וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחתרת: סרט תעודה על אנה פרנק הוקרן בחשאי באיראן

18.8.2016 / 14:00

"אנה פרנק: אז ועכשיו", סרט תעודה שצולם בעזה ונערות פלסטינאיות ממחיזות בו את יומנה של הנערה היהודית, הוקרן באופן מחתרתי באיראן. "הקהל אמר לי שלא שמע דבר על השואה", אמר הבמאי

צילום מסך

הרשויות באיראן הכחישו את השואה לא פעם, לכן כמובן שלא מובן מאליו כי יוקרן בה סרט העוסק בנושא. אך לפי פרסומים בתקשורת האמריקאית והבריטית, זה מה שקרה בתחילת השבוע, עת "אנה פרנק: אז ועכשיו", יצירה דוקומנטרית של יעקב סלדר, הוצגה במדינה – באופן מחתרתי כמובן.

מה שהופך את המקרה למעניין עוד יותר הוא שסלדר צילם את הסרט בעזה, רמאללה ויפו, ומככבות בו שמונה נערות פלסטיניות שממחיזות קטעים מיומנה של אנה פרנק. חלק מן הצילומים התרחשו במהלך מבצע צוק איתן, כך שבאופן לא מתוכנן, המלחמה העכשווית נכנסה לתוך הסיפור על מלחמת העולם השנייה.

אנה פרנק – אז ועכשיו. יוטיוב, צילום מסך
"האיראנים הודו לי". מתוך "אנה פרנק: אז ועכשיו"/צילום מסך, יוטיוב

ההקרנה התקיימה בחשאי, בעיר ששמה לא פורסם ובנוכחות מרצים לקולנוע וסטודנטים שגם שמם לא נחשף, כדי לא לסכן אותם חלילה.

סלדר סיפר כי בתום ההקרנה החשאית ניהל שיחה ארוכה עם הקהל, והסטודנטים אמרו לי כי מעולם לא שמעו על אנה פרנק, ורק כי שניים מהם בכלל ידעו משהו על שואת העם היהודי. הוא המשיך ואמר כי אחד מהם הודה לו בסופו של דבר, על כך ש"לימד אותם משהו חדש", וכי הוא עצמו ביקש מן התלמידים לפני לכתם "לכו וספרו לחבריכם על אנה פרנק, ונסו לחקור עוד פרטים על חייה וללמוד עוד על השואה".

  • עוד באותו נושא:
  • אנה פרנק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully