וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלצת פופ: מצעד 10 השירים הגדולים של סיה

20.7.2016 / 5:50

הסינגל שהפך לקלאסיקה ב"עמוק באדמה", שיתוף הפעולה המפוצץ עם דיוויד גטה, טרילוגיית מאדי זיגלר והשיר שריהאנה לא רצתה וזכה ל-367 מיליון צפיות

סיה. AP
סיה/AP

2000: "Taken For Granted"

סינגל הבכורה של סיה מאלבומה השני שוחרר בשנה בה חרדת "באג 2000" הכתה בכל מקום והטריפ הופ של מאסיב אטאק, טריקי ואייר עדיין היה הפסקול של האפוקליפסה המתקרבת. ביוני של אותה שנה, השיר הגיע למקום העשירי במצעד הבריטי הרשמי. הוא המשיך לככב במשך חמישה שבועות והיה הסיפתח למוזיקה הטונאלית, האפלה והמסממת שסיה המשיכה לעשות שנים אחר כך. הקליפ עדיין היה טבוע כולו בניינטיז.

2004: "Breathe Me"

הסינגל מ-2004 יצא באלבום "Colour The Small One" והיה אחד הפיקים בקריירה של סיה כאמנית יוצרת, האלבום אמנם נכשל מסחרית אבל השיר היפהפה הזה ליווה את הפינאלה של "עמוק באדמה". אומרים שמאז סיה לא הביטה שוב לאחור. זה כנראה נכון.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

2008: "Soon We'll Be Found"

זוכרים שצעדתם ליד כל בית קפה אי פעם ושמעתם את "Soon We'll Be Found"? זוכרים שגלגלצ לא הרפתה ממנו? זוכרים שצרבתם אותו על דיסק וגילתם שאתם לא היחידים ושכל המיקסטייפים בעולם כוללים אותו? זה כנראה בגלל שמדובר באחד הלהיטים הכי מצליחים של סיה בתקופה בה פניה היו גלויות וחייה היו בבוץ.

2011: "Titanium"

מסחרית מדובר בצעד החשוב ביותר שסיה עשתה בתחילת העשור הנוכחי, אמנותית זה כבר סיפור טראגי. מפלצת ה-EDM, דיוויד גטה, גזל את סיה של האסיד-ג'אז והפיק ממנה מיני-מפלצת דאנס-פופ שהתברכה ב-500 מיליון צפיות יוטיוב שהיתרגמו למזומנים וחיים פוטנציאליים של שיעבוד לתעשייה. נו, זה היה הימור טוב.

2013/15: "Elastic Heart"

שתי יציאות לאור היו לשיר הזה. הראשונה בשנת 2013, כסינגל השני מפסקול הסרט "משחקי הרעב". השניה בשנת 2015, כסינגל רביעי באלבום "1000 Forms Of Fear". הפעם הראשונה עברה חלק, אך השניה – מלווה בקליפ סמי-אירוטי בהשתתפות מאדי זיגלר ושיה לה-באף – עברה בקרטוע ובתלונות על עידוד פדופיליה. בדיעבד, זה היה ה-PR הכי מדהים שהיה לסיה מעולם.

2014: "Chandelier"

הסינגל הראשון מהאלבום "1000 Forms Of Fear" הוא תצוגת תכלית של סיה החדשה, זאת שידה על הדופק של הפופ. הוא קפץ למקומות הראשונים במצעדים החשובים בעולם, הקליפ היה מועמד לגראמי, ל-VMA ולפרסים חשובים פחות. ככה הכרנו את מאדי זיגלר, ככה נחשפנו לפאה וככה למדנו לכתוב "שנדליר" בלעז.

2014: "Big Girls Cry"

הפרק השלישי והאחרון בטרילוגיית הקליפים בהשתתפות מאדי זיגלר מסתמך אך ורק על ידיים והבעות פנים, ואם תשאלו אותנו – גם על "סוף העונה" של גלי עטרי.

2014: "Salted Wound"

דה וויקנד, ביונסה ולמעשה כל מי שרצה להיכנס לטופ 10 האמנים הכי רותחים של אותה שנה, היה צריך לתרום לפסקול "חמישים גוונים של אפור". גם סיה קפצה על ההזדמנות, ואפילו השיר המזערי הזה הרבה יותר סליז מהסרט הכי פחות סקסי שיצא אי פעם. מין בטוח לכולם.

2015: "Alive"

הסינגל הראשון מאלבומה השביעי, "This is Acting", הוא בעצם אחד השירים שסיה כתבה לאמנים אחרים כמו ריהאנה, קייטי פרי ואדל – אך נדחו ולוקטו לאלבום של טראקים דחויים. "אלייב" הוא כל הסיבות שבגינן שאסור להגיד לסיה "לא".

2016: "Cheap Thrills"

367,734,777 מיליון צפיות ביוטיוב - וממשיכה לספור. האשפה של זמרת אחת (ריהאנה) הוא האוצר של זמרת אחרת (סיה).

seperator

סיה תופיע בפארק הירקון בתל אביב ב-11 באוגוסט. לרכישת כרטיסים לחצו כאן.

  • עוד באותו נושא:
  • סיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully