וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטרגדיה שהובילה ליצירת יריד המוזיקה O-MUSIC

13.7.2016 / 14:30

הכאב והשמחה נפגשו: היריד נוצר לאחר מות אשת המפיק, ונפתח ביום העשור למלחמת לבנון ה-2. שוחחנו עם הקספרים, חנן בן ארי ויוסי גיספן, שהתייחס לזעם ברשת על סרטון הפרסום של רגב לגולן: "תשלימו עם זה, הימין בשלטון, הליכוד בממשלה ושרת התרבות היא מירי רגב"

כתב: שגיא בן נון, צילום: דייב שחר, עריכה: מיכאל ברגמן

המפגש בין העצב לשמחה ריחף אתמול בפתיחת יריד המוזיקה O-MUSIC בגני התערוכה בתל אביב, שיימשך היום (רביעי) ומחר. אורן איתן יזם והפיק את האירוע הגדול בהשפעת טרגדיה משפחתית שעבר, מות אשתו דפנה, שהלכה לעולמה לפני כ-4 חודשים ממחלת הסרטן. "כל האירוע הזה הוא בעצם הנצחה אחת גדולה של אשתי, שלצערי עזבה אותנו, נפטרה מסרטן, השאירה אותי עם שלושה ילדים", אומר לנו איתן. "החלום לעשות יריד כזה גדול, שמשלב תערוכות, כיתות אמן, סדנאות, ומופעי ענק, פה בגני התערוכה, זה חלום משותף של שנינו. כדי לצאת מהאבל ולצאת מהעצבות קצת, להתרומם דרך המוזיקה, דבר שאני עושה הכי טוב".

הפקת האירוע עלתה מיליוני שקלים, ולאור העובדה שאיתן מפיק יחיד, בלי שותפים ובלי חסויות, בקיץ רווי בהופעות, האירוע לווה בחששות כבדים בקרבו מהסיכון הכלכלי. "זה סיכון. לא בניתי על אף אחד. "לא בגלל שאני עשיר. זה הולך להיות מסורת, זה דבר שהוא ברור לי מראש, לקחתי את כל הסיכון. כן, יש חששות להפסיד. אבל הכסף הוא נייר וזה הכל, הכל זה הנפש והרצון הטוב".

להקת היהודים ביריד המוזיקה O MUSIC, גני התערוכה ת"א, 12 ביולי 2016. אור גפן,
היהודים/אור גפן

נקודת מפגש נוספת בין הכאב לשמחה נבעה ממועד פתיחת היריד, בדיוק 10 שנים לאחר מלחמת לבנון השנייה. מה שהעלה את השאלה: מדוע ישנם כל כך מעט שירי מחאה ושירים אנטי מלחמתיים במוזיקה הישראלית? "אני חושב שבגלל הפייסבוק. כל אחד מביע את דעתו, ויש עודף דעות, אז הכל נאמר כבר", אמר לנו אורן ברזילי, ממשתתפי האירוע. ואילו שי להב, שותפו ללהקת "מופע הארנבות של ד"ר קספר", הציע: "אולי זה קשור לתכניות הריאליטי כמו 'כוכב נולד', 'אמריקן איידל', אני חושב שהמקום של מוזיקה בחיים של אנשים השתנה. הוא לא קשור יותר למחאה ודברים כאלה, זה קשור לרגש אנושי". חנן בן ארי סבור ש"אם זה לא קורה, זה כי אנשים מפחדים שזה יתקבל לא טוב או כאיזה מסר אנטי ישראלי, מה שלא תמיד נכון, כי הרבה פעמים זה בא מהמקום הכי ישראלי והכי ציוני".

את היוצרים יוסי גיספן ועדי ליאון, שהרצו בכתת אמן ביריד המוזיקה ומשמשים כשופטים התכנית "אייל גולן קורא לכם" בערוץ 24, שאלנו מה דעתם על הכעס ברשתות החברתיות בעקבות הסרטון שבו השרה רגב מפרסמת את התכנית ותומכת בזמר שהיה מעורב בפרשת הקטינות. "אין חוק נגד זה", הגיב ליאון. "סופסוף בחורה אמיתית, אישיות אדירה, ואנשים רק עפים על זה, ומלכלכים על זה, וזה כל כך לא יפה. כי כנראה כואב להם". גיספן השיב: "אני חושב שהמלה פירגון היא לא מחלה, ולא משנה אם מפרגן שר במדינת ישראל או ראש ממשלה או נשיא. עם הפוסטים לא הולכים למכולת, ויש פוסטיונרים מקצועיים, טוקבקיסטים שיושבים, ועובדים שעות נוספות. תשלימו עם זה, הימין בשלטון, הליכוד בממשלה והשרה, שרת התרבות, היא מירי רגב". חלק מהביקורות, אמרנו להם, היו סביב השאלה האם ראוי לתמוך באייל לאור סימני השאלה המוסריים. "זה לא מעניין אותי כבר, זה עבר, מת, זהו", אמר לנו ליאון.

עוד באותו נושא

סערה ברשת: "שרת התרבות הפכה לפרזנטורית של קשת"

לכתבה המלאה
עברי לידר ומוקי ביריד המוזיקה O MUSIC, גני התערוכה ת"א, 12 ביולי 2016. צילום: אור גפן,
עברי לידר/צילום: אור גפן

פסטיבל O-MUSIC כולל שלושה ערבי מופעים – ערב רוק ישראלי שהתקיים אמש (ובו הופיעו עברי לידר ומוקי, היהודים, מופע הארנבות של ד"ר קספר, אברהם טל וחנן בן ארי), ערב ים תיכוני שיתקיים היום (ובו יופיעו אייל גולן, דודו אהרון, איתי לוי,ו"עושים שמח" עם ירון אילן) וערב היפ הופ שיתקיים מחר (בניהולו של סאבלימינל ובהשתתפותו, ולצדו אליעד נחום, האולטראס, סטטיק ובן אל תבורי, נועה קירל, אונלי טליסמן ועומרי סבח). שאלנו את האמנים הנ"ל וגם את סאבלימיניל, איזה ערב יצליח לדעתם להביא הכי הרבה קהל - הרוק, המזרחי או ההיפ הופ? צפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully