וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת תיאטרון רות קנר: "אם נתבקש להופיע ביהודה ושומרון – נימנע"

28.6.2016 / 9:41

הקבוצה הצהירה זאת בטופס ה"הצהרה על הופעה בפריפריה" שנשלח החודש למוסדות התרבות, שכונה באופן לא רשמי "הצהרת נאמנות"

שרת התרבות והספורט מירי רגב. קובי אליהו
שרת התרבות והספורט מירי רגב/קובי אליהו

קבוצת תיאטרון רות קנר הודיעה כי אם היא תתבקש להופיע ביהודה ושומרון בעתיד – היא תימנע מכך. היא הצהירה זאת בטופס ה"הצהרה על הופעה בפריפריה" שנשלח החודש למוסדות התרבות, שכונה באופן לא רשמי "הצהרת נאמנות".

לפני שבועיים, קיבלו מוסדות התרבות מסמך "הצהרה על הופעה בפריפריה", שכונה באופן לא רשמי "הצהרת נאמנות". המסמך נשלח מטעם פילת – גוף פרטי שבודק את הניקוד של כל גופי התיאטרון והמחול. הנספח החדש נוסף לראשונה למסמך שמוציאים כל שנה למוסדות התרבות שבו הם נדרשים לציין כמה הצגות העלו על במות בארץ. על פי הצהרה זו מקבלים גופי התרבות מימון. במסמך החדש, הגופים מתבקשים להצהיר האם נמנעו או לא נמנעו מלהופיע ביו"ש ובפריפריה. המסמך הוא המשך לקריטריון עליו הכריזה השרה רגב, שמאפשר לה להטיל קנס משמעותי שיכול להגיע למאות אלפי שקלים על מוסד תרבות שמסרב להופיע בכל מקום בישראל, לרבות יהודה ושומרון. רגב העבירה את הקריטריון לאישור משרד המשפטים.

אמש (שני) העלתה קבוצת התיאטרון רות קנר לעמוד הפייסבוק שלה סריקה של ההצהרה לאחר שמילאה אותה שלשום. בסעיף הראשון, שמבקש להצהיר האם בשנת 2015 נמנעו מלהופיע או לא נמנעו מלהופיע ביישובים באיזור יהודה ושומרון, סימנה קבוצת התיאטרון בעיגול את האפשרות "לא נמנענו מלהופיע". עם זאת כוכבית קטנה הובילה להערה שהם הוסיפו: "לא נמנענו – כי לא התבקשנו. אם נתבקש בעתיד – ינמנע". עם זאת, בעמוד הפייסבוק של הקבוצה צוין כי, בניגוד ליהודה ושומרון, בנגב ובגליל "לעונג ולכבוד לנו להופיע! כמה שיותר!!!". בקבוצת התיאטרון אישרו לוואלה! תרבות כי המסמך שהופיע בעמוד הפייסבוק שלהם אכן מולא על ידם.

רות קנר (60) הינה במאית ויוצרת תיאטרון ותיקה ומוערכת, ופרופסור בחוג לאמנות התיאטרון באוניברסיטת תל אביב. היא זכתה במספר פרסים, ובהם פרס ההצגה הטובה ביותר של פסטיבל עכו 2001 עבור ההצגה "גילוי אליהו" ופרס רוזנבלום לאמנויות הבמה ב-2006 מטעם עיריית תל אביב-יפו על מכלול עבודתה כיוצרת תיאטרון.

קבוצת התיאטרון שלה קיימת משנת 1998, ומתמקדת בטקסטים שנכתבו בעברית. היא הציגה בארץ למבוגרים ולילדים מגוון הצגות ותכניות מיוחדות של קטעי הצגות וקריאות בטקסטים. בנוסף, הקבוצה הציגה בעולם קטעים מיצירותיה באירועי תרבות ובכנסים. בשנים האחרונות הקבוצה בלטה בין השאר עם ההצגה "הדרך לשמה" הפונה לילדים וזכתה לביקורות טובות, ובה סיפורים מהקלאסיקה של ספרות הילדים העברית. בעבר הגיעה קבוצת התיאטרון רות קנר לכותרות בעקבות מחאתה על ביטול פסטיבל ההצגות לילדים וסגירת תיאטרון "אל חכוואתי" במזרח ירושלים באמצע 2013. כצעד של הבעת סולידריות עם ילדי מזרח ירושלים, הקבוצה ביטלה את ההצגה לילדים "הדרך לשמה", שנועדה להתקיים בחודש יולי באותה השנה במוזיאון תל אביב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קבוצת התיאטרון רות קנר מגיבה לטופס "הצהרת הנאמנות": אם נתבקש בעתיד להופיע ביישובים ביהודה ושומרון - נמנע/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully