וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון גדול ללהקת לד זפלין: זוכו מאשמת גניבת "Stairway To Heaven"

23.6.2016 / 21:15

המנון הרוק המיתולוגי עמד במחלוקת משפטית בין חברי הלהקה הבריטית לבין נציגי להקת Spirit האמריקאית, שטענו כי השיר הועתק משיר מוקדם יותר שלהם. בתום משפט שארך שנתיים קבע חבר המושבעים כי אין דמיון בין השירים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לד זפלין/מערכת וואלה!, צילום מסך

להקת הרוק הבריטית האגדית לד זפלין זכתה הערב (חמישי) לניצחון חשוב במאבק המשפטי על הזכויות לאחד מהמנוני הרוק החשובים של כל הזמנים "Stairway To Heaven". נציגי להקת הרוק האמריקאית Spirit הגישו ב-2014 תביעה לבית המשפט בטענה כי השיר מ-1971 הועתק משיר בשם "Taurus" שהוציאה הלהקה בשנת 1968.

לאחר שנתיים של דיונים משפטיים, קבע חבר המושבעים בלוס אנג'לס כי על אף שליוצרי השיר, הגיטריסט ג'ימי פייג' והסולן רוברט פלאנט, היתה גישה לשירם של "Taurus" מאחר ויצא מוקדם יותר, אין בין השירים כל דימיון משמעותי. נציגי להקת Spirit כבר הודיעו בתום הדיון כי ישקלו לערער על ההחלטה.

"אנחנו אסירי תודה לקביעה החד משמעית של חבר המושבעים ושמחים שבחרו לצדד בגרסתנו", נכתב בהודעה משותפת מטעמם של פייג' ופלאנט. בכך ניתן להניח בצד את השאלות לגבי מקורותיו של 'Stairway To Heaven' ולאשר את מה שכולנו ידענו במשך 45 השנים האחרונות. אנו מעריכים מאוד את התמיכה של המעריצים שלנו, ומצפים לכך שהפרשה הזאת תהיה מאחורינו".

"Stairway To Heaven" הוא אחד השירים המושמעים ביותר בתולדות הרדיו האמריקאי. על פי הערכות נאמדים רווחי השיר ביותר מ-500 מיליון דולר לאורך השנים.

  • עוד באותו נושא:
  • לד זפלין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully