וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבאזז ואיש השלג: מה יקרה לגיטרה של קורט קוביין?

7.7.2016 / 12:24

בתו של קורט קוביין ובעלה נאבקים על המשמורת על הגיטרה מתוכנית האנפלגד, ג'סי וויליאמס מגיב לעצומה נגדו ושאר ירקות. לייב בלוגינג תרבותי

מגיש: ליאור נאור

(בסרטון: מה יעלה בגורל הגיטרה של קורט קוביין?)

seperator

15:30 - שרה סילברמן בווידוי מפתיע: "יש לי מזל שאני בחיים"

הקומיקאית שרה סילברמן חשפה היום כי לקתה בפגם רפואי נדיר, שגרם לאשפוזה בשבוע האחרון במחלקת טיפול נמרץ ואף הציב את חייה בסכנה.

"אני אפילו לא יודעת למה הלכתי לרופא", כתבה סילברמן בפוסט בעמוד הפייסבוק שלה, "פשוט הרגשתי כאבים בגרון. התברר שאני סובלת ממקרה נדיר של דלקת במכסה הגרון (epiglottitis), שבמקרים קיצוניים עשוי לגרום לחנק. הם לא הצליחו להרדים אותי בגלל שלחץ הדם שלי היה נמוך מדי. קיבלתי תרופות טשטוש כדי לא להרגיש בכאב ולא להבין את התהליך הרפואי שהם ביצעו. קשו לי את הידיים כדי שלא אשלוף את צינורית ההנשמה שלי. התעוררתי כעבור חמישה ימים ולא זכרתי דבר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שרה סילברמן אמי 2014. GettyImages
העיקר שעכשיו היא בסדר. שרה סילברמן/GettyImages

14:04 - אסתר רדא תופיע במסגרת המשחקים האולימפיים בברזיל

המוזיקאית הישראלית אסתר רדא תופיע ותייצג את ישראל במסגרת המשחקים האולימפיים בריו, ברזיל, באוגוסט הקרוב. רדא ולהקתה יקיימו שתי הופעות על הבמות הפתוחות של האולימפיאדה הממוקמות בלב ריו דה ז'נרו - מופע מלא עם ההרכב שיטוס במיוחד מישראל. זו תהיה הפעם הראשונה שלה בברזיל, אבל המרחבים החו"ליים לא זרים לה אחרי שקיימה כמעט 400 הופעות בארבע יבשות מאז צאת אלבומה הראשון ב-2014. ההופעה במסגרת האולימפיאדה, במסגרת יוזמה של משרד החוץ הישראלי, מצטרפת לכמה אירועים חשובים בהם לקחה חלק בשנים האחרונות כמו האקספו במילאנו, פסטיבל WOMEX ועוד.

"אני שמחה להופיע באירוע מרשים וגדול כמו האולימפיאדה", אמרה רדא בהודעה לעיתונות. "זו הפעם הראשונה שלי בברזיל ותמיד מרגש לגלות ולחוות טריטוריה חדשה. אני סקרנית מאוד להכיר את הקהל המקומי בריו וגם בסאו פאולו, לשם נגיע להופעה אחת".

13:19 - "איירון מן" הוא עכשיו נערה שחורה בת 15

סדרת הקומיקס המצליחה של "איירון מן" עומדת לעבור בקרוב את אחד המהפכים הגדולים ביותר בתולדות הז'אנר, כשדמות הגיבור הראשית תתחלף בגיבורה.

טוני סטארק, המיליארדר והיזם הגאון והשחצן, היה אחד מהגיבורים היחידים שמעולם לא הסתירו את זהותם האמיתית. ככה זה כשחליפת אנרגיה רבת עוצמה וסופר מתקדמת עוטפת אתכם מכל כיוון. סטארק היה גם אחד מהחברים המובילים בחבורת "הנוקמים" ובעלילת "מלחמת האזרחים" (שתועדה בסרט המצליח מוקדם יותר השנה). אלא שכעת, לקראת תחילתה של מלחמת האזרחים השנייה בתחום הקומיקס, נודע כי סטארק יפנה את מקומו לדמות חדשה בשם רירי וויליאמס.

כמו סטארק, גם וויליאמס מוגדרת כעילוי טכנולוגי והתקבלה ללימודים ב-MIT היוקרתית בגיל 15. כדי לתפוס את תשומת ליבו של סטארק היא מפתחת חליפות איירון מן מתקדמת משלה בחדרה במעונות. בנוסף למהפך הנשי, וויליאמס היא גם כהת עור, ובכך ממשיכה את קו הגיוון שבו דוגלת מארוול בשנים האחרונות. כצפוי, חלק מהמעריצים כבר הגיבו בזעם לנוכח הצעד המהפכני, אבל יוצרי הקומיקס לא מתרגשים. "טוני נמצא בסיומו של פרק גדול מאוד בחייו", מסביר מאייר הקומיקס סטפנו קאסלי, "חברו הטוב ביותר מת, החברה שלו נמצאת בקריסה והוא מגלה את זהותם של הוריו הביולוגיים. העניין הזה מתיש מאוד עבור אדם כמו טוני. איך כל זה ישפיע על הנוקמים? תצטרכו לחכות ולראות, אבל זה לא אומר שטוני לא יהיה שם בשביל רירי כשהיא תזדקק לו".

12:53 - מה יעלה בגורל הגיטרה של קורט קוביין?

הגיטרה המפורסמת עליה ניגן קורט קוביין במופע האנפלגד של MTV בשנת 1993 עומדת במרכז המחלוקת בין פרנסיס בין קוביין, בתו של קוביין, ובעלה אייזיאה סילבה. השניים נמצאים בתהליך גירושין וסילבה טוען כי קוביין העניקה לו במתנה את הגיטרה. טענה שהוכחשה ע"י קוביין.

"הגיטרה לא שלו", אמרה קורטני לאב, אלמנתו של קוביין, שהוסיפה גם כי הגיטרה נועדה להישאר במשפחה לנצח וכי בתה לא התכוונה להעניק את הגיטרה כמתנה. הגיטרה, אגב, שווה ככל הנראה מיליוני דולרים.

12:45 - ג'סי וויליאמס מגיב (שוב) לעצומה נגדו

זהו, נראה שהסיפור של העצומה נגד ג'סי וויליאמס נגמר. כוכב "האנטומיה של גריי" התייחס פעם נוספת בטוויטר לעצומה עליה חתמו אלפי אנשים שקראו לפטרו מהתוכנית. "אין משפט אחד שפוי בטענות שלהם, אפילו לא אחד", צייץ וויליאמס בטוויטר.

כזכור, המחאה החלה לאחר נאומו של וויליאמס במעמד קבלת פרס מיוחד לפעילות הומניטרית בטקס ה-BET (טקס הפרסים השנתי של הקהילה השחורה בארה"ב), שם התייחס ליחס של שוטרים בארה"ב לשחורים. יוצרי העצומה האשימו את וויליאמס בגזענות ובהסתה נגד שוטרים. בתגובה צייצה יוצרת הסדרה ואחת ממפיקות הטלוויזיה החזקות בתעשייה, שונדה ריימס, "סליחה, אנשים? אני לא זקוקה לעצומות". וויליאמס עצמו התייחס גם הוא בציוץ לפרשה כשכתב: "אל תקדמו אנשים ריקים ואת התקפי הזעם שלה. זה קליקבייט טהור כדי לייצר עוקבים, תשומת לב וכסף לעצמם, לא לכם. אף פעם לא לכם".

כזכור, במהלך נאומו אמר וויליאמס : "סיימנו לחכות בזמן שההמצאה המכונה 'לובן' (whiteness, וואלה! תרבות) תסיים להשתמש בנו ולנצל אותנו, קוברת אנשים שחורים מחוץ לשדה הראייה והמחשבה בזמן שהיא משתמשת בתרבות שלנו, בכסף שלנו, בבידור שלנו כמו נפט... מכניסים את היצירות שלנו לגטו משפיל וגונבים אותן, עושים ג'נטריפיקציה לגאונות שלנו ומודדים אותנו כמו תחפושות המושלכות כלאחר יד כמו קליפות פרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully