וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לפסלון: האם היטלר יחזור לאוסקר?

3.8.2016 / 16:47

רשימת שמונת הסרטים שיתמודדו על הזכות לייצג את גרמניה באוסקר כוללת עיבוד טרי ליומנה של אנה פרנק, את הלהיט "טוני ארדמן" וגם את הסרט השערורייתי "הוא חזר", המתאר מה קורה כשהיטלר שב לגרמניה של ימינו

יח"צ - חד פעמי

בכל מדינה מתוקנת, חוץ מישראל, הנציג לאוסקר בקטגוריית הסרט בשפה זרה, נקבע בידי ועדה מקצועית. כך, כמובן, גם בגרמניה, והיום (רביעי) נודע מי הם שמונת הסרטים שהוגשו לאותה מועצה מיוחדת.

בין אלה, אפשר גם למצוא את אחד הסרטים הגרמניים החריפים והפרובוקטיביים של השנים האחרונות: "הוא חזר", המתאר מציאות בדיונית בה היטלר שב לגרמניה של ימינו. הסאטירה הזו, המבוססת על ספרו של טימור ורמש, נגנזה בישראל, אך תהיה הזדמנות ראשונה וחד פעמית לראותה בסוף החודש, בזכות הקרנתה בסינמטק תל אביב, בשבת 20 באוגוסט ב-13:30.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יתחרה בישראל על זהב? מתוך "הוא חזר"/מערכת וואלה!, צילום מסך

השואה נוכחת גם בסרט אחר ברשימה, עיבוד טרי ליומנה של אנה פרנק, אך למרות ההצלחה המסורתית שיש לדרמות על מלחמת העולם השנייה בתחרויות שכאלה, הפייבוריטים כרגע מסתמנים כצמד סרטים אחרים: "טוני ארדמן", דרמה קומית על הקשר בין אב אקסצנטרי לבתו שהיתה הלהיט של פסטיבל קאן האחרון; וכן "Stefan Zweig: Farewell to Europe" על פי קורותיו של הסופר המהולל, שביימה מריה שרדר, מי שהביאה בעבר אל הבד את "חיי אהבה" של צרויה שלו.

כעת תתכנס הוועדה במינכן בשלישי 23 באוגוסט, ותודיע על החלטתה יומיים לאחר מכן. ובאשר לישראל: טקס פרסי האופיר יתקיים ב-22 בספטמבר, והזוכה בפרס הסרט הטוב ביותר יהיה אוטומטית הנציג שלנו לתחרות על האוסקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully