וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ונאס זה אח: כך האחים ג'ונאס הפכו לאמנים אמיתיים

5.6.2016 / 6:36

עשר שנים לאחר שהאחים ג'ונאס שחררו את אלבום הבכורה הנוצרי שלהם, תהליך הלגיטימציה האמנותי של שניים מהם הושלם. מהו סוד המהפך של ג'ו וניק?

השנה היא 2016 וניק ג'ונאס הוא הבחור החם של הקיץ. לאחיו ג'ו יש שיר שממאן לעזוב את המצעדים כבר למעלה מחצי שנה. קשה היה לחזות זאת ב-2006, עת השניים הוציאו ביחד עם אחיהם הבכור קווין את אלבום הבכורה של האחים ג'ונאס. הם היו אז שלושה נערים מניו ג'רזי, בניו של כומר ששרו שירים תמימים והצהירו שלא יקיימו יחסי מין עד החתונה, גרסה מתולתלת ושחורת שיער של הנסון ועם ציפיות לעתיד דומה לזה של קודמיהם הבלונדינים. עשור מאוחר יותר, וישנה עדיין נוכחות ג'ונאסית חזקה במצעדים, על המסך, ובמדורי הרכילות. ולעזאזל, הם אפילו טובים.

קווין, ג'ו וניק ג'ונאס גדלו בעיירה ווייקוף שבניו ג'רזי. אבי המשפחה, פול, היה כומר בכנסיה מקומית, ותפקידו בקהילה אילץ את הבנים להתרגל לעמוד במרכז תשומת הלב. בילדותם הוציאו ההורים את ילדיהם ממוסדות החינוך הפורמליים, והם למדו במסגרת החינוך הביתי עם אמם, דניז, מורה בהכשרתה. השלושה מספרים שביתם היה תמיד מוזיקלי ושבגילאים צעירים מאוד כבר החלו להשתעשע בנגינה על גיטרות. ניק החל לשיר כבר בגיל שבע: "הוא היה שר בכל מקום", נזכר ג'ו בשיחה שנערכה ב-2013 עם כתבת "ניו יורק מגזין". "אפילו במספרה. שם גילו אותו".

למרות גילו הפעוט ועובדת היותו הצעיר מבין השלושה, ניק היה עמוד התווך סביבו תוקם הלהקה ואף מקבל ההחלטות העיקרי בה. אבל עוד לפני כן, הוא היה ילד פלא שהופיע בברודוויי, שר ומשחק במחזות זמר כמו "עלובי החיים" ו"צלילי המוזיקה". בזמן שגילם את צ'יפ ב"היפה והחיה", כתב ניק, אז בן 10, שיר לחג המולד ביחד עם אביו. השיר, שהוקלט בליווי שחקני המחזמר, זכה להשמעות רבות בתחנות רדיו נוצריות ושם את ניק, אז תחת השם ניקולס ג'ונאס, על הרדאר של תעשיית המוזיקה.

השלושה מעולם לא תכננו להקים להקה, אך קווין וג'ו שיתפו פעולה עם ניק בכתיבת חומרים לאלבום הבכורה המתוכנן שלו. הרעיון להפוך לשלישייה נולד דווקא במוחם של מפיקים ומנהלים. קווין וג'ו זרמו, ולשמחתם, ניק, עד אז הטאלנט היחידי, הסכים. הם החלו לפעול תחת השם J3, ששונה בהחלטה של רגע בהופעה הראשונה שלהם, אז הציג אותם ג'ו בפשטות כהאחים ג'ונאס. ב- 2006 השלושה הוציאו את אלבום הבכורה שלהם, "It's About Time". ניק היה בן 14, ג'ו בן 17, וקווין בן 19. הם חרשו את ארצות הברית בוואן עם אביהם וכמה נגני ליווי, מחממים להקות פאנק עם קהל שלא התכוון להוציא את הכסף שלו על כמה ילדים שמנסים לנגן בגיטרה. אנשים התעצבנו, בקבוקי מים נזרקו. ואז הגיעה רשת דיסני.

האחים ג'ונאס. רויטרס,
היו ילדים וזה היה מזמן. האחים ג'ונאס. מימין לשמאל: ניק, ג'ו וקווין/רויטרס

שלושה נערים שנראים טוב, יודעים לנגן, לשיר, ולפחות אחד מהם מגיע גם עם רקע של משחק, זו תרנגולת עם פוטנציאל להטיל ביצי זהב עבור חברה כמו דיסני. הג'ונאסים זיהו גם הם את ההזדמנות ומיהרו להיכנס לפס הייצור של התאגיד. הם החלו להגיע להופעות בפארקי שעשועים, בקונצרטים מיוחדים לחג המולד, צוברים עוד ועוד קהל עם הפרסום המאסיבי והשם האטרקטיבי של המותג. בדיסני גם נתנו להם שירים לשיר, ושיבצו אותם בתוכניות של ערוץ דיסני ובתחנות הרדיו שלו. עד מהרה הם הפכו משלושה אחים שמחממים להקות במועדונים חשוכים ללהקה מתוקתקת שממלאת אצטדיונים.

שלושת האחים עם הרקע הנוצרי התאימו לערוץ דיסני כמו כפפה ליד. כמו כל הילדים של דיסני, גם הם התחילו טובים. הם הסתובבו עם "טבעות הבטחה", המסמלות את כוונותיהם להמתין עם קיום יחסי מין עד לחתונה ושמרו על תדמית נקייה וחייכנית. הם החלו להשתתף בסרטים ותוכניות ספיישל כמו "מחנה רוק" ו"האחים ג'ונאס: לחיות את החלום", ולאחר הופעת אורח ב"האנה מונטנה", שם גילמו את עצמם, קיבלו תוכנית משלהם בערוץ. "ג'ונאס", שעלילתה סבבה סביב האחים קווין, ג'ו וניק ששם משפחתם הוא דווקא לוקאס, עלתה לשידור, ואז החלו גם להופיע הסדקים בסיפור הנוצץ של השלישייה.

מכבש הלחצים המופעל על כל אותם "ילדי דיסני" מוכר היטב. זאק אפרון, ונסה הדג'נס, דמי לובאטו, סלינה גומז, מיילי סיירוס והג'ונאסים - כולם היו שם באותה התקופה, בני נוער שהאחריות לפרויקטים עתירי תקציב מוטלת על הכתפיים השבריריות שלהם. שימור התדמית היה בעדיפות עליונה, והשלושה נאלצו לגלות בגרות ואורך רוח בכל סיטאציה אליה נקלעו. "היתה כל כך הרבה התעסקות סביב חיי המין שלי כשהייתי בסך הכל בן 15. זה לא היה נעים", אמר בשנה שעברה ניק בריאיון למגזין "אל". "בכל קונטקסט אחר, לדבר על מיניות של ילד בן 15 או בן 17 זה דבר שלא ייעשה".

השלושה נחשפו גם לתקריות כמו דליפת תמונות עירום של ונסה הדג'נס ב- 2007, שטופלה ביד קשה והטילה אימה על שאר הקולגות. "הבנו שאסור לנו לפשל", מספר ג'ו על התקופה, "היינו תחת לחץ עצום, לחץ שאסור שבני נוער יהיו תחתיו". בעוד קהל המעריצים הולך ומתרחב, הקושי לתפקד הלך והחמיר. "היו ימים שכל מה שרציתי לעשות זה פשוט לשכב במיטה".

האחים ג'ונאס 2014. GettyImages
האחים ג'ונאס 2014. מימן לשמאל: קווין, ג'ו וניק/GettyImages

לג'ו ג'ונאס יש תיאוריה לגבי התבגרותם של "ילדי דיסני", המשברים ולפעמים גם ההתרסקויות - הפומביות מאוד - שלהם: "הילדים בדיסני הם חוצפנים כאלה, אני חושב שזו הסיבה שלוקחים אותם לעבודה. חמש, שש, עשר שנים אחר כך, הם לא מבינים מה קורה איתם". לג'ונאסים נמאס להיות מושלמים. הם רצו בכלל לעשות מוזיקה, ומצאו את עצמם בובות על חוט של תאגיד אימתני. עם ההתרחקות מדיסני, החלו השלושה להתרחק גם אחד מהשני.

בתחילת העשור השני של המאה ה-21 כל אחד מהאחים היה עסוק בפרויקטים משל עצמו. קווין, הבכור, כבר היה נשוי לבת זוגו דניאל, והשניים עמדו לקראת צילומי תוכנית הריאלטי "נשואה לג'ונאס". מעולם שקידש את התדמית המצוחצחת עברו לאחד שניזון משערוריות, ובני הזוג אף הואשמו בזיוף היריון על מנת לייצר רייטינג. במקביל, עבד ניק עם פרויקט הצד שלו, "ניק ג'ונאס והמנהלה", וג'ו הקליט אלבום סולו שבסופו של דבר נגנז.

באוקטובר 2013, יומיים בלבד לפני תחילתו, ביטלו האחים את סיבוב ההופעות אליו היו עתידים לצאת. כעבור שבוע, הודיעו על פירוק הלהקה. בדומה לפירוקן של להקות בנים אחרות, גם הפרידה מהאחים ג'ונאס היתה רוויות דמעות של מעריצות. אבל גם הן בוודאי לא ניחשו שלפחות עבור שניים מהאחים, מדובר בדבר הכי טוב שיכול היה לקרות.

seperator

בעוד קווין נשכח בלימבו של תוכניות ריאליטי וחיי משפחה (בימים אלו הוא מצפה לילד שני), ג'ו וניק בונים לעצמם קריירה מכובדת. הם כבר לא ילדי דיסני נבוכים עם בחירות אופנתיות מפוקפקות, גם את "טבעות ההבטחה" הם זרקו מזמן. "איבדתי את בתוליי בגיל 20", הכריז ג'ו לאחר פירוק הלהקה, ובשנה שעברה התוודה ניק שהוא כבר "גבר מכל הבחינות". אף אחד מהם לא נשוי, אבל שניהם ניהלו כמה רומנים מתוקשרים: ג'ו ניהל מערכת יחסים קצרה עם דמי לובאטו, טיילור סוויפט שסיפרה שהוא זרק אותה בשיחת טלפון בת 27 שניות ובשנה שעברה יצא עם ג'יג'י חדיד, שביימה אותו בקליפ. בתקופת דיסני ניק יצא עם מיילי סיירוס, וסיפר השבוע כי השניים לא שומרים על קשר. עם אקסית אחרת, סלינה גומז, הוא דווקא נמצא ביחסים טובים והיא אפילו שלחה לו את האלבום שלה להאזנה מוקדמת. שמו גם נקשר בשמה של קייט הדסון, המבוגרת ממנו ב-14 שנים, שמועה שללא ספק חשפה אותו לקהל מעריצות בוגר יותר. כיום הוא נמצא במערכת יחסים עם השחקנית לילי קולינס, בתו של המוזיקאי פיל קולינס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניק ג'ונאס מודל 2014: מדגמן תחתוני קלווין קליין/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר הפרדת הכוחות משני אחיו, ג'ו הקים את ההרכב DNCE, ביחד עם שניים מנגני הליווי של האחים ג'ונאס. בספטמבר שוחרר הסינגל הראשון, "Cake By The Ocean", להיט פופ כיפי, שהגיע לעשרת הגדולים במצעד בילבורד ועדיין צועד בו ונהנה מהשמעות בלתי פוסקות ברדיו. ההרכב השתתף גם בהפקה הגרנדיוזית "גריז בשידור חי", ובימים אלו נמצא בסיבוב הופעות עם סלינה גומז, בתור מופע החימום שלה.

גם הקריירה של ניק נסקה לאחר הפירוק. הוא מככב בימים אלו בסדרת הטלוויזיה "ממלכה", והשתתף גם ב"מלכות הצעקה". הוא הופיע עם מארון 5 ועם קלי קלארקסון, התארח גם ב"דה וויס" וב"סאטרדיי נייט לייב". בשבוע הבא ייצא האלבום שלו, "Last Year Was Complicated", ממנו כבר שוחררו שני סינגלים.

ניק מעטר את השער של גיליון הקיץ של מגזין הבידור "אנטרטיימנט וויקלי", שמקדיש חלק נרחב לצעיר ולסיבוב ההופעות אותו יקיים בקיץ הקרוב ביחד עם דמי לובאטו. בריאיון ל"הסאן" הלונדוני סיפק את הכותרת "אשקר אם אומר שלא היו לי יחסים עם גבר", כשהוא מתכוון לסצנות הסקס מתוך "ממלכה", שחזרה בשבוע שעבר עם פרקים חדשים. סקס, אגב, הוא לא הדבר היחיד שהעסיק את ניק בזמן האחרון. סרט דוקו שתיעד את העבודה על אלבומו סיפק למעריצות גם הצצה לענני מריחואנה שהפריח הכוכב הצעיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניק ג'ונאס על שער "Entertainment Weekly"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודש מאי שחררו חברי DNCE את הסינגל השני שלהם, "Toothbrush", שהקליפ שלו הצליח להדהים את המדיה. את מושא אהבתו של ג'ונאס בקליפ מגלמת דוגמנית הפלאס-סייז אשלי גרהאם, בצעד שנחשב עדיין תקדימי בז'אנר. אין ספק שג'ונאס רוכב על הטרנד הנוכחי (אך חשוב) של דימוי גוף חיובי, ולמרות שנשים רבות מחזיקות מחזיקות במידות של גרהאם, ללהק אותה בקליפ פופ סקסי כדמות נחשקת וחושנית עוזר למתג את ג'ונאס כבחור הנכון של התקופה.

כנראה שכמה שנים בחברה מתוקתקת כמו דיסני בכל זאת לימדו את האחים דבר או שניים על איך להתמודד עם התקשורת ואיך לתחזק את אהבת הקהל. השניים אמנם השתחררו מהתדמית המצוחצחת של הילדים הטובים, אבל הם עדיין עושים הכל כמו שצריך. עד עכשיו זה עובד להם נהדר, ונראה שלמרות כל הלהט הזה, נקודת הרתיחה עוד לפניהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully