וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד ההיסטורי של להקת תמוז יתקיים בספטמבר

13.7.2016 / 16:20

40 שנה ו-3 ימים בדיוק לאחר הופעתה האחרונה של תמוז לפני פירוקה, כינסו היום חמשת המופלאים מסיבת עיתונאים בה הכריזו רשמית על איחוד נוסף, שיתקיים בלייב פארק ראשון לציון

ניב אהרונסון

40 שנה ו-3 ימים בדיוק לאחר הופעתה האחרונה של להקת תמוז לפני פירוקה, שהתקיימה בקיבוץ איילת השחר ב-10 ביולי 1976, כינסה היום הלהקה המיתולגית מסיבת עיתונאים במועדון זאפה בתל אביב, ובה הכריזה רשמית על איחוד נוסף, שיתקיים ב-15 בספטמבר בלייב פארק, ראשון לציון, בהרכב מלא, עם כל חמשת חבריה – שלום חנוך, אריאל זילבר, יהודה עדר, מאיר ישראל ואיתן גדרון. הלהקה תבצע את כל שירי אלבומם "סוף עונת התפוזים" בחלקו השני של הערב, שבחלקו הראשון יקיים חנוך מופע חגיגי לרגל השקת אלבומו החדש.

לאחר שהלהקה ביצעה את להיטה "הולך בטל", בתחילת מסיבת העיתונאים, בתשובה לשאלת וואלה! תרבות למה חיכו עד עכשיו אמר שלום חנוך בפשטות: "ככה". רק ככה. אפילו לא ככה וככה. אריאל זילבר, מצדו, אמר: "זהו, זה מה שחשבנו, למה רק עכשיו", ובהמשך הוסיף בעניין זה: "אנחנו כבר רגל אחת בקבר, אז צריך להתעורר, אתה צריך להתעורר".

מה הזכרון הכי חזק שלהם מימי הלהקה, נשאלו חברי הלקה. "ההופעות בצוותא, היה לנו אותו קהל, שהלך איתנו לכל מקום שהיינו הולכים. אותו קהל, 400 איש, תמיד אותם 400 איש. ואני מקווה ש...", ואז חנוך המשיך את דבריו: שלום: "שה-400 האלה יחזרו אלינו...". זילבר: "הזכרונות טובים כי זה היה חופשי מאוד, חופשי, היינו חופשיים".

חברי הלהקה לא פסלו שלושה דברים: יצירת שירים חדשים (זילבר: "אנחנו דנים בשאלה הזאת עכשיו", חנוך: "נחשוב על זה. נחשוב. שירים לכתוב זה לוקח זמן"); הופעות איחוד נוספות אם יהיה לכך ביקוש; ואמרו גם בחיוך כי אינם פוסלים את החזרת רמי פורטיס לעמדת הבאק ליינר של ההופעה.

להקת תמוז במסיבת עיתונאים בה הכריזו על איחוד נוסף. אורית פניני,
להקת תמוז מבצעת את השיר "הולך בטל" היום במסיבת העיתונאים/אורית פניני

האיחוד יתקיים לאחר שבחודש מרץ התאחדה הלהקה לביצוע מספר שירים במסגרת הופעה של יהודה עדר בזאפה תל אביב, בה השיק את אלבום הסולו השני והחדש שלו, "עולה ירח" שמו, אותו עם איתן גדרון. חמשת המופלאים ביצעו במשותף את השירים "פנס הרחוב", "הולך בטל" וחתמו את ההופעה ב"סוף עונת התפוזים". קודם לכן בהופעה, ביצעו עדר (בגיטרה אקוסטית) וחנוך (בשירה) לבדם את "לא יכול לישון", והיתה זו הפעם הראשונה שעדר ביצע עם חנוך את הלהיט מאז פירוק תמוז ב-1976.

קודם לכן, תמוז התאחדה לביצוע שירים בודדים פעמיים בערבים לזכרו של מאיר אריאל ופעם נוספת באירוע של בית הספר למוזיקה רימון. ובשנות ה-80 חברו לאיחוד של שלוש הופעות גדולות.

תמוז היא אחת הלהקות החשובות והמשפיעות ביותר ברוק הישראלי, שפעלה בין השנים 1974-1976. אלבומה היחיד, "סוף עונת התפוזים", נחשב לאלבום מופת במוזיקה הישראלית.

מכירת הכרטיסים לאירוע תיפתח היום (רביעי) בשעה 17:00. המחירים ינועו בין 170 ש"ח ל-500 ש"ח. לרכישת כרטיסים לחצו כאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully