וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לילות ערב: הסדרות החמות של הרמדאן שאתם חייבים להכיר

16.6.2016 / 17:00

חודש הצום המסורתי מביא איתו מדי ערב עשרות סדרות פופולריות אל המסכים של מיליוני הצופים בעולם הערבי: מהגרסה הים תיכונית ל"אחוזת דאונטון", לעיבוד המודרני של "הסנדק" ועד תוכנית המתיחות שכמעט נגמרה באסון

צילום מסך
באב אל-חארה. צילום מסך
הלהיט של העולם הערבי. מתוך "באב אל-חארה"/צילום מסך

כשהערב יורד בחודש הרמדאן, לאחר שעשרות מיליוני מוסלמים ברחבי העולם הערבי שוברים את הצום המעיק שנמשך לאורך היום, הם מתיישבים הלומי פחמימות מול מסכי הטלוויזיה וצופים בסדרות הדרמה שנוצרות ומופקות במיוחד בשביל התקופה הזו. במשך חודש ימים, מדי ערב, נלחמים ערוצי הטלוויזיה על ליבם של הצופים באמצעות מאות סדרות ("מוסלסלאת" בערבית) שעוסקות לרוב בסיפורי אהבה דביקים, בדרמות אקשן קצביות או באפוסים היסטוריים מעוררי נוסטלגיה. הסדרות הללו הפכו לחלק בלתי נפרד ממסורת הרמדאן ואין מי שלא מתמכר אליהן. בניגוד לשנים קודמות, אין השנה סדרה אחת ויחידה שהשתלטה על סדר היום, והעניין מתרכז סביב כמה סדרות מצליחות ומובילות. אם גם אתם רוצים להבין על מה כולם מדברים ברמדאן, הנה על קצה המזלג רק חלק קטן מהסדרות הפופולאריות השנה.

באב אל-חארה ("שער השכונה")

זו כבר העונה השמינית לסדרה הפופולרית ביותר בעולם הערבי. הסדרה של היוצר הסורי בסאם אל-מולא, שמופקת עבור ערוץ הלווין הסעודי MBC המשדר מדובאי, מתארת את המתרחש בשנות ה-30 של המאה העשרים בזמן השלטון הקולוניאלי הצרפתי בסוריה ובלבנון. העלילה מתרחשת בעיר העתיקה בדמשק ומתארת את חיי התושבים בשכונה הפיקטיבית "דבע", תוך שהיא מדגישה את הנוסטלגיה לתקופה ואת הגעגוע לערכי המשפחה, לפשטות ולצניעות שהיו נהוגים באותה תקופה. העונות הראשונות של הסדרה זכו לרייטינג אדיר, בין השאר גם בישראל, ובמהלך שידורה נטען כי העולם הערבי נמצא ב"עוצר" בבתים ולא יוצא לרחובות. גם העונה הזו נחשבת לפופולרית מאוד והסדרה זוכה לרייטינג גבוה, כשבמוקד הפעם מוצגות נשות הסדרה כחזקות ומובילות בניגוד לתדמיתן הכנועה בעונות קודמות. הסדרה הזו נטועה כל כך חזק במסורת הרמדאן, עד שרבים נוהגים להתבדח ולומר שהדרך היחידה להיפטר מ"באב אל-חארה" היא לבטל את חודש הרמדאן.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

מאמון ושותפיו ("מאמון ושורכאהו")

סדרה מצרית קומית בכיכובו של גדול שחקני מצרים עאדל אימאם. הסדרה, שמשודרת השנה לראשונה, מספרת על גבר בשם מאמון, נשוי ואב לשלושה, וקמצן קיצוני. ברגע שאשתו וילדיו מגלים שאביהם הוא למעשה מיליארדר שמחביא במקומות מסתור את כספו, הם יוצאים למסע בעקבות הכסף. מאמון מגלה כי ילדיו מנסים לשים את ידיהם על כספו והוא עושה הכול כדי למנוע מהם להצליח במשימה. במאי הסדרה הוא ראמי אימאם, בנו של עאדל ויוצר מוכשר בזכות עצמו. הסדרה זוכה לרייטינג גבוה בעולם הערבי, בין השאר בזכות כוח המשיכה של השחקן המוכר בכל בית ערבי.

ראמז משחק באש ("ראמז בילעב באל-נאר")

תוכנית מתיחות מטורפת בכיכובו של הקומיקאי המצרי ראמז גלאל. בכל תוכנית מארח גלאל מספר סלבריטאים במלון במרוקו עד שלפתע נשמע פיצוץ אדיר ופורצת אש בסמוך להם. הפיצוץ כמובן מבוים וגם השריפה, אבל כמיטב המסורת – המפורסמים נבהלים, צורחים ומשתוללים, והקהל הערבי מצביע בשלט. באחד הפרקים נופל בפח השחקן האמריקני אנטוניו בנדרס, שנתקף בהלם כשנודע לו שהשריפה במלונו מבוימת אחרי שנמלט לגג עם עוד עשרות אנשים שהיו בסוד העניינים. "אני סולח לך ואני אוהב אותך", הוא אומר בחיוך גלאל בסוף הפרק. התוכנית זוכה לאהדה עצומה בעולם הערבי, בעיקר בזכות דמותו הצבעונית של גלאל, שעומד מאחורי תכניות קומיות רבות שיצר בעבר. גם תוכנית זו, כמו רוב תכניות וסדרות הרמדאן, משודרת בערוץ MBC.

הסנדק – מתחת לחגורה ("אל-עראב – תחת אל-חזאם")

העונה השנייה של סדרת האקשן האהובה מבית היוצר של הבמאי הסורי חאתם עלי, המשודרת בערוץ הטלוויזיה אבו דאבי. "הסנדק - מתחת לחגורה" מתמקדת באימפריה של אבו עוליא, ראש משפחת אל-מונד'ר ואדם בעל השפעה כבירה על סוריה כולה, ובעיקר בתככים, במערכות היחסים ובקונפליקטים שלו. בעקבות מותו של אבו עוליא בסוף העונה הראשונה, בעונה הנוכחית נכנסים לתמונה אנשי הדור החדש במשפחה. בסדרה משתתפים כמה מבכירי השחקנים הסורים, ובראשם באסם יאח'ור ובאסל ח'יאט. בשל המלחמה העקובה מדם המתנהלת בסוריה מזה חמש שנים, הסדרה צולמה בביירות ובאבו דאבי.

סולמות ("אל-מיזאן")

דרמת פשע מצרית העוסקת במתרחש באחורי הקלעים של העולם התחתון, של פרקליטות המדינה ושל שופטי בתי המשפט. היא עוסקת בין השאר במשברים אישיים, במעשי שחיתות ובבעיות של החברה המצרית. כמיטב המסורת ההוליוודית, נחשפים גם כל הטריקים המלוכלכים של עורכי הדין והעסקאות האפלות שנסגרות במסדרונות בתי המשפט. השחקנית הראשית היא היפהפייה ראדה עאדל והבמאי הוא אחמד ח'אלד מוסא. הסדרה משודרת בערוץ המצרי CBC.

המיתוס ("אל-אסטורה")

סדרת דרמה מצרית המספרת על צעיר בשם נאצר, בוגר הפקולטה למשפטים, המתגורר בשכונת סבתיה שבבירה קהיר. נאצר, המגולם על ידי השחקן הנודע מוחמד רמדאן, חולם לעבוד בפרקליטות המדינה המצרית, אולם בשל המוניטין הגרוע של אחיו, העובד כסוחר נשק מפוקפק, הוא נדחה על הסף. בשלב מסוים מידרדרים חייו של נאצר והוא מתחיל להיות מעורב בעסקיו המפוקפקים של אחיו, עד לרגע השיא בפרק השביעי שבו הוא נורה באמצע הרחוב על ידי רעולי פנים שירו עליו מתוך רכב חולף – והכול לעיני משפחתו. סצנת הירי לעברו זכתה לעיסוק נרחב בתקשורת הערבית העולמית. במאי הסדרה הוא מוחמד עבד אל-מועטי והיא משודרת בערוץ המצרי MBC.

סצנת הירי מתוך "אל-אסטורה"

תהיה סבלני ("טאוול באלק")

את האחרונה והחביבה שמרנו לסוף, ולו רק בגלל הקשר הישראלי שתכף נציג. "תהיה סבלני" היא תוכנית מתיחות פלסטינית המשודרת מעזה בכיכובם של שני הקומיקאים הפלסטינים מואמן שוויח' ות'אא'ר אבו זבידה. התוכנית הקומית, המשודרת בערוץ "אל-כתאב", עלתה לאוויר כבר בשנת 2009 וזו העונה החמישית שלה. מדי תוכנית יוצאים שני הקומיקאים לרחוב הפלסטיני כשהם מלווים במצלמות נסתרות ומותחים את העוברים והשבים. בפרק החמישי העונה התחפשו השניים לשני עיתונאים ישראלים, ניסו לשכנע אנשים ללבוש חולצה עם דגל ישראל ולעשות "שלום גדול, גדול, גדול" איתם. אחד הפלסטינים שנתקל בהם דרש מישראל "להסיר קודם כל את המצור מעל עזה", וחברו התחיל לקלל אותם עד שהשניים נאלצו להודות: "אנחנו לא יהודים, אנחנו ערבים! זו מצלמה נסתרת".

בקטע אחר מתוך אותו פרק הציג אחד מכוכבי התוכנית את עצמו בפני עובר אורח כעיתונאי ישראלי, וניסה לדובב אותו לדבר באנגלית על היחסים בין ישראל לפלסטינים. אלא שאותו עובר אורח העדיף לדבר דווקא בעברית, ורק אז התברר שלקסיקון העברית של קומיקאי מכיל רק משפט אחד: "מה שלומך?". את כל דברי הג'יבריש שלו ב"עברית" לא הבין עובר האורח עד שנאלץ הקומיקאי לחשוף כי הוא אינו יהודי. מיד לאחר מכן הזדעזע עובר אורח מבוגר לראות את דגל ישראל מצויר על חולצתו של "העיתונאי הישראלי", כמעט הכה אותו ודרש מחברו להזעיק את המשטרה. חברו הגיע, הרים את ה"עיתונאי" והתחיל ללכת איתו משם. צוות ההפקה של התוכנית נזעק למקום והציל את המצב.

  • עוד באותו נושא:
  • רמדאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully