וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באה מכאב ואהבה: שלוש רוקריות ישראליות על ההשפעה של גארבג'

30.7.2016 / 1:00

"קלאסיקה שלא מתיישנת", "נשיות בולטת", "באה בהתרסה" - אלונה דניאל, דנה ברגר וטל פוגל כותבות לוואלה! תרבות על האופן שבו השפיעה עליהן להקת גארבג', ובפרט הסולנית שירלי מנסון, לקראת הופעתה בישראל

אימג'בנק GettyImages

(בסרטון: שירלי מנסון מספרת על תקיפה מינית שעברה בצעירותה)

seperator

אלונה דניאל: הקראש הגדול שלי על גארבג'

הרגע הכי חזק שחוויתי עם גארבג' היה במהלך הסרט "רומיאו ויוליה" עם השיר "#1 Crush". היתה בו איזושהי טוטאליות שהציפה אותי כבר מתחילת הסרט והתחברתי אליו באופן מיידי. סיום הסרט ברור מהמילים של השיר - "I'll Die For You". מעבר למילים על אהבה אובססיבית והבסים המרעידים בשיר, התחברתי מאוד לשירה הנשית של שירלי מנסון, שנשמעת לי תמיד אמינה, שבאה ממקום אמיתי של כאב ואהבה.

השיר, שהופיע בפסקול הסרט כבר ב-1996, המשיך ללוות אותי עוד המון שנים לאחר מכן, ובתקופה שתקלטתי בין 2008-2010 הוא היה אורח קבוע בתקלוטים שלי.

גארבג' היא בעיניי קלאסיקה שלא מתיישנת. מנסון היא פרפורמרית מוחצנת ומרתקת, ואותי מעניין במיוחד לראות לאן התפתחה ואיך גדלה אותה פרפורמרית לאחר 20 שנה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טל פוגל: גארבאג' מנגנים בחדר של אחותי

נולדתי אל תוך הניינטיז, והמוזיקה ששמעתי בילדותי היתה בעיקר זו שבקעה מהחדר של אחותי, שהקשיבה לכל להקות הרוק העכשוויות. ביסודי לא היו בקרבתי ילדים עם טעם מוזיקלי דומה, לכן את כל מה שיכולתי לקחת מאחותי באותה התקופה, לקחתי.

הפוסטר שהיה מרוח על הקיר בחדרה היה של עטיפת האלבום "Beautiful Garbage". השלב הבא היה לנכס את הדיסקים של גארבג' אל האוסף הפרטי שלי. הרגשתי חוקרת בין ערימת השירים, שלא הבנתי חצי מהמילים שלהם כי הקשבתי בעיקר לרוק בעברית באותם ימים, אבל נהניתי מאד להקשיב לתפקידי הגיטרות הקריספיות שמאד מאפיין את הלהקה.

אהבתי לשמוע חזק באוזניות את "Only Happy When It Rains", הרגשתי שאני והתחושות שלי לא לבד בעולם, ושיש לי המנון גיטרות חדש להתהלך איתו. יותר מזה, באותם ימים לא היו לי מעיינות מוזיקה עצומים לשייט בהם, כך שמבחינתי אושיות הרוק שהיוו בשבילי פרסונות שמביאות את הנשיות באופן בולט ומעורר השראה לתוך המוזיקה, היו שירלי מנסון ואיגי וקסמן, משלנו.

לזכר הימים אני ואחותי מתכננות להגיע להופעה ולקפוץ בקהל כאילו היא בת 16 ואני בת 10. שמחה מאד על ההזדמנות הזו.

דנה ברגר: שירלי מנסון כמעוררת השראה

בכל פעם כשאני מקשיבה לשירלי מנסון או צופה בקליפ שלה, אני נזכרת מחדש למה תמיד הכי אהבתי ועד היום אני הכי אוהבת נשים רוקיסטיות, חזקות, עם ביצים, שבאות בהתרסה ולא מספקות את החומרים הנדושים שמצופה מהן לספק כנשים (רוך, מתיקות, כניעות וכד'), כפי שזה בא לידי ביטוי בשירים האהובים עליי: "I Think I'm Paranoid", "Milk", "Stupid Girl".

המוזיקה של גארבג' השפיעה עלי גם כיוצרת וגם כזמרת - ההפקות המוזיקליות הנהדרות, האטיטיוד, השירים עצמם, ושירלי ההורסת מעוררת השראה, מזכירה לי מה עושה לי את זה.

גארבג' תופיע באמפי שוני ב-16 וב-17 באוגוסט. כרטיסים ניתן לרכוש כאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully