וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גארי מרשל, במאי "אישה יפה", הלך לעולמו בגיל 81

20.7.2016 / 7:30

האיש שעמד מאחורי כמה מסדרות הטלוויזיה האיקוניות ביותר בטלוויזיה האמריקאית - "ימים מאושרים", "מורק ומינדי" ו"לוורן ושירלי" - וביים קומדיות רומנטיות מצליחות, הלך לעולמו בבית חולים בלוס אנג'לס כתוצאה מסיבוכים של דלקת ריאות

גארי מרשל. GettyImages
האיש שייצר קלאסיקות בשרשרת. גארי מרשל/GettyImages

הבמאי והתסריטאי גארי מרשל, שהיה חתום על כמה מסדרות הטלוויזיה האהובות של שנות ה-70 וה-80 ועל שורה של סרטים מצליחים, הלך לעולמו אמש (שלישי) בבית חולים בברבנק, לוס אנג'לס. מרשל הגיע לבית החולים לאחר שעבר התקף לב קשה. הוא מת כתוצאה מסיבוכים של דלקת ריאות שתקפה אותו לאחר מכן.

היצירה הגדולה הראשונה של מרשל היתה הקומדיה "הזוג המוזר" מ-1970, שעובדה ממחזה מאת ניל סימון עבור רשת ABC. הסדרה שודרה במשך חמש עונות וזכתה במספר מועמדויות לאמי עבור צמד כוכביה, ג'ק קלוגמן וטוני רנדל. שנה בלבד לאחר מכן יצר מרשל את מה שתהפוך להיות הסדרה המזוהה ביותר עמו ואחת הקלאסיקות הגדולות של הטלוויזיה האמריקאית. "ימים מאושרים" (ששודרה אף היא ברשת ABC) עלתה לשידור ב-1974 על רקע גל הנוסטלגיה ששטף את ארה"ב בעקבות הצלחתו הגדולה של הסרט "אמריקן גרפיטי". הסדרה תיארה את קורותיה של משפחה אמריקאית בשנות ה-50, שודרה במשך 11 עונות והפכה את הנרי ווינקלר (שגילם את ארתור "פונזי" פונזרלי, חברו הפרוע של בן המשפחה) לכוכב אהוב, והובילה אותו לזכייה כפולה בגלובוס הזהב.

ההצלחה של "ימים מאושרים" הולידה שורה של סדרות סיטקום מצליחות קלאסיות נוספות. ביניהן: "לוורן ושירלי", שגוללה את קורותיהן של שתי צעירות רווקות בשנות ה-50 וה-60; "מורק ומינדי", שהכירה לראשונה לקהל הרחב את כישרונו הגדול של רובין וויליאמס, כחייזר פרוע שמגיע לכדור הארץ כדי ללמוד את דרכי בני האדם. ווינקלר עצמו חזר לגלם את פונזי בסדרות הספין אוף "פונזי וחבורת הימים המאושרים" ו"השעה של מורק ומינדי, לוורן ושירלי ופונזי".

ב-1990 ביים מרשל את סרט הקולנוע הגדול הראשון שלו, "אישה יפה" בכיכובם של ג'וליה רוברטס וריצ'רד גיר. הסרט הפך במהרה להצלחה מסחררת ואייקון של קומדיות רומנטיות וגרף 463 מיליון דולר ברחבי העולם. רוברטס זכתה במועמדות לאוסקר ולגלובוס הזהב על תפקידה בסרט, ומרשל קיבל מועמדות נדירה לפרס הבימוי בטקס הסזאר הצרפתי (המקביל לאוסקר במדינה) עבור סרט זר. סרטים בולטים נוספים שביים מרשל היו "תפוס את הכלה" ב-1999, שגרף 309 מיליון דולר ברחבי העולם ו"יומני הנסיכה", שהוביל לפריצתה של אן הת'אוויי ולסרט המשך מוצלח לא פחות. שניים מסרטיו האחרונים בהחלט היו "יום האהבה" ו"סילבסטר בניו יורק", קומדיות רומנטיות שיצאו בשני התאריכים הפופולריים והפכו להצלחות קופתיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

מרשל הותיר אחריו את אשתו, ברברה, לה היא נשוי משנת 1963, בנו סקוט (במאי קולנוע), בנותיו לורי (שחקנית) וקייטלין (שחקנית), אחיותיו פני (שחקנית) ורוני (מפיקה) ומספר נכדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully