וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטטוספופ 24: שמונת הלהיטים המרקידים של קיץ 2016

12.6.2016 / 0:00

הכל עוד יכול לקרות, אבל ממה שאנחנו יודעים עד עכשיו אלה הטראקים שיתחרו על תואר להיט הקיץ של 2016. לפחות עד שההרכב מייג'ור לייזר יוציא את להיט הקיץ שלו עם ג'סטין ביבר ומו וינסה לשמור על הכתר של "Lean On"

Deorro Feat. Elvis Crespo - Bailar

בדקה הראשונה שלו בילר עוד נשמע כמו להיט לטיני גנרי שיאהבו רק חובבי סלסה. אבל אז נכנס דרופ החצוצרות ומסתבר שבבאנגר מועדונים וחתונות מהזן הקשה עסקינן. אין כמעט קיץ לכל אורך ההיסטוריה שלא התגאה בלהיט דאנס מוביל באווירה ספרדית, והקיץ הזה לא שונה כמובן, רק שאת המשבצת ממלא הפעם המפיק והדיג'יי ההאוסי דיאורו המקסיקני. יחד עם הזמר הפורטוריקני אלביס קרספו (שזכור מחפירה לטינית אחרת בשם "Suavemente" מ-1998) הוא מנפק טראק סופר מידבק, סופר מעצבן, סופר חופר, אבל כזה שממש קשה להתנגד לו כשהוא מתחיל להתנגד ברדיו או ברחבה. הטחינה לה הוא זוכה ברדיו המקומי כבר הספיקה לו בשביל לכבוש את המקום הראשון בשאזם הישראלי. וסביר להניח שריקודי השורות/הטוורקינג המביך של הדודות שלכם בחתונות כבר קרובים מתמיד.

The Chainsmokers – Don't Let Me Down

לפני שנתיים הם הפכו את היוטיוב עם טראק ה'סלפי' הסופר-מעיק, ונראה היה שזה הכי הרבה שהצמד הניו יורקי יכול להציע לעולם לפני שהוא מתפייד אל עבר השכחה. אבל אז קרה משהו מופלא: שנה אחרי כן שחררו השניים את הבלדה האלקטרונית המוצלחת "Roses", וב-3 וחצי דקות הצליחו לסקרן לגבי הדברים האחרים שהם מחזיקים על המחשב. לשמחתנו הרצף נמשך עם הסינגל הנוכחי, "Don't Let Me Down", שמשלב בפשטות בין סאונד אינדי-פופ אמריקאי לבין וייב הטראפ הכה פופולרי כרגע. ההצלחה לא איחרה לבוא ו"Don't Let Me Down" הוא אחד הלהיטים המשומזים בעולם, מקום 5 באמריקה. סביר להניח שגם הקריירה של דאיה בת ה-17 ששרה כאן, תזכה לבוסט רציני בקרוב.

Imany – Don't Be So Shy

בהאזנה ראשונה המנון הדאנס הזה מרגיש כמו משהו שיצא בתחילת המילניום שיעבוד רק בשווקים מזרח-אירופאים, אבל אולי זה בדיוק סוד קסמו של הרמיקס הזה. הוא לוקח את המקור השקט והאקוסטי של הזמרת הצרפתיה והוותיקה והופך אותו לכיף טרופיקלי עדכני, עם ליין גיטרה נדבק בפתיחה וקול מיוסר ומענג באותה מידה, ששומר על האותנטיות שלו גם במעבר ל-BPM גבוה. צריך גם להיות הוגנים ולהגיד שהנוכחות המטורפת שלו במצעדי השאזם בחודשים האחרונים, ובקרוב גם במצעדי בריטניה, הם בעיקר תולדה של הווידאו הסקסי שמישהו תפור לו ביוטיוב ורץ ברשת כבר עוד משנה שעברה. בכל זאת, עם 100 מליון צפיות קשה להאמין שגם השיר ברקע לא יידבק לך לראש.

David Guetta ft. Zara Larsson – This One's For You

סביר להניח שגם המוח שלכם כבר נדבק לשיר החדש של גטה ולארסון, שנבחר להיות ההמנון הרשמי של טורניר היורו והחל משישי בערב מתנגן בכל מעברון, פתיחת משחק ואלוהים יודע איפה. עם זאת, לא בטוח שתזכרו את השיר הזה בסוף הטורניר, בהחלט לא אחד מרגעיו הגדולים של גטה, אבל בשביל מה שהוא, הדיג'יי והמפיק הצרפתי בהחלט עשה עבודה טובה. הוא הרים את מהלך האקורדים הממכרים של "Lean On" - מה שהוביל לטינופי ציוצים מכיוונם של דיפלו ודי ג'יי סנייק בעניין - הוסיף דרופ טראפי והכתיר את זארה לארסון סופית כהבטחת הפופ הגדולה של 2016.

Sak Noel & Salvi Feat. Sean Paul - Trumpets

שון פול הוא כמו חתול ג'מייקני עם תשע נשמות. כל פעם שאתה חושב שהאיש לא רלוונטי, הוא חוזר עם איזה להיט קלאבים שמראה שיש לו את זה בגדול, גם אם אתה לא באמת מבין מה הוא. בשנה שעברה זה היה הלהיט המפתיע "Come On To Me" באדיבות מייג'ור לייזר, וגם השנה הוא ממשיך עם הקו הטראפי. הפעם זה קורה יחד עם המפיק הספרדי סאק נואל, שב-2011 חירפן את העולם עם להיט הדאנס "Loca People - What The Fuck", ועכשיו כמו כולם בערך מתעסק בדרופים וחצוצרות מסונתזות שעושים את העבודה כל פעם מחדש, בטח כשהם מלווים בקליפ טוורקינג יעיל עמוס במנענעות.

Kent Jones - Don't Mind

כל מי ששוחה בעולם ההיפ הופ, כמו בעולם הסנאפצ'ט, לא פספס כנראה את עלייתו לגדולה של דיג'יי קאלד בחודשים האחרונים. מדובר ללא ספק אחד האנשים המצחיקים והמגוחכים בעולם המוזיקה, אך עם זאת איש עסקים מעולה ובעיקר יצרן להיטים ענק, גם אם הוא לא באמת מפיק או מרפרפ בהם. אחרי שנים בהן ביסס את כוחו בז'אנר, התחיל קאלד לככב גם במיינסטרים האמריקאי. מאירוח אצל אלן דג'נרס ועד פרסומת לאפל עם נעמי קמפבל. את הבמה שהוא מקבל הוא מנצל לקידום האמנים שחתומים אצלו בלייבל, ודוגמה מעולה היא הדיבור המטורף סביב הסינגל הראשון (מקום ראשון בשאזם האמריקאי ו-13 בבילבורד) והדביק של הראפר העולה קנט ג'ונס בן ה-23, שאותו החתים לאחרונה אחרי מיקסטייפ מצליח שיצא בשנה שעברה. "Don't Mind" הוא בדיוק מה שהרדיו האמריקאי אוהב: הפקה היפ-הופית, וייב רגאיי כיפי וכמובן הוק גימיקי נדבק. במקרה שלו - שימוש בשפות שונות כדי לתאר את הרפתקאותיו המיניות עם בחורות מכל הסוגים. לגיטימי.

Kungs vs Cookin' on 3 Burners - This Girl

ואיך אפשר בלי עוד סיפור סינדרלה קלאסי של ילד, צרפתי במקרה הזה, בן 19 שהתחיל לעשות לפני שנתיים רמיקסים פיראטיים לכל מיני קלאסיקות, מבוב מארלי עד לנה דל ריי, העלה לסאונדקלאוד ותוך זמן קצר הפך לאימפריה של מיליוני צפיות. הפופולריות ברשת הגיעה גם לאוזניהם של מפיקי דאנס גדולים (כמו אקסוול ואינגרוסו ולוסט פריקוונסיז) שביקשו ממנו למקסס באופן רשמי גם את שיריהם, או סתם לחמם אותם בטור העולמי שלהם (דיוויד גטה למשל). זה היה כמובן רק עניין של זמן עד לריליס מקורי ראשון, וזה אכן קורה עכשיו בדמות "This Girl" מגה-מגה-להיט ששובר את מצעדי השאזם העולמיים עם מקום ראשון בבריטי, מקום שני בכללי, וזאת כמובן רק ההתחלה. מה הופך אותו לכל כך מצליח? לא בטוח שבהאזנות ראשונות תצליחו להבין את הפופולריות שלו, אבל משהו מהגרוב האיימי ויינהאוסי של הסמפול המקורי מהלהקה האוסטרלית העלומה Cookin' on 3 Burners, בהחלט נשאר גם בגרסה החדשה. ואת מה שחסר השלים הצרפתי עם איך לא, עם דרופ חופר ומידבק כמו שאוהבים צעירים בני 19 היום.

Calvin Harris ft. Rihanna - This Is What You Came For

לא ברור מה עבר לקלווין האריס בראש כשהוא תפר לריהאנה ולעצמו את הטראק הזה, שלא משנה כמה יחפרו לנו אותו ברדיו, לא מדגדג אפילו את ההמנוניות של השת"פ הקודם - "We Found Love". במקרה הטוב הוא נשמע כמו אחיו התאום והפחות מוצלח, ובמקרה הגרוע כמו עוד ניסיון להביא טריק מניפולציית ווקאל כמו "Lean On". מצד שני, אולי לא באמת היה צריך יותר מזה כשהחבר של טיילור סוויפט וכוכבת הפופ הגדולה בעולם אחרי טיילור (וביונסה) מוציאים שוב שיר משותף לקראת הקיץ. כל זה נכון כמובן עד לפני שבועיים, כי האריס הוא כבר האקס, וריהאנה בטח לא תתנגד לעוד להיט כשלא נשארו לה סינגלים ראויים ממש מהאלבום האחרון, אחרי שבזבזה את Work על האביב. כך או כך הקהל ותחנות הרדיו עדיין קונים את זה, ונראה שרק אם יקרה משהו ממש חריג (טיילור תוציא שיר נקמה בהפתעה?), השיר הזה ימשיך להתנגן לכם מכל מקום לפחות עד אוגוסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully