת במכשיר הסלולרי של המרואיין כחבל טבור טלוויזיוני לריאיון שהיה יכול להתקיים בכל דרך אחרת גם כך. הרגע הזה מגיע כשריבה מזמין לאולפן את אפרת אסולין, אורחת מסתורית שקשורה ללוי. ללוי, כך מתברר, יש דקה לגלות כיצד האורחת המסתורית קשורה אליה (או לפורמט התוכנית). לאחר דקה ארוכה ומתישה של שאלות, מתברר שהאורחת, שלוי לא פגשה מעולם, יצרה קליפ לצלילי שיר שלוי ביצעה. האקט הזה לגמרי שם את ה"ניש" בנישתי.

אפשר להניח ש"שם משתמש" מתכתבת היטב עם המודל הרזה שלפיו עובדים בערוץ 10, מודל ששם דגש על אקטואליה, דוקו ובידור זול להפקה. "שם משתמש" דורשת רק אולפן ובאופן אירוני, את רשימת החברים שאפשר למצוא במכשיר הסלולרי של גיל ריבה. הוא יתקשר, הם יגיעו. הוא ישאל שאלות באופן דרמטי ("הפעם האחרונה שראית אותו היתה כשהיית בת 23!", אמר בהשתאות ללוי על אביה שנפטר לפני 11 שנים. למה השאלה הזו מצריכה השתאות היא שאלה טובה בפני עצמה), הם יענו באופן לא דרמטי. השיטה מקולקלת אבל אף אחד לא מחליף אותה.

סגמנט נוסף בתוכנית מבקש לבדוק האם חבריו של המפורסם מפרגנים לו או שמא הם לא חברי אמת (וכדברי ריבה: "חברה ולא זאבה"). בתוכנית הראשונה ביקש ריבה מלוי לכתוב הודעה עמומה בקבוצת וואטסאפ ולראות מה יקרה. וזה בדיוק מה שערוץ עשר עושה כאן: משגר תוכנית לא מוכנה עד הסוף ורואה מה יקרה. חברותיה של לוי פרגנו לה ושמחו בשמחתה. משהו אומר לי שסביר להניח שמבקרי הטלוויזיה לא יפרגנו לערוץ 10 וישמחו בשמחתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully