וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר תיאטרון אלמידאן: "לא אופיע בפני מתנחלים בשטח כבוש"

15.6.2016 / 11:53

ג'וזף אטרש והעיתונאי בני ציפר הגיעו לאולפן וואלה! NEWS לעימות בעקבות "הצהרת הנאמנות" של השרה מירי רגב. במסגרת הדיון תהה אטרש מדוע תיאטראות ייקנסו בגלל סירובם להופיע בשטח שלא סופח על ידי ישראל באופן רשמי

עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן

"אני כבר רואה שאקבל את הפקס הציני של פסטיבל ביצהר שבו מבקשים מאיתנו להעלות את 'הזמן המקביל'. אבל אני לא אופיע שם כי זה שטח כבוש, זה מקום לא לגיטימי. ישראל לא החילה שם את הריבונות", אמר הבוקר (רביעי) ג'וזף אטרש, יו"ר תיאטרון אלמידאן, במסגרת עימות עם העיתונאי בני ציפר באולפן וואלה! NEWS. אטרש אף הוסיף כי לא סביר להניח שמתנחלים ירצו לצפות בהצגות בשפה הערבית וכי מדובר במלכודת ובקמפיין שמטרתו להפחית את התמיכה הכלכלית בתיאטרון.

הפגישה בין השניים התרחשה יממה לאחר שמסמך "הצהרת הנאמנות" הופץ בקרב גופים המבקשים לקבל תמיכה ממשרד התרבות והספורט. הנספח החדש נוסף לראשונה למסמך שמוציאים כל שנה למוסדות התרבות שבו הם נדרשים לציין כמה הצגות העלו על במות בארץ. על פי הצהרה זו מקבלים גופי התרבות מימון. במסמך החדש, הגופים מתבקשים להצהיר האם נמנעו או לא נמנעו מלהופיע ביו"ש ובפריפריה. המסמך הוא המשך לקריטריון עליו הכריזה השרה רגב, שמאפשר לה להטיל קנס משמעותי שיכול להגיע למאות אלפי שקלים על מוסד תרבות שמסרב להופיע בכל מקום בישראל, לרבות יהודה ושומרון.

בתגובה לדבריו של אטרש, טען ציפר: "ברגע שאתה שייך למדינת ישראל ויש אנשים שמשלמים מיסים ומשרתים בצבא מגיע להם לצפות בתיאטרון ובאמנות שמדינת ישראל מממנת. גם האנשים שמשלמים בשטחים מגיע להם". צפו בעימות המלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully