וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחומר ביד היוצרים: הפיסול משתלט על שדה האמנות החודש

13.7.2016 / 11:30

לצד תערוכות הבוגרים שייפתחו השבוע בבצלאל ובמכון לאמנויות בתל חי, תיפתח הביאנלה השמינית לקרמיקה ישראלית במוזיאון ארץ ישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרט מתוך עבודה של אביטל אביטל/מערכת וואלה!, צילום מסך

חומר למחשבה: עונת הקיץ מזמנת למבוגרים "קייטנה" משל עצמם, רוויה בתכנים תרבותיים משלל תחומים. גם עולם האמנות הישראלי לא קופא על השמרים עם רצף של תערוכות בוגרים, שנפתחות במכללות ובמסגרות הכשרה ברחבי המדינה מצפון ועד דרום. בין עשרות הפרויקטים של היוצרים הצעירים תתקלו בשלל מדיומים בהם: ציור, מיצג, מיצב ווידיאו ועוד. בין כל אלה, שווה במיוחד לשים לב דווקא למתרחש בזירה הפיסולית.

מעבר לתערוכות מחלקות הקרמיקה בבצלאל ובתל חי שייפתחו השבוע, כדאי לבקר בביאנלה לקרמיקה. אירוע שמתקיים השנה בפעם השמינית תחת הכותרת המסקרנת "רטוב - שרוף", אותה אוצר ראש המחלקה לעיצוב קרמי וזכוכית בבצלאל ערן ארליך.

"התפקוד והשימוש המסורתיים, המוטענים בערכים סימבוליים בקונטקסט העכשווי, יחד עם פרוצדורות הייצור והעשייה הקרמית, מאפשרים ניסוח ייחודי של סוגיות חברתיות, פוליטיות, ערכיות ותרבותיות", אומר ארליך "מתוך כך מתנסחות סוגיות הנובעות מן המדיום עצמו, שאלות כגון מקומיות וזהות לאומית או אתנית, שאלות מגדריות הנוגעות במיקום המוענק לעיסוק בחומר בתרבויות שונות, או שאלות העוסקות בדינאמיקה של המבע בעידן של הקפיטליזם המאוחר והעולם הפוסט-הומני".

בין המשתתפים בביאנלה השנה, שהיא התערוכה המקיפה ביותר לפיסול ישראלי, ניתן למצוא כדרים ופסלים הפועלים בטכניקות שונות וייחודיות שזכו לעיתים אף להכרה עולמית. בין השמות ניתן למצוא את רונית ברנגה שזכתה להשתתף עם כלי התה שלה, המצמיחים אצבעות ושפתים בלונה פארק הדיסטופי של אמן הרחוב המפורסם בעולם בנקסי. וענבר פרים, יוצרת צעירה שפסלי הפורצלן שלה דמויי המאובנים מוצגים עד חודש אוקטובר ב" Nordart", אחת התערוכות הגדולות ביותר לאמנות עכשווית באירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully