וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל הקולנוע ירושלים 2016: מי יתמודדו בתחרויות המקומיות?

אבנר שביט

7.6.2016 / 18:00

שני הסרטים העלילתיים המצוינים שכבר הוקרנו בקאן, סרטי דוקו על בן גוריון ועל לה פמיליה ועוד - פסטיבל הקולנוע הירושלמי חשף את התפריט הישראלי שלו

יח"צ - חד פעמי

(בסרטון: הטריילר של "שבוע ויום")

seperator

לאחר ש"חולייטה" של פדרו אלמודובר הוכרז כסרט הפתיחה של פסטיבל הקולנוע ירושלים, הודיעו היום (שלישי) אנשי הפסטיבל על זהות המתמודדים בתחרויות המקומית שלו, שנחשבות מן היוקרתיות בתעשיית הקולנוע הישראלית.

הפסטיבל יתקיים בעיר הבירה בין השבעה ל-17 ביולי, וכמדי שנה, יהיו בו תחרויות לסרטים עלילתיים, תיעודיים וקצרים.

בתחרות העלילתית, בולטים שני סרטים מצוינים שערכו את הפרמיירה העולמית שלהם בפסטיבל קאן לפני כחודש, וכעת ייהנו מבכורה ישראלית בירושלים: "שבוע ויום" של אסף פולונסקי ו"מעבר להרים ולגבעות" של ערן קולירין.

בצדם, יוצגו גם "אבינו", סרטו השני של מני יעיש ("המשגיחים"); "להציל את נטע" של ניר ברגמן ("כנפיים שבורות"); ו"הרמוניה" של אורי סיוון ("קלרה הקדושה"). כמו כן, יתמודדו בתחרות שתי עבודות ביכורים – "ירח בבית 12" של דורית חכים ו"היער שהיה" של גיא רז.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חלק מן התפריט המסקרן של התחרות העלילתית. "ירח בבית 12"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתחרות התיעודית, בין השאר, יוקרן "בן גוריון, אפילוג", פרויקט מקיף של יריב מוזר המבוסס על ראיון ארוך וגנוז שהתקיים עם ראש הממשלה הראשון ב-1968. כדאי לשים לב גם לשני מסמכי דוקו חדשים של יוצרים ותיקים, "גן ילדים" של ערה וחיים לפיד ו"דימונה טוויסט" של מיכל אביעד. את מירב העניין התקשורתי, סביר להניח, ימשוך "טהורה לעד" סרטה של מאיה זינשטיין על בית"ר ירושלים ועל תגובת אוהדיה לניסיון לצרף אליה שחקנים מוסלמים.

כעת נותר לחכות להכרזה על הרפרטואר הבינלאומי של הפסטיבל ועל האורחים שיהיו בו, דבר שאמור לקרות בימים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully