וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעתו של עמיר בניון כנגד אמרגנו לשעבר, מנחם אשר - לגישור

12.7.2016 / 14:39

בקדם הדיון המהותי הראשון, שהתקיים אתמול בבית המשפט, הסכימו הצדדים להצעת השופטת לנסות הליך של גישור. בניון תובע את אשר ב-2 מיליון ש"ח, בטענה כי לא קיבל תשלום עבור כ-70 הופעות בעוד האמרגן הכניס לקופתו מאות אלפי ש"ח

עמיר בניון בהופעה בקיסריה. אורי לנץ
עמיר בניון/אורי לנץ

התביעה של הזמר והיוצר עמיר בניון כנגד אמרגנו לשעבר, מנחם אשר, בדרך להליך של גישור. כך סוכם אתמול (שני) בין הצדדים, בדיון בבית משפט השלום בתל אביב, בעקבות הצעת השופטת ריבה ניב. בניון ואשר עצמם נעדרו מהדיון.

כפי שפורסם שלשום בוואלה! תרבות, אתמול התקיים קדם הדיון המהותי הראשון במשפטו של בניון כנגד מפיק מופעיו לשעבר, אשר, וזאת על אף העובדה כי כתב התביעה הוגש כבר בשנת 2012. בניון תובע 2 מיליון ש"ח ממפיקו לשעבר. על פי כתב התביעה, שהגיש הזמר באמצעות אחותו עו"ד חן בניון, לאחר שנחתם בינו לבין מנחם אשר הסכם להפקת מופע בשנת 2000, במשך מעל לשנתיים הופקו שתי הפקות אשר במסגרתן הופיע בניון במעל ל-70 הופעות, באולמות מלאים ברחבי הארץ, בין השאר ברשויות מקומיות שונות בחגיגות יום העצמאות ובמימונות. על פי כתב התביעה, בעוד שאשר הכניס לקופתו מאות אלפי שקלים בניון לא קיבל שכר עבור אף אחת מהופעות אלה. "בניון נאלץ בשנים אלו לחיות על חשבון משפחתו", נכתב בתביעה.

לפי מידע שנמסר לבניון בזמן אמת, צוין בכתב התביעה, ההופעה הראשונה התאזנה כלכלית, והשנייה, לפי טענות אשר, הפסידה כספים מרובים. אשר הסתיר כספים שהתקבלו בגין ההופעות, טוען בניון ומתבסס על ממצאי פסק דין בתביעה שתבע קודם לכן אשר את בניון, תביעה שנדחתה וכך גם הערעור שהגיש אשר על פסק הדין. עוד נטען כי ממצאי פסק הדין תומכים בטענותיו של בניון, כי אשר לא ניהל מערכת חשבונאית תקינה ולכאורה מנע מבניון לדעת כמה כספים הושקעו עבור המופעים וכמה הכנסות באמת התקבלו. בנוסף, טוען בניון, המערכת החשבונאית של אשר הראתה כשלים רבים, אי סדרים ועניינים שעד היום אי אפשר להסבירם כמו דו"חות הכרטיסים, שלא תאמו את מה שקרה בפועל בהופעות. עורכת הדין של בניון אומרת כי הן בהליך הקודם והן בערעור, בית המשפט כבר קבע כי אשר ניהל מערכת חשבונאית לקויה וכעת דורש בניון את הכספים שמגיעים לו, לטענתו, על אותן הופעות.

בנוסף לטענות של בניון כנגד מפיקו לשעבר, עולים סימני שאלה באשר להתנהלות בית המשפט במקרה. בית המשפט שנתן את פסק הדין בהליך הקודם הורה לבער מסמכים שהיוו תשתית עובדתית בבואו של בית הדין לקבוע פסק דין, "בניגוד לתקנות", טוענת עו"ד חן בניון. וכך, לדבריה, על אף העובדה כי בחזקתה נמצאים כל המסמכים, נוצר מצב בו קיים סיכוי בו תיפגע יכולת הוכחת הטענות של בניון בשל ביעור מסמכים לכאורה שלא כדין. "מישהו פה יצטרך לקחת אחריות", אמרה לוואלה! תרבות. עוד נמסר בעניין זה, כי הנושא נמצא בבדיקה מעמיקה אצל הגורמים הרלוונטיים.

עו"ד חן בניון אמרה היום (שלישי) לוואלה! תרבות: "אני מרוצה מהתנהלות הדיון, בעיקר מהערות בית המשפט הנכבד בקשר לכספים שאמורים להשתלם לעמיר, ומן ההבנה של הצדדים כי נעשה לעמיר בניון עוול, וכי יש לפצותו על נזקיו, ומרוצה עוד יותר מהניסיון ללכת בדרך של גישור ושיח לפתרון המחלוקות לפני התנהלות במלחמה משפטית (שתהיה השניה). בית המשפט ממשיך לעשות את מלאכתו נאמנה ומפי בית המשפט ממש 'משפט צדק'".

מנחם אשר אמר לנו היום: "אני הולך לגישור בלית ברירה, עורכי הדין שלי שכנעו אותי, כדי שיירדו לי מהגב. הם אמרו לי: אל תהיה צודק, תהיה חכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully