וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחור עם אוזניות 11: תריסר שירים משובחים מהתקופה האחרונה

8.8.2016 / 0:01

שיר האהבה היפה של השנה, המנון לעונת הפרידות, מוזיקאית לא מוערכת באופן נפשע והתגלית הכי מרגשת של 2016: 12 שירים שלא כדאי לפספס הקיץ

"Maggie Rogers - "Alaska

אם היה דבר כזה, פרס לשיר הכי יפה של החודש, הוא ודאי היה הולך ל"אלסקה" של מגי רוג'רס. אמנם השם שלו מתאר מציאות מטאורולוגית שכה רחוקה מאיתנו, אבל לא פלא כי הסינגל הראשון של הסטודנטית הניו יורקית צבר כל כך הרבה אהדה בשבועות האחרונים.

לפעמים יוצאים מהבית ועוברות כמה שניות עד שמבינים כי יורד גשם. כך גם עם השיר הזה. לוקח קצת זמן, אבל באמת רק קצת, עד שמתחילים להרגיש על הגוף את הקול הצלול כמים של רוג'רס, ומרגע שזה קורה, מבול הרגשות לא מפסיק.

"Stalking Gia - "Second Nature

וזה אולי השיר הממכר של החודש. באופן אישי, אני אחראי ודאי לפחות לאלף מתוך מיליון ויותר ההאזנות שצבר חיש-קל בספוטיפיי, הודות לקול הענוג, המנגינה המדבקת והמילים מעוררות ההזדהות. Stalking Gia הוא שם הבמה של מוזיקאית ניו יורקית גם כן, ואת משפט המחץ שלה כאן,
"Loving you is second nature to me now", צריך להדפיס על חולצות.

"Shura - "Make It Up

שמה של שורה כבר הולך לפניה, ולא רק בגלל שהוא מזכיר את שוער העבר האגדי של מכבי. גם אנחנו כמובן כבר כתבנו עליה לא פעם, ועכשיו זאת הזדמנות לעשות כך שוב, לכבוד הוצאתו החודש של אלבום הבכורה שלה, "Nothing's Real".

נוסף לפנינים שלה שכבר הכרנו קודם לכן, יש בו כמה שירים חדשים, כמו זה למשל, בהם היא שוברת מחדש שיאי חמידות וממצבת את עצמה כמעין גרסה בריטית מודרנית של מדונה.

"Mallrat - "For Real

שירים חמודים להפליא הם גם לחם חוקה של Mallrat, רק שהשם שלה עוד לא יצא למרחקים, כי מדובר בסך הכל באוסטרלית בת 16, שרק החלה את דרכה. לנוכח השיר הטרי הזה, כמו גם לפי המנון האנטי הזמנות למסיבות בפייסבוק "Uninvited" שהוציאה מעט אחריו, גם עליה עוד נשמע.

"SOFI TUKKER - "Awoo

סופי טקר, לעומת זאת, הם כבר מזמן לא הבטחה, אלא עץ שנתן מספיק פירות כדי להכין סלט עשיר ועסיסי. בשנה שחלפה מאז הוציא הצמד הניו יורקי את הסינגל הראשון שלו, הוא ביסס את מעמדו כאחד הדברים הכי מעניינים שקרו השנה בעולם המוזיקה, ובין השאר, שיריו מככבים בפרסומות בעולם ואפילו בארץ.

כל קטע חדש של סופי טקר הוא חגיגה, וזה נכון גם לגבי
"Awoo". אף שאינו הטוב בשיריהם, גם הוא קצבי ונעים, ומציע שילובים מרתקים, במקרה זה של בוסה נובה וצחקוקים.

"Faker - "Red lines

עוד שם שכבר הוזכר כאן בעבר; עוד אמן אלקטרוני שמשלב בעבודתו השפעות מיבשות שונות; עוד אחד שכל קטע חדש שלו הוא שוס. במקרה זה, מדובר בפאקיר הצרפתי, והתירוץ: אלבום הבכורה פרי עטו, "Animal".

קשה לבחור שיר אחד מצטיין מתוכו: כולם טובים, והאמת - כולם גם פחות או יותר נשמעים אותו דבר. "Red Lines" נבחר באופן שרירותי למדי, בעיקר בגלל חיבה לצבע האדום, אבל באותה מידה זה היה יכול להיות כל אחד אחר, ומומלץ לשמוע את האלבום כולו.

Vallis Alps - Young ,Zimmer Remix

רמיקס יכול להציל שיר מעצמו. כשהדואו האוסטרלי Vallis Alps הוציא בשנה שעברה את הקטע עם השם המקורי
"Young", אי אפשר היה שלא לחבב אותו, אבל משהו עצר את ההתאהבות המוחלטת: איטיות ואף לאות מסוימת, שמנעו ממנו לדהור על הלב.

כתריסר חודשים לאחר שפרח ונשכח, הגיע זימר הצרפתי והעניק לו בדיוק את הטיפול שהיה חסר לו. הגרסה שלו מוסיפה ל"Young" את הקצב המלנכולי המתאים ומוציאה ממנו את המיטב. אם הדייט הראשון איתו הסתיים בנשיקה על הלחי בלבד, אחרי הפעם הזו, כבר אי אפשר ללכת לישון בלעדיו.

"Elohim - "Sensations

ל-Elohim שמנו לב לפני קצת יותר משנה בגלל השם שלה. בזמנו עוד לא היה ברור מי עומד מאחוריו, ומאז התברר כי היא אמנית אלקטרו מלוס אנג'לס בלי שום קשר מיוחד לישראל או ליהדות, כך שבחיבה המתמשכת אליה אין שום דבר פרובנציאלי, אלא באמת הערכה למוזיקה שהיא עושה.

קטע זה' פרי עטה; הוא הכי אמוציונלי וחושני שלה, והוא מספר על מעשה אהבים על השטיח באמצע הדירה בצורה שנשמעת כה מלאת חיים ואמיתית, עד שאנו ממש יכולים לשמוע את הציפורניים של זוג היונים מגרדות את הפרקט.

"Aaricia - "Losing You

מה עושים עם שירים של חורף שמפציעים כבר בקיץ? לא יאה לוותר על האיכות הסובייקטיבית שלהם רק בגלל התזמון, בטח אם מדובר בתגליות כמו הקטע הזה, חלק מאי.פי הבכורה של Aaricia הקנדית. אם מוזיקה היתה צבעים, "Losing You" היה בורדו, ואם היתה מאכל, הוא היה ערמונים מהאש.

"Bibi Bourelly - "Perfect, Ft. Earl St. Clair

ביבי בורלי היא אחת המוזיקאיות הכי לא מוערכות דיו כרגע. האמנית שכתבה לריאנה את "Bitch Better Have My Money" והוציאה מאז כמה קטעי סולו מעולים, ראויה כבר מזמן להיות מפורסמת לפחות כמו ראש הממשלה הנושא אותו שם פרטי.

חיזוק נוסף לכך מגיע עם התכשיט הזה, שככל הנראה יתגלה בסופו של דבר כשיר האהבה הכי יפה של השנה. בכל פעם שהוא מתנגן, מלאך מקבל כנפיים. מושלמת.

"NoName - "Diddy Bop

והנה מוזיקאית לא מוערכת דיה עוד יותר, באופן כמעט נפשע, אם כי במקרה זה היא יכולה להאשים רק את עצמה. Noname Gypsy הכריזה על יצירת הביכורים שלה כבר ב-2012, ורק עכשיו היא יוצאת סוף כל סוף במלואה, אחרי שזכינו במשך השנים להבלחות מופלאות פרי עטה, למשל
"Open Apology", המנון אורבני קאנוני.

בינתיים, השם של האמנית משיקגו התקצר בחמש אותיות ל-Noname, אבל דבר לא נגרע מן האיכות של היוצרת.
ב"Telefone" הכה מצופה שלה אנו זוכים לרצף של שירים נהדרים, מבחינה ווקאלית, מוזיקלית וטקסטואלית. התכנים של "Diddy Bop", למשל, מספיק עמוסים ומורכבים כדי לנתחם בשיעורי ספרות אנגלית.

"Phlake - "Breakup Business

כמו שוודאי שמתם לב, זוהי עונת הפרידות. אנשים סיימו עם המבחנים, והתפנו להתיר סופית את הקשרים המתפוררים שלהם, ולהציף את שוק הסבלטים ודירות היחיד. זה עצוב, כמובן, אבל מה לעשות - זה חלק מן המחזוריות הקבועה.

גם פרידות הן תעשייה, כפי שיודע ההרכב הדני Phalke. הקולות של החברים בו מתוקים מספיק כדי ללכת לצליליהם לחופה, רק שאת השירה זה כמובן אף אחד לא ינגן בחתונה.

כל השירים שהוזכרו במדור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully