וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באוויר, ביבשה ובים: 30 הסרטים שחייבים לראות בחורף 2016 - חלק א'

1.9.2016 / 17:00

אחרי קיץ קולנועי רע ומאכזב, נשואות העיניים אל עונת החורף שנחשבת איכותית הרבה יותר. בתפריט: אורחים מסתוריים מהחלל, שכנים עם סודות אפלים, יצורים חמודים עם חיבה לשירה וטראומות מלחמתיות. חלק ראשון בפרויקט

יח"צ - חד פעמי

בסרטון: הטריילר של "שבעת המופלאים"

seperator

סאלי: נס על ההדסון

מבוסס על ספרו האוטוביוגרפי של צ'לסי "סאלי" סאלנברגר, הטייס שהפך לגיבור לאומי לאחר שהנחית בשלום על נהר ההדסון בניו יורק מטוס שאחד ממנועיו כבה, כשעל סיפונו 155 נוסעים ואנשי צוות. הסרט מגולל את ההתרחשויות מאחורי הקלעים של סיפור הגבורה, כשהטייס עמד במוקד חקירה שאיימה להרוס את שמו הטוב ולחסל את הקריירה שלו.

סיבות להתרגש: קלינט איסטווד חוזר לכיסא הבמאי לראשונה אחרי "צלף אמריקאי" השנוי במחלוקת. על אף שמאז "מיליון דולר בייבי" לא הצליח לייצר הצלחות אמנותיות כבעבר, מדובר עדיין באחד הבמאים האהובים ביותר בהוליווד, והשילוב שלו עם סיפור אמיתי ומרגש ועם אהוב הקהל טום הנקס, נראה כמו הימור בטוח למדי. לורה ליני, אנה גאן ("שובר שורות") ואהרון אקהרט יככבו לצדו של הנקס.

מתי: 8 בספטמבר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

Blair Witch

אחרי שהוא מגלה וידאו שמציג את מי שנראית כמו אחותו כשהיא אחוזת דיבוק ביערות בלייר וויץ', מחליט ג'יימס לקבץ את חבריו ולצאת לחפש אחריה.

סיבות להתרגש: אם "פרויקט המכשפה מבלייר" היה אחד מהפייבוריטים שלכם בשלהי שנות ה-90, סרט ההמשך/ספין אוף/הקשר כלשהו שעדיין לא ברור שלו, בהחלט אמור להעלות את רף הציפיות. באופן טבעי לסרט אימה מסתורי, גם הפרטים שידועים עליו בשלב זה מאוד מצומצמים.

מתי: 16 בספטמבר בארה"ב (טרם נקבע תאריך הפצה בישראל).

המרגל: סנודן

סיפורו של עובד ה-CIA שחשף אלפי מסמכים מסווגים שפירטו את דרכי הפעולה המפוקפקים בהן פעל ארגון הביון החשאי, ובעקבות כך הפך למבוקש בארה"ב ונאלץ לבקש מקלט ברוסיה.

סיבות להתרגש: עם כל החששות מאוליבר סטון שהתרחק מאוד מימי הזוהר כבמאי, הסיפור של אדוארד סנודן לא מפסיק לעורר עניין בעולם. "האזרח מספר 4" הדוקומנטרי זכה בפרס האוסקר לפני שנתיים ופתח את התיאבון, וכשמוסיפים לכך את הטאץ' הדרמטי של סטון בהחלט ניתן לצפות למותחן דרמטי קצבי ומסעיר. ג'וזף גורדון לוויט ייכנס לנעליו של חושף השחיתויות, כשלצדו שיילין וודלי ("מפוצלים"), מליסה לאו, זאכרי קווינטו וניקולס קייג'. כן, תפקיד רציני של ניקולס קייג', תודו ששכחתם שזה אפשרי.

מתי: 15 בספטמבר.

אור בין האוקיינוסים

מבוסס על רומן מלחמתי בעל אותו שם מאת מ. ל. סטדמן, ובמרכזו חייל אוסטרלי שחוזר למולדתו לאחר שהשתתף בקרבות מלחמת העולם הראשונה. הוא ואשתו עוברים להתגורר בתוך מגדלור על שפת החוף המערבי. כשסירה טרופה ועליה תינוק נטוש נסחפת אל החוף, חייהם של השניים משתנים מהקצה אל הקצה.

סיבות להתרגש: דרק סיאנפרנס הוא במאי-תסריטאי נפלא, ובאמתחתו כבר נמצא "בלו ולנטיין" המופתי שעוסק ביחסים מורכבים בין בני זוג. הפעם הוא מקבל לידיו שניים מהכוכבים הגדולים בדור החדש של הוליווד: מייקל פסבנדר (עליו עוד נשמע בהמשך הכתבה) ואליסיה ויקנדר, שאף הפכו לזוג במהלך צילומי הסרט. גם אם תאריך ההפצה מעט מוקדם יחסית לקונטנדרים רציניים לאוסקר, לנוכח אסופה כזו של כישרונות נוצצים קשה שלא לפתח ציפיות.

מתי: 22 בספטמבר.

שבעת המופלאים

רימייק למערבון הקלאסי של ג'ון סטורג'ס מ-1960 (שהיה בעצמו רימייק ל"שבעת הסמוראים" של אקירה קורוסאווה), ובמרכזו שבעה שכירי חרב שנענים לפנייתם של תושבי עיירה קטנה המהווה מטרה לכנופיית גנבים אכזרית.

סיבות להתרגש: על אף שמדובר ברימייק, משמח לדעת שהוליווד מסוגלת להשקיע 100 מיליון דולר גם בסרטים שאינם מז'אנר הקומיקס. מגע הזהב של כריס פראט, שהצליח בכל דבר שעשה בשנים האחרונות, רק מגביר את רמת העניין בסרט שבו יככבו גם דנזל וושינגטון ואית'ן הוק. אנטואן פוקואה ("יום אימונים מסוכן") הוא במאי אקשן טוב, ובכלל אחרי קיץ קולנועי איום ונורא מגיע לכולנו בלוקבאסטר מהנה אחד לפחות.

מתי: 22 בספטמבר.

הנערה על הרכבת

עיבוד קולנועי לרב המכר הספרותי הגדול של 2015 מאת פולה הוקינס. חייה של רייצ'ל ווטסון עוברים עליה מדי יום בנסיעה ברכבת לעבודתה בניו יורק, ובפנטזיה שהמציאה לעצמה על זוג צעיר שמתגורר באחד הבתים שעל פניהם חולפת הרכבת מדי יום. יום אחד היא עדה לאירוע מזעזע המתרחש בבית מבעד לחלון הרכבת, והופכת את חקירת המקרה לאובססיה כאשר האישה הצעירה מוגדרת כנעדרת.

סיבות להתרגש: "הנערה על הרכבת" הוכתר פעם אחר פעם ל"נעלמת" החדש, בזכות העלילה מורטת העצבים והטוויסטים המפתיעים לאורכה, וכעת הציפיות הן להצלחה קולנועית דומה ("נעלמת" הרוויח 360 מיליון דולר ברחבי העולם). אמילי בלאנט הנפלאה תככב בתפקיד הראשי, כשלצדה ג'סטין ת'רו, לורה פרפון ורבקה פרגוסון (שפרצה לתודעה ב"משימה בלתי אפשרות 4: קוד הצללים").

מתי: 6 באוקטובר.

חסידודוס

אחרי שנים רבות של עבודה נאמנה, עברו החסידות מעסקי העברת התינוקות לתחום החבילות הרווחי. אולם בלבול בהזמנה גורם לתינוק אחד להגיע בכל זאת למרכז ההזמנות, והחסידה הטובה ביותר בדור החדש מקבלת על עצמה את המשימה להעביר משלוח חי.

סיבות להתרגש: אולפני האנימציה של וורנר פתחו את דרכם בסערה (נפתחו ב-2014) עם "סרט לגו" הנפלא, ועכשיו כשהרף נמצא כל כך גבוה כל כך מוקדם, הם יצטרכו להוכיח שההצלחה לא היתה מקרית. העובדה ש"חסידודוס" הוא סיפור מקורי היא כבר נקודה משמעותית לזכותם, כמו גם המינוי של ניקולס סטולר ("קח את זה כמו גבר", "שכנים"), שהוכיח כבר את החוש הקומי המפותח שלו, לתפקיד הבמאי-תסריטאי.

מתי: 13 באוקטובר.

טרולים

אולפני Dreamworks מכניסים אותנו לעולמם המקורי והצבעוני של הטרולים, יצורים אופטימיים וחובבים מושבעים של שירה, שנמצאים במאבק מתמיד עם הברגנים - מפלצות פסימיות שנחמתם היחידה היא להפוך את הטרולים לארוחה הבאה.

סיבות להתרגש: מעבר לחמידות המדבקת שנושבת מכל כיוון בטריילרים של הסרט, ב-Dreamworks פיתחו מומחיות ליצירת עולמות ממכרים לגדולים ולקטנים - מסרטי שרק ועד המיניונים. אם זה יצליח גם הפעם, אפשר להיות בטוחים שעוד נשמע על הטרולים בסרטי המשך בשנים הקרובות. על אף שלא נזכה לראות אותם על המסך, קולותיהם של אנה קנדריק, ג'סטין טימברלייק, זואי דשאנל, ראסל ברנד, ג'יימס קורדן, קונאן נייאר (ראג', "המפץ הגדול") ועוד שלל כוכבים, ילוו את הכוכבים המצוירים החדשים. הסרט כולו משופע בקאברים ללהיטי קריוקי גדולים ואהובים מהעבר.

מתי: 13 באוקטובר.

רואה החשבון

גאון מתמטי שנמצא על הספקטרום האוטיסטי, משתמש במשרד ראיית החשבון שלו ככיסוי לעבודות עבור כמה מארגוני הפשע המסוכנים ביותר בעולם, כשיחידת אכיפה מיוחדת נושפת בעורפו.

סיבות להתרגש: באופן נדיר יחסית לנוף הקולנוע הנוכחי, "רואה החשבון" הוא סרט דרמה מקורי לחלוטין. לא המשך של, לא מבוסס על, לא רימייק, יצירה חדשה ועצמאית. וכשתופעה מבורכת כל כך מזדמנת למחוזותינו, מחוזקת בקאסט הכולל שמות כמו ג'יי קיי סימונס, אנה קנדריק, ג'ון ליתגו, ג'פרי טמבור וכן, גם בן אפלק, אפשר להיאחז בתקווה שנראה כאן סוג של שילוב מסקרן בין "נפלאות התבונה" ל"גנב עירוני".

מתי: 27 באוקטובר.

השכנים של ג'ונס

חייהם של זוג נשוי ממוצע המתגורר בפרברים, נקלעים למערבולת כשהשכנים החדשים שעוברים לבית ממול מתגלים כמרגלים בינלאומיים.

סיבות להתרגש: זה מתחיל ב"גל" ונמשך ב"גדות". וונדר וומן עשתה הפסקה קצרה בלו"ז העמוס שלה, לטובת הקומדיה הפרועה ועמוסת הכוכבים הזו (ג'ון האם, איילה פישר, זאק גאליפנאקיס, פאטון אוסוולט), בבימויו של גרג מוטולה, שיודע דבר או שניים על קומדיות פרועות מעולות ("סופרבאד", "פול"). אמנם מאפייני הסיפור מזכירים מאוד את "מר וגברת סמית'", אבל לפחות זה לא רימייק.

מתי: 20 באוקטובר.

דוקטור סטריינג'

הסרט השני של אולפני מארוול ב-2016 (אחרי "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים"), מתמקד בסיפורו של סטיבן סטריינג', נוירוכירורג מוכשר ומצליח שתאונה קשה קוטעת את הקריירה המבטיחה שלו. מכשפה רבת עוצמה לוקחת אותו תחת חסותה ומציגה בפניו חלק נסתר של היקום ובו שולטים הכשפים, מקום שרק הוא יוכל להציל.

סיבות להתרגש: דוקטור סטריינג' הוא גיבור העל הכי שונה שזכינו להכיר מאז התפוצצות הז'אנר בסוף העשור הקודם. היקום שבו מתרחש הסיפור, כמו גם העיצוב החזותי והכוחות הפועלים בתוכו, מבטיחים חוויה אחרת מאלו שאליהן התרגלנו בסרטי מארוול. בנדיקט קמברבאץ' ייכנס לנעליו של סטריינג', ולצדו גלריה של כוכבים: טילדה סווינטון, רייצ'ל מקאדמס, צ'יווטל אג'יופור ומאדס מיקלסן.

מתי: 3 בנובמבר.

Hacksaw Ridge

מבוסס על סיפורו האמיתי של החובש הקרבי האמריקאי דזמונד ט. מוס, שהתעקש לבצע את תפקידו במהלך מלחמת העולם השנייה מבלי לשאת נשק מטעמי מצפון, הציל 75 חיילים בקרב אוקינאווה וזכה בעיטור העוז מבלי לירות כדור אחד.

סיבות להתרגש: הרבה לפני שהפך לאנטישמי, שיכור ואלים, מל גיבסון היה במאי מוערך וזוכה אוסקר ("לב אמיץ"). עשור חלף מאז סרטו האחרון כבמאי ("אפוקליפטו"), והחזרה שלו אל אחורי הקלעים בסרט מלחמה רחב יריעה היא לכל הפחות מסקרנת. אנדרו גארפילד, שייכנס לנעליו של ט. מוס, ינסה לשקם את קריירת המשחק שלו לאחר ההרפתקה הלא מוצלחת בתפקיד ספיידרמן. מעבר לכך מדובר באחד מאותם סיפורי גבורה לא מוכרים, שבעזרת בימוי ומשחק טובים עוד עשויים למצוא את עצמם על קו הסיום של מרוץ האוסקר הקרוב.

מתי: 4 בנובמבר בארה"ב (טרם נקבע תאריך הפצה בישראל).

Arrival

מותחן מד"ב המבוסס על הסיפור הקצר "סיפור חייך" מאת טד צ'יאנג. בלשנית מומחית מגויסת לשורות הצבא האמריקאי על מנת לנסות ולקיים דיאלוג עם עב"מים, שנוחתים במקומות שונים בכדור הארץ במקביל.

סיבות להתרגש: דניס וילנב הקנדי ("אסירים", "סיקאריו", "האישה ששרה") הוא אחד הבמאים החמים בהוליווד בשנים האחרונות, והפרויקט הראשון שלו בתחום המד"ב נראה יפהפה ומסתורי. העובדה שנשמר כמעט בסוד ונחשף בהפתעה רק לאחרונה, מוסיפה להייפ שנבנה סביבו בשבועות האחרונים. וכשבתפקידים הראשיים מככבים שמות כמו איימי אדאמס, ג'רמי רנר ופורסט וויטאקר, נראה של-"Passengers" יש מתחרה רציני על תואר סרט המד"ב הגדול של החורף הקרוב.

מתי: 11 בנובמבר בארה"ב (טרם נקבע תאריך הפצה בישראל).

מצדיעים לך, בילי לין

מבוסס על רומן עטור פרסים מאת בן פאונטן. בילי לין בן ה-19 חוזר משירות טראומתי במיוחד בעירק, ונלקח לסיבוב חגיגי של הופעות וריאיונות ברחבי ארה"ב. במהלך המסע חוזרים אליו התמונות, הקולות והחוויות הקשות מהקרב בו היתה מעורבת היחידה שלו, שסותרים לחלוטין את המיתולוגיה שמבקש הממסד האמריקאי לבסס.

סיבות להתרגש: אנג לי זכה כבר בשני פרסי אוסקר על בימוי (האחרון שבהם על "חיי פיי" ב-2012), אבל גדולתו האמיתית היא ביכולת להתאים את עצמו לכל ז'אנר ולהעניק לו מסגנונו החזותי הייחודי. גם הסרט הזה צולם בתלת ממד, אבל לי לא הסתפק בכך וצילם בטכנולוגיה חדישה של 120 פריימים לשנייה. השילוב הזה אמור להעניק לסרט איכויות ויזואליות יוצאות דופן. ג'ו אלווין הצעיר והאלמוני יקבל את הזדמנות חייו בתפקיד הראשי של הסרט הראשון שלו אי פעם, כאשר לצדו קריסטן סטיוארט, וין דיזל, גארת הדלונד וסטיב מרטין, מדובר על הנייר באחד המתמודדים המובילים לזכייה באוסקר.

מתי: 11 בנובמבר בארה"ב (טרם נקבע תאריך הפצה בישראל).

רוג 1: סיפור מלחמת הכוכבים

בימים שבהם האימפריה הגלקטית נמצאת בשיא כוחה, יוצאת קבוצת מורדים למשימה סודית ומסוכנת במיוחד בעורף האויב, במטרה להשיג את התוכניות לתחנת חלל קטלנית המכונה "כוכב המוות".

סיבות להתרגש: אחרי ההצלחה הגדולה "מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר", כבר ברור שהרעב לעוד סיפורים מהיקום שיצר ג'ורג' לוקאס רק הולך וגדל. "רוג 1" הוא הסרט הראשון בסדרה של סרטי אנתולוגיה (שאינם קשורים לטרילוגיה החדשה), שנועדו למלא חורים לגבי אירועים ואישים מרכזיים ביקום "מלחמת הכוכבים". הפעם מדובר באירועים שקדמו לאירועי הסרט המקורי משנת 1977, ואם אתם חובבי "מלחמת הכוכבים", זאת בהחלט בשורה מספיקה כדי להתרגש. גם אם אתם לא מחובבי הז'אנר, "רוג 1" מציע חוויה מקורית, שכן הפעם לא ייכללו בסיפור אבירי ג'דיי או סית', והקרבות ייערכו בין בני אדם "רגילים". גארת אדוארדס ("גודזילה") מביים את הסרט בו מככבים פליסיטי ג'ונס, פורסט וויטאקר, בן מנדלסון, ולראשונה מזה שלושה עשורים גם קולו האיקוני של ג'יימס ארל ג'ונס.

מתי: 15 בדצמבר.

seperator

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully