וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעם סמל מנכ"ל הקאמרי: "ההיסטוריה תגיד אם הקדנציה שלי היתה ארוכה מדי או לא"

19.6.2016 / 16:50

"גם מכבי לא תמיד לוקחת אליפות", אמר נעם סמל בתגובה לכך שהקאמרי ירד ממקום ראשון למקום הלפני אחרון בפרסי התיאטרון. סמל הציג בפעם האחרונה רפרטואר חדש לתיאטרון לקראת פרישתו הקרובה, ואמר כי דו"ח מבקר המדינה על הבימה יכול להפוך למחזה חדש

כתב: שגיא בן נון, צילום: עידו שחם, עריכה: ליאור נאור

נעם סמל יפרוש בסוף השנה מתפקידו כמנכ"ל תיאטרון הקאמרי, לאחר 24 שנים בהן שימש בתפקיד. היום התקיימה מסיבת העיתונאים האחרונה שבה סמל ועמרי ניצן, המנהל האמנותי של הקאמרי, הציגו את הרפרטואר החדש, וסמל לא הסתיר את התרגשותו. בשיחה עם וואלה! תרבות, בדקנו עם סמל במה הוא הכי גאה, ועל מה הוא מתחרט מעשייתו בכמעט רבע המאה האחרונה בתיאטרון; מה ההסבר לכך שלפני חודש, בטקס פרסי התיאטרון, הקאמרי ירד מהמקום הראשון בכמות הפרסים בה זכה בשנה שעברה, למקום הלפני האחרון בטקס השנה; מה תגובתו לביקורות הרבות בתקשורת ובעולם התיאטרון על הקדנציות הארוכות של מנהלי התיאטרון. ומה דעתו על דו"ח מבקר המדינה החריף על התיאטרון המתחרה, הבימה.

בנוסף, נשאל סמל במסיבת העיתונאים מה תחושתו לגבי ההצהרה על הופעה בפריפריה שנשלחה למוסדות התרבות, וכונתה בתקשורת "הצהרת הנאמנות". "זה ספין", אמר סמל. אין לזה שום משמעות מבחינתי. בגלל שאנחנו מדווחים למכון פילת אוטומטית, אם אתמול היתה הצגה 'נשויי במנוסה' באריאל, היא מדווחת. אם שלשום היה 'גורודיש' בבקעת הירדן – היא מדווחת. אוטומטית, הרי המחשבים שלנו מכוונים לפילת. למה מבקשים מאמנים הצהרת נאמנות ולמה לא מבקשים מעורכי דין, מעיתונאים, מאלה שמקבלים הטבות מס, מסובדיסיות לחקלאים, למה רק מאמנים? יש משהו שמשדר מהממשלה מהממסד שאמנים זה כאילו דבר לא נאמן". עמרי ניצן הוסיף: "אני רוצה להגיד על הצהרת הנאמנות, שהנאמנות היחידה שיש לי או שאני מוכן להצהיר עליה היא לאמנות התיאטרון". צפו.

seperator

במסיבת העיתונאים הוצגה התכנית האמנותית של הקאמרי לעונת 2016-2017. בין ההצגות החדשות שצפויות לעלות: "זורבה" על חייו ומעלליו של אלכסיס זורבה, שיעבד לבמה משה קפטן על פי ספרו של ניקוס קאזאנצאקיס, יביים צדי צרפתי ובתפקיד זורבה יככב עמוס תמם, המחזות הישראליים החדשים "הזאבים" מאת הלל מיטלפונקט ןבבימויו, "החדר האחורי" מאת עדנה מזי"א ובבימויה, "להתעורר" מאת מאור זגורי בבימוי איציק ויינגרטן, "המקרה של פרויד" מאת סביון ליברכט בבימויו של עודד קוטלר, "אגדת דשא" מאת שי להב בבימויו של רוני ניניו, "ניסויים בחיי משפחה" מאת שי גולדן בבימויו של רוני פינקוביץ' ו"פשוט לאהוב" מאת שלמה מושקוביץ; קלאסיקות ישראליות שיעלו: "המורדים" מאת עדנה מזי"א בבימוי עמרי ניצן, "פונדק הרוחות" מאת נתן אלתרמן בבימוי, כוריאוגרפיה ועיצוב תפאורה של יחזקאל לזרוב, "משפט קסטנר" מאת מוטי לרנר בבימויו של אילן רונן, "הילד החולם" מאת חנוך לוין בבימויו של עמרי ניצן.

בנוסף, יועלו הקלאסיקות העולמיות: הקומדיה "מלון רנדוו" מאת ז'ורז' פדו שעל עיבודו ותרגומו חתומים אלי ביז'אווי ואודי בן משה, "עמודי התווך של החברה" מאת הנריק איבסן בעיבוד ותרגום של איתי טיראן וארתור קוגן, שגם יביים, "הכד השבור" מאת היינריך פון קלייסט ו"סיפורו של סוס" על פי לב טולסטוי, בעיבוד של מרק רזובסקי ובבימוי גלעד קמחי; כן יועלו המחזות היהודיים "איך קוראים לך?" מאת טדיאוש סלובודז'אנק בבימוי חנן שניר ו"מיהו יהודי" מאת ז'אן קלוד גרימברג בבימוי מור פרנק; המחזות בני ימינו "טרור" מאת פרדיננד פון שיראך, "אוליאנה" מאת דייויד מאמט בבימוי מיכה לבינסון ו"ריקוד בשניים" מאת מארק סנט ג'רמיין בבימוי אילן אלדד; הספרים שיעובדו למחזות "פתאום דפיקה בדלת" על פי סיפוריו של אתגר קרת, מאת עודד ליטמן וצבי סהר, שגם יביים, "כמעיין המתגבר" על פי איין ראנד שיעבד ויביים איתי טיראן ו"סוס אחד נכנס לבר" על פי ספרו של דוד גרוסמן, שיעבדו אבנר בן-עמוס ומיכה לבינסון, שגם יביים ; בנוסף, יעלו מחזותיו של שיקספיר "אותלו" בעברית ובערבית בבימוי איתי טיראן, "טימון איש אתונה" בבימוי עירד רובינשטיין, "אגדת חורף" בבימוי אודי בן משה ו"המלך ליר" בשיתוף אנסמבל עיתים רנה ירושלמי, שיתרגם דורי פרנס ותעבד ותביים ירושלמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully