וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי המנשה: כך תשרדו את חודש אוגוסט

29.7.2016 / 0:00

הגענו למחציתו של קיץ 2016, בערך. כעת השאלה הגדולה היא כיצד אפשר לשרוד את החודש הבא מבלי לאבד את השפיות. ובדיוק בשביל זה אנחנו כאן. אתם יודעים, כדי לספק שלל המלצות תרבותיות

יח"צ - חד פעמי

(בסרטון: הטריילר של "יחידת המתאבדים")

המלצות תרבות אוגוסט. יח"צ, בן קלמר, עיבוד תמונה
יהיה חם/עיבוד תמונה, יח"צ, בן קלמר

טלוויזיה

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

תכף אצלנו

The Get Down

אחרי "ויניל" של סקורסזה ל-HBO ו"רואדיז" של קמרון קרואו לשואוטיים מגיעה דרמה מוזיקלית נוספת מבמאי קולנוע גדול, הפעם באז לרמן לנטפליקס. בדומה ל"ויניל" (אם כי יש לקוות שטוב ממנה) מתארת הסדרה בת ששת הפרקים את הסצנה המוזיקלית בניו יורק במהלך שנות השבעים של המאה הקודמת, ובפרט את עליית ההיפ-הופ, הפּאנק והדיסקו, כפי שהם נראים מבעד לעיני חבורת צעירים בדרום ברונקס. הקאסט מונה בין היתר את ג'ימי סמיטס ("ילדי האנרכיה"), ג'יאנקרלו אספוזיטו ("שובר שורות") וג'יידן סמית'. נטפליקס תולה בה תקוות רבות, מאחר שהפכה להיות הסדרה היקרה ביותר שלה אי פעם - מעריכים שהפקתה עלתה 120 מיליון דולר.

הרודן

טכנית, העונה השלישית של "הרודן" עלתה לשידור כבר החודש בארה"ב אבל תגיע ל-yes רק בחודש אוגוסט.

בסיום העונה הקודמת, בסאם נקרא להחליף את ג'מאל, שפשעיו נחשפו. אך כשג'מאל סירב לפנות את מקומו, נוסיראת אשת בנו, ירתה בו וגורלו נותר לא ידוע. כעת על בסאם להחליט האם יקדם דמוקרטיה בארצו, כפי שעמו חפץ או ישמור בכוח על מורשת משפחתו ועל שלטונה רב השנים.

כשחייו של ג'מאל בסכנה, ואבודין על סף מהומות, בסאם מתמנה לנשיא זמני ומכין את הבמה לבחירות דמוקרטיות. לדליה יש תפקיד מרכזי בהנהגת עמה, דבר שמקרב אותה אל בסאם גם מבחינה אישית. מנהיגי הצבא נסחפים בגלי הנקמה וחורגים מתפקידם לשמור על השקט וגנרל אמריקאי שיש לו עבר משותף עם לילה (כריס נות', "האישה הטובה"), מגיע לאבודין.

האח הגדול (ארה"ב)

הגרסה האמריקאית של תוכנית הריאליטי הפופולרית לא דומה במאום לגרסה הישראלית שכן בגרסה האמריקאית, שם דוהרת העונה ה-18 של התוכנית, המתמודדים מדיחים אחד את השני ולא הקהל. הדבר כמובן פותח פתח לאסטרטגיות, לבריתות ובעיקר לכמות לא קטנה של דרמות.

העונה ה-18 החלה לפני כמה שבועות אבל אין כמו צפייה מרתונית ב"האח הגדול ארה"ב" כדי להעביר את הזמן. אתם תתמכרו לפורמט הזה, אנחנו מבטיחים.

כבר ב-VOD

Stranger Things

סדרת האימה הנהדרת של נטפליקס היא הכיף הנוסטלגי המפתיע של הקיץ. למעשה מדובר בהומאז' מלא אהבה לכמה מהסרטים הגדולים של שנות השמונים (ביניהם: "אני והחבר'ה", "מגרש השדים", "הגוניס" ו"אי.טי"), עם אינספור רפרנסים לתרבות הפופ ולאופנה של אותם זמנים.

העלילה מגוללת את סיפורו של ילד שנעלם באורך פתאומי בעיירה קטנה בלואיזיאנה, שלושת חבריו הטובים, אמו, השריף המקומי ונערה מסתורית עם כוחות על טבעיים, יוצאים כדי לאתר אותו ומוצאים את עצמם מול תופעות מעולם אחר.

שמונת הפרקים של "Stranger Things" כל כך ממכרים ומלהיבים, שלא תצליחו לעצור את עצמכם מלצפות בהם בבת אחת. וכשברקע פסקול אייטיזי נוסטלגי נפלא ומזגן ברקע, מה כבר אפשר עוד לבקש מטלוויזיה קייצית?

O.J.: Made In America

חמישה חודשים לפני סיומה כבר ניתן להכריז ש-2016 היתה השנה של או.ג'יי סימפסון בטלוויזיה. במלאות 20 שנה למשפט הרצח והאירוע התקשורתי שהדביק את ארה"ב למסכים, יצאו השנה שתי סדרות נפלאות שחוזרות לגיבורי המשפט ולמאורעות שסבבו אותו.

אם טרם צפיתם ב"אמריקה נגד או.ג'יי סימפסון" הנהדרת של רשת FX, מהרו להשלים פערים. אלא שהסדרה שמעניקה למשפט ולהשפעה שלו על ארה"ב את הכבוד האמיתי, היא היצירה המופתית של רשת ESPN.

היוצרים של "30 על 30" מפרטים ב-8 שעות טלוויזיה, המפוזרות על פני 5 פרקים, את עלייתו של סימפסון כגיבור השחור הראשון במיינסטרים האמריקאי, את המתח הגזעי שסבב אותו כל חייו, את החברים שנטש, את התנהלותו לפני ואחרי המשפט ומפרקת את אופיו של האיש שהיה לו הכל ולא ידע שובע.

רואדיז

מבקרי הטלוויזיה וחלק לא מבוטל ממעריציו של קמרון קרואו, קיבלו את הסדרה החדשה שלו ברגשות מעורבים. הבמאי של "כמעט מפורסמים" חזר לאזור הנוחות שלו עם סדרה שמתמקדת באנשים שמאחורי הקלעים של להקת רוק מצליחה, במהלך מסע הופעות שבו כל מה שיכול להשתבש אכן משתבש.

יש הרבה מאוד נאיביות ולא מעט קיטש ב"רואדיז", אבל היד הבוטחת של קרואו הופכת את המרכיבים האלה למוצר מתוק וקסום. לוק ווילסון וקרלה גוג'ינו נפלאים בתפקידים הראשיים, האורחים המוזיקליים והפסקול הנהדר מפתיעים לטובה בכל פרק מחדש, והאידיאליזם שאופף את הכל אולי לא תמיד אמין, אבל כל כך מדבק.

קולנוע

תכף אצלנו

יחידת המתאבדים

"שומרי הגלקסיה" הוכיח לנו לפני שנתיים כי בימינו, בניגוד מוחלט לעבר, סרטי גיבורי-העל הכי טובים מגיעים לפעמים רק באוגוסט. "יחידת המתאבדים", המבוסס על החוברות הפולחניות של DC קומיקס, ינסה להמשיך את המסורת הזו, ולפי כל הסימנים המקדימים, יתגלה כפאנקיסטי ומגניב באותה מידה ש"באטמן נגד סופרמן" היה משמים ומאכזב. בלי גל גדות, אבל עם וויל סמית, מרגו רובי, ג'ארד לטו, קארה דלווין ועוד שלל שחקנים עתירי הירואין שיק.

תאריך עלייה: 4 באוגוסט.

איילים

אם אתם מתים מחום וגם המזגן באולם לא מקרר אתכם, המזור היחיד הוא סרט איסלנדי, המתרחש באזור כפרי וקפוא כמו ארטיק שנשכח בפריזר. קוראים לו "איילים", עלילתו עוסקת בשני אחים אקסצנטרים ומנוכרים הנאלצים להתאחד לאחר עשרות שנים כדי להציל את העדר המשפחתי, ונוסף לאיכויות המטאורולוגיות, הוא ניחן גם בדרמה ורגש. אז נכון שבקיץ לבו של הקהל נוטה לעבר סרטי פופקורן אמריקאים ולא לכיוון יצירות דוברות איסלנדיות, אבל הטילון הזה שווה את המאמץ.

תאריך עלייה: 4 באוגוסט.

מסיבת נקניקיות

קצת פחות מחצי שנה לאחר שטיגנה מצחוק את הקהל בפסטיבל SXSW בטקסס, תגיע קומדיית האנימציה של סת רוגן לשעשע גם את הקהל הישראלי. בתפריט: שלל בדיחות פרועות וחסרות תקינות פוליטית בכיכובן של נקניקיות מדברות. צל"ש מיוחד למפיצים על כך שהתאפקו מלקרוא לסרט בעברית "נקניקיות או לא להיות", אבל ודאי יהיו כמה וכמה עורכים בכלי התקשורת שירימו את כפפת המטבח במקומם.

תאריך עלייה: 11 באוגוסט.

כבר ב-VOD

אבוללה

אם גם אתם דילגתם על סרט הילדים הזה כשהיה באולמות פשוט כי חששתם להתגלות כמבוגרים היחידים בסביבה ולהיחשד בפדופיליה, הנה ההזדמנות להשלים פערים ולצפות מביתכם בלהיט הישראלי הגדול והמפתיע של השנה החולפת, ואחת היצירות הקולנועיות המקומיות היפות והמרגשות שנראו כאן לאחרונה: יוני גבע, בעבודתיו ביכוריו, מגיש פה תשובה ירושלמית מקסימה ומשכנעת לקלאסיקות של סטיבן שפילברג, ולא פלא שהוליווד כבר רכשה את הזכויות לעיבוד מחודש.

הגברת שגרה במכונית

למגי סמית' יש מעריצים רבים ואדוקים בארץ, אבל משום מה הם לא הסתערו בקלשונים על בתי הקולנוע כשאלה לא הפיצו את הדרמה הטרייה הזו בכיכובה, למרות הביקורות המעולות שקיבלה באמריקה ובאי הבריטי. באמצע אוגוסט הקרוב, אם לא נסעתם לראות הצגות בלונדון, תוכלו לתקן את העוול ולהתענג על הליידי בתפקידה כאשה שכמשתמע משם הסרט, חיקתה את מוישה אופניק במשך כעשור וחצי.

זוטרופוליס

אם "החיים הסודיים של חיות המחמד" הטרי יצר אצלכם עכשיו חשק לעוד סרטי אנימציה בסגנון, אבל הפעם גם עם חיות פרא, "זוטרופוליס" יעשה בשבילכם את העבודה, עם סיפור אלגורי על חברות בין שועל וארנבת. בימינו הכל נשכח במהרה, כך שהלהיט האביבי הזה כבר הספיק להידחק מהזיכרון לטובת שובר הקופות הקיצי, אבל האמת שהוא לא פחות טוב ממנו.

מוזיקה

תכף אצלנו

סיה

הזמרת האוסטרלית הסופר-רותחת תופיע ב-11 באוגוסט בפארק הירקון. רבים משיריה של סיה זכו לאהבת הקהל עוד לפני פריצתה הגדולה למיינסטרים בשנת 2014. כך למשל "Breathe Me" הופיע בדקות הסיום המרגשות של הסדרה "עמוק באדמה" בשנת 2005. בשנת 2014, כאמור, הפכה סיה לשם מוכר בכל בית, עת יצא השיר "Chandelier". בקליפ -ל"Chandelier" כיכבה הרקדנית הצעירה, מאדי זיגלר. זיגלר השתתפה בהמשך גם בקליפים לשירים "Elastic Heart"ו-"Big Girls Cry".

עוד לא קניתם כרטיס? הקליקו כאן כדי להבטיח את מקומכם באחת ההופעות הגדולות של הקיץ.

גארבג'

להקת הרוק הפופולרית מהניינטיז תופיע פעמיים בישראל (16-17 באוגוסט באמפי שוני) ואנחנו מעט מתרגשים, חייבים להודות. גארבג', שהוקמה ב-1993, חתומה על שורה של להיטים שחרכו את תחנות הרדיו בעולם כמו : "I'm Only Happy When It Rains", "Queer", "Stupid Girl" "Milk" ו-"The World Is Not Enough". בשנת 2005 החליטו חברי הלהקה לקחת הפסקה מענייניה. כעבור חמש שנים הם חזרו לאולפן ההקלטות. כעת נמצאים חבריה בסיבוב הופעות עולמי במסגרת קידום האלבום החדש "Strange Little Birds".

מוריסי

סולן הסמית'ס שכבר הופיע כאן פעמיים בשמונה השנים האחרונות מגיע לשתי הופעות נוספות (תל אביב וקיסריה, 23-24 באוגוסט) וגן העדן יודע שאנחנו לא אומללים עכשיו. האנגלי בעל הדם האירי נבחר במקום השני במשאל ענק של ה-BBC לבחירת "האייקון הבריטי החי הגדול ביותר" (פול מקרטני הגיע למקום השלישי), והוא מעולם לא חסך הזדמנות לעורר סערות בהופעות שלו – אם זה באמירות פרובוקטיביות כנגד סלבס, איחולי מוות לפוליטיקאים או סתם אוכלי בשר. אה, כן, אל תצפו לדוכני נקניקיות והמבורגרים – האיש שהמציא את הסלוגן "בשר זה רצח" אוסר על מכירת פגרים בהופעות שלו. לפני שנתיים חשף מוריסי כי התגלו לו תאים סרטניים בוושט – אך הדבר לא ניכר בהופעות שלו, הכריזמה שלו בשיאה והקול שלו נשמע טוב מתמיד.

משהו לשמוע באוטו. יש לכם אוטו, כן?

The Avalanches - Wildflower

16 שנים תמימות אחרי אלבום הבכורה עטור השבחים והפרסים, "Since I Left You", חוזר ההרכב האלקטרוני האוסטרלי עמוס הסימפולים האבלנשז עם אלבום שני. סביר להניח שאת הסינגל הראשון מתוכו, "Frankie Sinatra", כבר שמעתם והתקשיתם להישאר אליו אדישים, לטוב או לרע. כושר ההמצאה המובחן הזה מאפיין את האלבום כולו.

Car Seat Headrest - Teens of Denial

אלבומו החדש של וויל טולדו, אמן אינדי רוק שקורא לעצמו Car Seat Headrest, יצא בתחילת יולי ומסומן כבר עכשיו כאחד מאלבומי 2016. הבחור רק בן 24 וזהו אלבומו ה-13 (!), הראשון שלו בלייבל רציני ("מטאדור"), ובהתאם מופק טוב יותר ומשוכלל ביחס לקודמיו. למקרה שאתם רוצים להבין על מה המהומה, כדאי מאוד לבדוק אותו.

De La Soul - And The Anonymous Nobody (החל מ-26 באוגוסט)

בתחילת 2015 הכריז הרכב ההיפ הופ האגדי על קמפיין קיקסטארטר על מנת לממן את עלויות הפקת אלבומם התשיעי, הראשון מאז 2004. הקמפיין זכה להצלחה עצומה והפך לקמפיין המוזיקלי השני המצליח ביותר בתולדות קיקסטארטר. באלבום יתארחו בין היתר סנופ דוג, דיוויד ביירן, דיימון אלברן, אשר, ג'יל סקוט, אסטל, ליטל דרגון ועוד ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully