וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל הקולנוע ירושלים 2016: "שבוע ויום" הוא המנצח הגדול

14.7.2016 / 22:02

"שבוע ויום" של אסף פולונסקי קטף את פרס הסרט הטוב ביותר בתחרות הישראלית של פסטיבל ירושלים וזכה בשלושה פרסים חשובים נוספים. "דימונה טוויסט" זכה בקטגוריה התיעודית

יח"צ - חד פעמי

התחרויות המקומיות של פסטיבל הקולנוע ירושלים ננעלו הערב (חמישי) בטקס חלוקת הפרסים, שהתקיים בסינמטק בעיר. הזכיות בו נחשבות יוקרתיות, הן בגלל התמורה הכספית הגבוהה, הן בשל המעמד הרם של חגיגת הסרטים הירושלמית בתעשייה הישראלית והן כיוון שהן משמשות מקפצה טובה לקראת הפצתם המסחרית של הזוכים וההסתערות שלהם על פרסי אופיר.

בתחרות העלילתית, הזוכה הגדול היה "שבוע ויום" של אסף פולונסקי, שרשם סוויפ מטורף וקטף לא פחות מארבעה פרסים, כמעט כולם החשובים ביותר: הפרס לסרט העלילתי הארוך הטוב ביותר, לסרט הביכורים הטוב ביותר ולתסריט. כמו כן, התכבד גם בפרס לסרט הביכורים מטעם פורום המבקרים הבינלאומי.

הסרט נחשף לראשונה בפסטיבל קאן לפני כחודש וחצי. שי אביבי ויבגניה דודינה מגלמים בו זוג הורים שאיבדו את בנם, ופולונסקי עוקב אחריהם ביום שלאחר תום השבעה, ברגעים בהם השניים מנסים להתחיל להתמודד עם החיים שאחריו.

את פרס השחקן קטף מוריס כהן על התצוגה המופלאה שלו ב"אבינו" של מני יעיש, בו הוא מגלם מאבטח המוכן לעשות הכל כדי לממן את טיפולי הפוריות של רעייתו. בקטגוריה הנשית המקבילה, זכתה שירי נדב-נאור על תפקידה כאם המשפחה הלא מתקפדת ב"מעבר להרים ולגבעות" של ערן קולירין.

ירון שרף זכה בפרס הצילום הודות למלאכתו ב"הרמוניה" ופרס המוזיקה המקורית הוענק לרות דולורוס וייס על עבודתה ב"היער שהיה". לסיכום, בפרס חביב הקהל זכה "להציל את נטע" של ניר ברגמן.

דימונה טוויסט.
זוכה הפרס לסרט תיעודי ארוך. מתוך "דימונה טוויסט"

בתחרות התיעודית, הפרס לסרט הארוך הוענק ל"דימונה טוויסט" של היוצרת הוותיקה והמצוינת מיכל אביעד, העוסק בנשים שעלו לעיר בשמו הוא נקרא. פרס הבימוי ניתן למאיה זינשטיין על עבודתה ב"טהורה לעד", שמלווה את בית"ר ירושלים בעונה הסוערת בה צורפו לקבוצה שני שחקנים מוסלמים, לקול המחאות האלימות של חלק מן הקהל. את פרס הסרט התיעודי הקצר קטף "בית האילמת" של תמר קיי, שמתאר את החיים בחברון משני חלקי העיר השסועה ומנקודת מבטו של ילד בן שמונה.

הפסטיבל עצמו יימשך גם בשלושת הימים הקרובים, עד יום ראשון, 18 ביולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully