וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להקת הסטרנגלרז תופיע בנובמבר בהיכל התרבות ת"א

5.8.2016 / 21:50

The Stranglers תגיע בפעם השלישית לישראל, כך נודע לוואלה! תרבות. הלהקה הבריטית הוותיקה נודעה בלהיטיה "Always the Sun", "גולדן בראון" ו-"No More Heroes"

להקת החונקים. Creative Commons
הסטרנגלרז בהופעה בשיקגו בשנת 2013/Creative Commons

הלהקה הבריטית הסטרנגלרז (The Stranglers) תשוב לישראל, ותופיע בנובמבר בהיכל התרבות בתל אביב, כך נודע לוואלה! תרבות. זוהי בשורה משמחת לאחר האטה מסויימת במבול ההופעות הבינלאומיות השנה, עם ביטול הופעותיהם של פארל וויליאמס ושל נטלי אימברוליה והעברת הופעות למתחמים קטנים יותר כמו זאת של אליס קופר.

הסטרנגלרז, שהחלה את דרכה כלהקת פאנק והפכה בהמשך ללהקת רוק אלטרנטיבי, הוקמה בשנת 1974 וסולנה היה יו קורנוול, מורה לביוכימיה מבריסטול, אנגליה, שפרש מהאקדמיה. לצדו היו בלהקה המתופף ג'ט בלאק, שהיה בעל אוטו גלידה וחנות משקאות, הבסיסט ז'אן ז'אק בורנל, בריטי ממוצא צרפתי, המלחין והמעבד העיקרי של הלהקה והגיטריסט והקלידן הנס וורמלינג. הם אימצו את השם "החונקים" בעקבות פרשת "החונק מבוסטון".

להקת החונקים. GettyImages
יהיה לנו חורף חום-זהוב. הסטרנגלרז/GettyImages

שנה לאחר מכן, עזב וורמלינג והצטרף ללהקה דייב גרינפילד כקלידן, והלהקה הוחתמה בחברות תקליטים גדולות. על רקע פריצת הפאנק לתודעה באותה תקופה, הסטרנגלרז היו להקת הפאנק הראשונה שבראשיתה חבריה היו מעל גיל 30. הם בלטו גם בסגנון לבוש שונה מלהקות פאנק אחרות, כשעלו לבמה עם בגדים, נעליים וכובעים שחורים, וקשה היה להתעלם גם מנשים עירומות שהעלו לבמה ותוך כדי המופע הצליפו בהן. הלהקה הואשמה בעבר בשוביניזם ובסקסיזם, ובצדק.

אלבומה הראשון של הלהקה יצא בשנת 1977, "Rattus Norvegicus" שמו, שאמנם לא הצליח במיוחד אבל סימן את סגנון הפאנק יוצא הדופן שלהם. באותה שנה יצא גם אלבומה השני של הלהקה, "No More Heroes", ובנוסף לשיר הנושא הוא כלל את השיר "Peaches". בשנות ה-80 הלהקה עברה מפאנק לסגנון המשלב גם רוק מתקדם וגל חדש. היא הוציאה מספר אלבומים וזכתה להצלחה גדולה. בין להיטיה הגדולים: "Golden Brown" ו- "Always the Sun" .

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

לאחר הוצאת האלבום "10" ב-1990, חוותה הלהקה משבר גדול כשקורנוול נטש אותה לאחר 16 שנה בה שימש כסולנה. הדבר פגע בהצלחתה באופו משמעותי. על אף שאמר לתקשורת כי בכוונתו להתנתק משירי הלהקה, המשיך קורנוול בהופעות הסולו שלו לשיר אותם. פול רוברטס החליף את כסולן, ג'ון אליס נוסף כגיטריסט, ולאחר מכן שניהם עזבו. בשנת 2000 הצטרף באז וורן כגיטריסט ולאחר מכן הפך גם לסולן.

מההרכב המקורי נותרו המתופף ג'ט בלאק, הבסיסט ז'אן ז'אק בורנל ודייב גרינפילד שהצטרף ללהקה כשנה לאחר היווסדה. ביקור הלהקה הוותיקה בנובמבר בהיכל התרבות תהיה הופעתה השלישית בישראל, לאחר שהופיעה אצלנו בפברואר 1987, ופעם נוספת ביולי 2008 כשפתחה את הופעת להקת בלונדי באמפי פארק רעננה. בין לבין, היתה אמורה להופיע באוגוסט 2001, כלהקת חימום בהופעה המתוכננת של הרד הוט צ'ילי פפרז בישראל, אך ההופעה בוטלה עם פרוץ האינתיפאדה השניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully