וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טהורה לעד" התקבל לפסטיבל טורונטו

9.8.2016 / 18:10

סרט התעודה על מחאת אוהדי בית"ר נגד שיתוף שחקנים מוסלמים בקבוצתם התקבל למסגרת התיעודית של פסטיבל טורונטו, מן החשובים בעולם

ברני ארדוב

פסטיבל טורונטו, אירוע הקולנוע החשוב בצפון-אמריקה ומן החשובים בעולם, ממשיך לטפטף את רשימת המשתתפים במהדורה הקרובה שלו, שתיפתח בשמונה בספטמבר. היום (שלישי) יצאה עוד נגלה של שמות, והפעם היה בתוכה גם שם ישראלי.

מדובר ב"טהורה לעד", מסמך הדוקו של מאיה זינשטיין, שהתלוותה לבית"ר ירושלים בעונת 2012/2013, בה הבעלים דאז ארקדי גאיידמק ניסה לשלב במדי הקבוצה שני שחקנים צ'צ'נים, וזאת על אף שמעולם לא שיחק בה מוסלמי. דבר זה, כזכור, עורר תגובות אלימות אצל פלגים קיצוניים בקהל, ובראשם ארגון האוהדים "לה פמיליה".

זינשטיין עקבה אחר השתלשלות העניינים המצערת הזו, בקרבה גדולה במשך זמן רב ובאופן שיש בו גם ערך עיתונאי וגם ערך קולנועי. כל אלה הקנו לה בפסטיבל ירושלים האחרון שלושה פרסים, בהם לבימוי ולעריכה, וכן ביקורות מעולות. כעת, סרטה גם יזכה לחשיפה בפלטפורמה היוקרתית, שנחשבת קרש קפיצה מצוין בשוק הקולנוע הבינלאומי.

רובי ריבלין. תומר אפלבאום,
נשיא המדינה רובי ריבלין עם במאית "טהורה לעד" מאיה זינשטיין בפסטיבל ירושלים האחרון/תומר אפלבאום

זינשטיין תמצא את עצמה בטורונטו בחברה טובה, שכן יחד עמה, התפרסם היום כי הקטגוריה התיעודית תכלול גם את סרטיהם החדשים של ורנר הרצוג, ארול מוריס, ג'ים ג'רמוש ושמות גדולים אחרים, וכן "The Turning Point" דוקו אקולוגי חדש ומדובר בו לאונרדו דה-קפריו מסתובב בעולם ומשוחח עם מנהיגיו, למשל ברק אובמה.

בימים הקרובים צפוי הפסטיבל להמשיך ולחשוף את מרכולתו, ולפי ההערכות יהיו בו עוד משתתפים ישראלים, והפעם מן הגזרה העלילתית.

"טהורה לעד" הופק בידי yes דוקו וישודר בו בהמשך השנה, אם כי עוד לא ברור מתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully