וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיראטים וקרחונים באמצע הקיץ: המלצות שוות לפסטיבל בת ים

1.8.2016 / 10:10

כדי שלא תצטרכו להתאמץ: וואלה! תרבות ליקטה את האירועים והפרויקטים המסקרנים המתקיימים במהלך פסטיבל בת ים בסוף החודש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך המופע Criaturas callejeras של להקת אלומיניום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסוף החודש יתקיים פסטיבל בת-ים הבינלאומי לתיאטרון ואמנות רחוב. הפסטיבל, הנערך זו הפעם ה-19, יכלול עשרות מופעים שיתקיימו לאורך שלושה ימים לצד חגיגות 90 שנים לעיר בת-ים.

הפסטיבל הבינלאומי בניהולו האמנותי של אמיתי יעיש בן אוזיליו, מושך אליו מדי שנה קהל רב של מבקרים בכל הגילאים מרחבי הארץ, למעלה מ-60,000 מבקרים פקדו אותו בשנה שעברה והוא זוכה לתהודה בינלאומית. וואלה! תרבות ליקטה מספר המלצות מתוך שפע המופעים המוצעים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפסל החי של "הילד המשתין" שיציגו חברי Campiquipugui Produccions/מערכת וואלה!, צילום מסך

כדי לצנן את המשתתפים יוקם באמצע הקיץ הלוהט ובאמצע העיר בת ים קרחון ענק על ידי הליצן הבינלאומי ליאנדרה ריברה (Leandre Ribera).

חברי תיאטרון הרחוב הספרדי Campiquipugui Produccions ישחזרו ברחובות העיר את פסל ה"ילד המשתין" המפורסם מבריסל. המופע משלב את טכניקת הפסל החי עם תיאטרון בצורה משעשעת שמעלה בהומור את הבחירה של החברה להפוך את הילד המשתין לסמל אוניברסלי.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך פרוייקט "בת-ים: עיר-ארכיון" של האמנית ליאוני שיין/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפסטיבל מציע גם פרוייקטים שצמחו מתוך דיאלוג עם העיר והמקום ופותחו במסגרת שהות ב"פסט'פקטורי", מתחם האמנים של הפסטיבל בשכונת ניצנה בבת-ים. האמנית ליאוני שיין יצרה מיצב ארכיוני לאורך שהותה בשנה האחרונה בעיר, הכולל אוספים מגוונים ובהם פריטים שנוצרו, נאספו וקוטלגו בתוך מבנה עצמאי שנבנה כדי לשמש 'בית אוספים' וגוף ארכיוני עירוני מצטבר.

אמן הפרפורמנס מוטי ברכר יצר מופע יחיד בשם "סירנה צוענית", המתאר מפגש בין איש בודד ובובה של צוענייה המוטלת על ספסל בעיר. בין השניים מתפתחת מערכת יחסים במהלכה הוא שוקע להוויה צוענית סוערת, רוויית תשוקה ומסוכנת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ספינת ה"גמל המעופף"/מערכת וואלה!, צילום מסך

עידן שליט יציג את פרויקט "הגמל המעופף", ספינה טרופה שנסחפה אל חופה של בת-ים ונוצרה במיוחד עבור המידברן. האגדה מספרת על רוחות רפאים של פיראטים אבודים שעדיין מחפשים את רב החובל שיקים לתחייה את הספינה האגדית. האמיצים שיתקרבו יוכלו לשמוע את קריאותיהם. גובהה של הספינה 10 מטרים, אורכה כ 12 מטרים, רוחבה 3 מטרים והיא שוקלת כ-10 טון (!) כיוון שכיום ספינות מעץ בעבודת יד אינן יכולות להפליג ללב ים, החליט היוצר להקים את הספינה על גבי משאית כדי לאפשר לה לנוע ברחבי הארץ, ולאפשר לכל תושבי הארץ ליהנות ממנה.

מי שהאירוע לא לרוחו יוכל להתלונן בפני אמן הפרפורמנס והשחקן אהוד ורדי, שישמש כנציב תלונות הציבור במשך ימי הפסטיבל וקבע את מקומו בטיילת בת-ים. מבקרים שיחפשו ניתוק יוכלו להשתתף באירוע "הורה דממה", ריקודי עם באוזניות: מעגלים, זוגות, מתחילים ומתקדמים עם מרקיד מקצועי בשטח הפסטיבל, כשהפעם המוסיקה תנוגן לאוזניהם של הרוקדים בלבד.

לצד אלו יעלו בכורות ישראליות רבות ביניהן: "זוג" מופע אקרובטיקה של מערכת יחסים, "ג'ונגל אורבני" מחול עם תלבושות מרהיבות של עדר חיות, קבוצת סטנגה מעלה את "גמר גביע" ומחזירה את משחק הסטנגה השכונתי לשכונה! קבוצת אלומיניום עטורת הפרסים לראשונה במופע רחוב, בת-ים ארכיון - מיצב ארכיוני המציג אוספים ייחודיים ומקומיים מהעיר במסגרת חגיגות ה 90 ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully