וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית התקליט עם פט מת'יני

12.6.2016 / 0:00

השבוע מגיע הגיטריסט האגדי לשתי הופעות בישראל, ולכבוד הביקור הוא בוחר עבור וואלה! תרבות את האלבומים שהכי השפיעו עליו, כולל של הביטלס, מיילס דיוויס ואחרים

Miles Davis - Four & More

האלבום הזה חשוב עבורי בכמה רמות. זו היתה המוזיקה בסגנון הזה ששמעתי פעם ראשונה. אחי הגדול מייק הביא את האלבום יום אחד הביתה, אני הייתי בן בערך 11. זה באמת שינה את החיים שלי. אני שומע הרבה אנשים שאומרים שעם סוג כזה של מוזיקה לוקח זמן להתרגל ולפתח חיבה לזה. לי לקח בערך 5 שניות. כששמעתי את טוני וויליאמס רוכב על המצילתיים באלבום, זה הרגיש כמו המבשר של כל מה שעתיד לקרות לי בעולם.

Wes Montgomery - Smokin' at the Half Note

ווס היה ונשאר הפייבוריט שלי. הסולו שלו ב-"If You Could See Me Now" באלבום הזה הוא סולו הגיטרה המוקלט הגדול ביותר בכל הזמנים. כל מה שקשור באלבום הזה מהותי עבורי. פול צ'יימברס הוא גם גיבור גדול שלו, נגינת הבס שלו באלבום תואמת את הסטנדרט הגבוה מאוד שלו לאורך הקריירה המדהימה שלו.

Glenn Gould - Goldberg Variations

מגע וצליל כל כך חשובים עבורי. גרסאות האלבום מ-1955 ומ-1981 הם מודלים עבורי בדרכים שונות. המוזיקה של באך באופן כללי קבעה סטנדרט חדש של מצוינות אנושית, ייחודית בכל כך הרבה מובנים.

כל האלבומים של הביטלס

יצירתיות היא האלמנט הכי מרגש וחמקמק בחיים. לפעמים אנשים עושים משהו בצורה שונה ומבלבלים בין חידוש ליצירתיות. כשאני חושב על החוט המקשר שמחבר בין כל המוזיקאים שאני מאוד אוהב, המכנה המשותף הוא חיפוש כן של משמעות עם עומק מוזיקלי אמיתי, כשהבסיס הוא כמעט תמיד רוחני. לאורך כל זמן קיומה של הלהקה המופלאה הזו, הם היוו מודל למוזיקאות מצוינת בעיניי.

כל האלבומים של צ'ארלי פרקר

אחד החושבים הגדולים של המאה ה-20. מעבר לכך שהוא המציא שפה חדשה על הכלי שלו והביא אותו לרמה טכנית חדשה, הישגיו הגדולים היו להראות שנשמה - כשהיא מאוזנת בדיוק עם אינטליגנציה - היא לא רק דבר אפשרי, זו הדרך.

פט מת'יני יופיע ב-13 וב-14 ביוני בזאפה הרצליה (כל הכרטיסים נמכרו) וב-15 ביוני בלייב פארק ראשל"צ.

  • עוד באותו נושא:
  • פט מתיני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully