וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה לתיקון חוק: שיוויון מגדרי בהשמעת מוזיקה ישראלית ברדיו

27.6.2016 / 13:05

פרסום ראשון: ח"כ יעקב פרי (יש עתיד) יגיש תיקון לחוק הרשות השניה לשוויון מגדרי בהשמעת מוזיקה ישראלית ברדיו. על פי הצעתו, הרשות תחוייב לאסוף ולפרסם נתוני השמעה מגדריים, בתקווה שהשקיפות תקדם את השוויון

יח"צ - חד פעמי

(בסרטון: מאיה בוסקילה תוקפת את תחנת גלגלצ מעל במת הופעתה לפני כשנה, וטוענת בין השאר כי התחנה אינה משמיעה מספיק נשים)

seperator

הדיון ברשימות ההשמעה של תחנות הרדיו, אשר מדירות במידה רבה נשים זמרות ויוצרות, מגיע שוב לכנסת. ח"כ יעקב פרי (יש עתיד) יגיש תיקון לחוק הרשות השניה לטלוויזיה ולרדיו לשוויון מגדרי בהשמעת מוזיקה ישראלית ברדיו. מטרת הצעת החוק, על פי ח"כ פרי, היא להביא לשוויון מגדרי בין מבצעים ויוצרים בהשמעת שירים בשפה העברית ברדיו, וכן להביא לשקיפות של נתוני ההשמעה ביחס למינם של מבצעי ויוצרי היצירה הישראלית. יצויין כי ההצעה לתיקון החוק אינה מחייבת את תחנות הרדיו להשמיע באופן שווה נשים וגברים. עם זאת, לדברי חה"כ פרי, על מנת לאפשר למועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו לקדם את ערכי השוויון המגדרי בתחנות הרדיו השונות, מוצע כי על הרשות לאסוף מתחנות הרדיו את נתוני ההשמעה בדבר המגדר של מבצעי ויוצרי השירים בשפה העברית, וכן על הרשות יהיה לפרסם את הנתונים הללו ברבים. שקיפות הנתונים, נמסר עוד, עשויה להוביל את תחנות הרדיו לפעול באופן עצמאי לקידום השוויון המגדרי בין מבצעי ויוצרי השירים בשפה העברית.

מירי מסיקה. ניר פקין
מירי מסיקה/ניר פקין

"הנתונים אודות אפליית הנשים בתחנות הרדיו השונות, לא עולים בקנה אחד עם מדינה מתוקנת שבבסיסה ערך השוויון", מסר חה"כ פרי. "השוויון בין נשים וגברים הינו ערך עליון ולכן אני יוזם הצעת חוק שתפעל להביא לשוויון מגדרי בין מבצעים ויוצרים בהשמעת שירים ברדיו, וכן לאפשר שקיפות מוגברת של נתוני ההשמעה ביחס למינם של מבצעי היצירה הישראלית. במסגרת הצעת החוק תוטל על מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו החובה לפעול במגמה לקדם את היצירה הישראלית תוך התייחסות לשוויון בין המינים, ולנקוט בפעולות כנגד תחנות הרדיו שאינן פועלות על פי עקרון זה".

"אקו"ם יזמה מחקר בנושא, הוצאנו נתונים ובעקבות הנתונים האלה מצא לנכון ח"כ יעקב פרי לגבש את הצעת החוק", אומר לוואלה! תרבות יוריק בן דוד, יו"ר אקו"ם. "זו הצעת חוק ראויה. כל מה שייעשה לקידום השוויון המגדרי הוא ראוי בעינינו. אנחנו בכלל חושבים שנשים חכמות יותר מגברים, ראוי שתטפסנה במעלה הסולם החברתי ותגענה לעמדות שמשפיעות על חיי כולנו".

- החוק שואף לקדם שיוויון מגדרי בהשמעות מוזיקה ברדיו, אבל למעשה אינו מחייב תחנות רדיו להשמיע באופן שווה נשים וגברים.

חה"כ פרי לוואלה! תרבות: "אני מאמין שערך השוויון הוא גם נר לרגליהן של תחנות הרדיו השונות, והנתונים שהתפרסמו מראים על טעות ולא כוונת מכוון. יחד עם זאת, חשוב לי שערך השוויון גם ייושם בתחנות הרדיו ועל כן הצעת החוק דורשת מהתחנות שקיפות הן כלפי הציבור והן כלפי עצמן. ככל שאלה לא יעשו, כן החוק מאפשר לרשות השנייה לנקוט בפעולות כדי לקדם את השוויון".

יוריק בן דוד: "החוק מנוסח כרגע נכון. אתה לא יכול לכבול ידיים של שדרנים. בו נניח שבתקופה מסויימת יש פחות ביצועים חדשים או הקלטות חדשות שראויים לחשיפה ולהשמעה של זמרות ויוצרות, ויש יותר ביצועים והקלטות של בני המין השני. אתה צריך לסמן מגמה, ולהורות למי שאחראי לפעול לפי המגמה ולפקח על הגופים המבצעים שיפעלו על פי ההנחיות הללו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully