וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציור עירום של איילת שקד צונזר בתערוכת הבוגרים של מכללת שנקר

14.7.2016 / 21:33

לוואלה! תרבות נודע כי הציור צונזר בשל חשש לפירוש העבודה כהטרדה מינית. צילום של הציור, שנוצר בידי ים עמרני, בוגר המחלקה לאמנות רב-תחומית במכללת שנקר, הופץ אמש ברשתות החברתיות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הציור המצונזר של ים עמרני/מערכת וואלה!, צילום מסך

דיוקן עירום של אישה שניכר דמיון רב בינה לבין שרת המשפטים איילת שקד, צונזר בתערוכת הבוגרים של המכללה לאמנות שנקר ברמת גן, שנפתחה הערב (חמישי). התמונה שהפכה ויראלית אמש ברשתות החברתיות צוירה על ידי תלמיד המכללה, האמן ים עמרני. לוואלה! תרבות נודע כי הציור צונזר בשל חשש שיתפרש כהטרדה מינית.

גורמים המעורים בנושא מסרו לוואלה! תרבות כי בפני עמרני הוצב אולטימטום: להסיר את העבודה מהתערוכה או להסתיר את פניה של האישה. עוד נודע כי ראש מחלקת האמנות בשנקר, האמן לארי אברמסון, התנגד לצנזורה ומרצים שונים מבקשים שיוריד את הדבק השחור.

זוהי אינה הפעם הראשונה שבה ציור עירום שנקשר לשמה של שרת המשפטים מחולל מהומה ברשת. בינואר 2015 פורסמה כרזה לערב הופעות רוק בתל אביב עליה איור בוטה וסקסיסטי של שקד, שנראתה בו כשתחתוניה מופשלים ובחזה גלוי.

לארי אברמסון בחר שלא להגיב לדברים. ממכללת שנקר נמסר בתגובה: "לאור הטענה שהעבודה עלולה לפגוע בשרה שקד קיבל הסטודנט הנחייה ברורה לשנות את העבודה כך שלא יתאפשר זיהוי בין העבודה לשרה שקד או כל דמות ציבורית אחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully